استانداردهای مطب دندانپزشکی ، کلینیک Dentology

استانداردهای مطب دندانپزشکی

استانداردهای مطب دندانپزشکی ، کلینیک Dentology

در این بخش قصد داریم تا به استانداردهای مطب دندانپزشکی بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال ایده هایی برای طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی هستید، توجه به این بخش می تواند برایتان کاربردی باشد. در ابتدا به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان اهمیت دارد. یکی از دلایل عمده این است که طراحی داخلی ابزار قدرتمندی برای کمک به ایجاد فضای مناسب می باشد. در یک کلینیک دندانپزشکی که در آن بیماران ممکن است دارای ترس، استرس و همچنین درد باشند، طراحی داخلی می تواند فضایی آرام را برای بیماران ایجاد کند تا از میزان این تنش ها بکاهد.همچنین برای بیماران اهمیت دارد که احساس کنند که در مکانی قرار دارند که روشن، تمیز، مدرن و مقتدر می باشد، به طوری که بتوانند به آرامی و آسودگی خاطر در محیط قرار گیرند. 

علاوه بر این، بسیار مهم است که کلینیک دندانپزشکی شما به عنوان یک محل کار کارآیی داشته باشد. بهترین ایده های طراحی فضای کلینیک دندانپزشکی باید مفاهیمی مانند اتاق پزشک، اتاق جراحی و فضای کارآمد و استانداردهای طراحی کلینیک را در نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که به نکات بهداشت و ایمنی و سایر امکانات پایبند هستند. در حالی که هر کلینیک دندانپزشکی متفاوت است، ایده هایی جهانی وجود دارد که در ادامه به بیان برخی از آن ها می پردازیم. این ایده های طراحی کلینیک چهار مفاهیم اصلی را در بر میگیرد: 

رنگ مطلوب- فن آوری- فضا و عملکرد- آرامش

رنگ های آرامش بخش: در ابتدا از تنالیته رنگی ملایم و آرامش بخش انتخاب کنید، رنگ های پاستلی بهترین گزینه برای چنین فضاهایی می باشند. ممکن است که شما در ابتدا تحت تأثیر رنگ های روشن و شفاف قرار گرفته باشید، اما بهترین ایده برای رنگ آمیزی فضای کلینیک رنگ های روشن و پاستلی می باشد تا به بیماران حسی از آرامش را منتقل کند. انتخاب یک رنگ طبیعی در کنار متریال طبیعی چون چوب و چرم می تواند فضایی آرام ایجاد کند تا بیماران آرامش خود را حفظ کنند.

بروز رسانی بودن: یکی از نکاتی که باید در طراحی فضا به آن توجه کرد استفاده از امکانات و تجهیزات به روز می باشد. زیرا بیماران به پزشکانی که دارای تجهیزات بروزی هستند بیش تر اعتماد می کنند و این خود منجر به بازدهی بیش تر می شود. 

ملاحظات کاربردی: استفاده کارآمد از فضای موجود یکی از مهمترین عوامل در طراحی کلینیک دندانپزشکی خوب است. محل پذیرش و سالن انتظار بخش های مهمی در فضای پزشکی هستند مهم هستند زیرا آنها باید فضای مناسبی را برای احساس آرامش و راحتی فراهم آورند

آرامش: همانطور که شما برای انتخاب رنگ باید آرامش را الویت بندی کنید، به علاوه برای انتخاب مبلمان نیز باید کاهش اضطراب و نگرانی را در نظر بگیرید. ارتقای این حالت با استفاده از رنگ های پاستلی، فرم های منحنی، درب های استیل و مبلمان مدور و همچنین عدم استفاده از فرم های تیز امکان پذیر می باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر پروژه کلینیک Dentologist دعوت می نماید.

استانداردهای مطب دندانپزشکی استانداردهای مطب دندانپزشکی استانداردهای مطب دندانپزشکی استانداردهای مطب دندانپزشکی استانداردهای مطب دندانپزشکی استانداردهای مطب دندانپزشکی استانداردهای مطب دندانپزشکی استانداردهای مطب دندانپزشکی استانداردهای مطب دندانپزشکی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

 شرکت معماری آوگون

منبع: Box Studio

تعداد بازدید: 1,165

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *