استراتژی ارتباطی در طراحی داخلی کلینیک کودکان

استراتژی ارتباطی در طراحی داخلی کلینیک کودکان

استراتژی ارتباطی در طراحی داخلی کلینیک کودکان

استراتژی ارتباطی در طراحی داخلی کلینیک کودکان دکتر ایزابل کادروی با تعریف یک استراتژی ارتباطی جدید برای تقویت موقعیت کسب و کار آغاز می شود. محل جدید و تجدید برند نشان دهنده آغاز مرحله جدیدی است که مزیت رقابتی آن را به عنوان یک کلینیک منحصراً به دندانپزشکی کودکان و ارتودنسی کودکان و نوجوانان تثبیت می کند.

طراحی فضایی دوستانه و مورد اعتماد

کلینیک باید دوستانه و پذیرا باشد، اما بدون افتادن در یک زیبایی شناسی کودکانه و استرس و ترس (که در ویزیت های دندانپزشکی رایج است) را به اعتماد به نفس و آرامش تبدیل کند. فضای شرکتی را طراحی می کند که با تمام مردم کلینیک ارتباط برقرار می کند و محیطی مثبت، آشنا، راحت و آرام را بازسازی می کند. این پروژه فلسفه شرکتی کلینیک را برجسته می کند: اهمیت آموزش از جانب خانواده ها برای دستیابی به سلامت دهان و دندان و بهبود کیفیت زندگی بیمارانشان.

ارتباط با مخاطب با طراحی اصولی داخلی

از این دیدگاه، طراحی داخلی ویتال یک موضوع مشترک ایجاد می کند که ایده “یادگیری در دندانپزشکی” را برجسته می کند و کار ارتباطی مورد نیاز کلینیک را برای ساختن مفهوم انجام می دهد. فرآیندها و درمان های دندانی قابل درک است. محور خلاقیت از برخی از اشکال یادگیری رشد شناختی کودکان الهام گرفته شده است. برند و پروژه طراحی داخلی شرکتی، با شروع بازی های ساخت قطعات چوبی و پازل های هندسی ابتدایی ایجاد می شود. این کلینیک کودکان و بزرگسالان را با عناصری با مقیاس قابل تشخیص، که به یادگیری کودکان مانند رواق های بزرگ، لامپ هایی به شکل موبایل های چوبی یا تابلوهایی مانند پازل اشاره دارد، شگفت زده می کند. نتیجه یک فضای خاطره انگیز است که با کودک درون ما ارتباط برقرار می کند و شما را به دوران کودکی می برد.

این کلینیک شامل ۲ طبقه (مجموعاً ۳۵۰ متر مربع) است که با یک برنامه کامل از نیازها توزیع شده است. تمام مناطق مراقبت از بیمار در سطح خیابان قرار دارند. زیرزمین برای کاربری های پرسنلی و عملیاتی استفاده می شود.

فضایی پر از حس آرامش برای انتظار در کلینک

فضای انتظار فضای باز و روشنی است که با مبلمان همه کاره و مدولار محدود شده و مفصل بندی شده است. پس از ورود از طاق ۳ متری ساخته شده از قطعات چوبی، صندلی های کپسولی شکل در مرکز قرار می گیرند و آرامش و احساس محافظت را به شما القا می کنند. هدف به ارمغان آوردن آرامش و رفاه برای بیماران با اشکال نرم و نور غیر مستقیم گرم است.

پذیرایی کلینیک با کاشی های سرامیکی ۱۰×۱۰ با دوغاب رنگی شرکتی پوشیده شده است که یادآور شبکه معمولی نوت بوک ها است. دیوارها با صفحات تخته سه لا توس پانتوگراف شده محافظت می شوند که به انتقال گرما و آرامش کمک می کند. گیاهان در نقاط اصلی تماس کلینیک با بیماران (مانند جعبه های درمان) به دلیل تأثیر مثبتشان بر خلق و خوی مهم هستند.

رنگ های شرکتی و برند جزئی از طراحی کلینیک هستند و به طرز ظریفی بازدید کننده را همراهی می کنند. نام تجاری جدید با یک حروف بر اساس هندسه ابتدایی (دایره، مثلث، مستطیل و غیره) ساخته شده است. نتیجه یک هویت قوی و نیرومند است که بر اساس زبان کودکان ساخته شده است.

ریتم فضا با راهروهای موجود

در نواحی گردش، راهروهایی که به فضا ریتم می‌ دهند و حسی دنج و خانه‌ دار می‌ دهند، خودنمایی می‌ کنند. اولین راهروهای به حمام ها منتهی می شود و به عنوان انتقال بین قسمت ورودی و بقیه کلینیک عمل می کند. این راهرو به یک توزیع کننده باز می شود که به رادیولوژی دسترسی می دهد، به اتاق پس از درمان از طریق یک ایوان چوبی دیگر و به ناحیه ای که به زیرزمین می رود باز می شود. نورپرداز ی تماشایی به ارتفاع ۵ متر راه پله را روشن می کند.

راهرو دوم به اتاق آرام بخش و جعبه های درمانی که در پشت کلینیک قرار دارند دسترسی دارد. یک منطقه پزشکی غیر معمول، هماهنگ با بقیه کلینیک، که نور طبیعی را از یک نورگیر با یک باغ عمودی مهیب دریافت می کند. در این پروژه مهم این بوده است که در طراحی کلینیک نگهداری و تمیزی در نظر گرفته شود. کفپوش وینیل پیوسته به دلیل مناسب بودن به ویژه برای یک کلینیک پزشکی، ارائه عملکرد عالی، دوام و مقاومت مکانیکی و لکه ای انتخاب شده است. دیوارها نیز برای محافظت از آنها با همان وینیل پیوسته پوشانده شده اند. در همین راستا از روکش سرامیکی و پانل های تزئینی تخته سه لا استفاده شده است.

جمع بندی

نتیجه فضایی از رفاه، ایمنی و دانش است که با ترکیب عناصر آموزشی سنتی با تصویر کلینیک، به درک بسیار مستقیمی از شخصیت پزشک و دیدگاه او در مورد دندانپزشکی کودکان دست می یابد. برای بزرگسالان محیطی پر از سر زدن به دوران کودکی و برای کودکان فضایی راحت و آشنا. یک مرکز پزشکی که استراتژی شرکتی کسب و کار را به اطلاع بیماران و خانواده‌ هایشان می‌ رساند تا نگرش فعالی برای یادگیری در مورد بهداشت دهان و دندان داشته باشند.

در اردامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروزه استراتژی ارتباطی در طراحی داخلی کلینیک کودکان دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 195

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *