آپارتمان مسکونی بی حصار / دفتر معماری کارابن

آپارتمان مسکونی بی حصار / دفتر معماری کارابن

پلان ها معماری ساختمان مسکونی، بی حصار

معماران: KARABON

سازندگان: اخوان، NAMIKARAN WINDOWS، آجر نماچین، نیروانا، نوران روشنایی، ROST، SSS – سانگ سفیر سپاهان، گروه کاشی تبریز، ترقی خواه

معماران اصلی: مهدی پناهی

مکانیک: توچال

کارشناس طراحی: محمد رضا ریاحی، الهام پذیری

منظره: مصطفی امیری نیا، زهره بختیاری

مهندس عمران: آقای سبزی، محمد علی پناهی

عکس ها: مهدی پناهی

مساحت: ۱۵۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۶

موقعیت:  ایران، تهران

 

آپارتمان مسکونی بی حصار ایجاد فضای باز در داخل محله حس تعلق را برای ساکنین، همسایگان و رهگذران تقویت می کند و فضای سبز را افزایش می دهد. این پروژه متناسب با طرح سرمایه گذاری کارفرما، تقاضای صاحبخانه و نیاز محله، برای بافت شلوغ شهری حکمت (دزاشیب) طراحی شده است. در ادامه به شرح این پروژه خواهیم پرداخت.

بافت شهری و فضای سبز

قطعه گمشده امروزی پازل بافت شهری فضاهای باز و سبزی است که نه تنها ساکنان ساختمان بلکه همه همسایگان در آن احساس آشنایی و تثبیت می کنند. مانند بسیاری از پروژه های آپارتمانی دیگر، از یک سو، حداکثر مساحت ساختمان و اصلاحات ارضی، و از سوی دیگر، مکان یابی پارکینگ و مسیر خودروها، فضای باز، فضای سبز و حیاط روستا را به حداقل می رساند. همچنین بنا به دلیل قرار گرفتن در تقاطع سه کوچه و مرکزیت منحصر به فردش در بین همسایگان قابل توجه بود.

با توجه به همه محدودیت ها، طراح تمام تلاش خود را کرده است. او فضاهای باز پروژه را فرصتی عالی برای تقویت روابط همسایگی می دانسته است و به دنبال فرصتی برای افزایش فضای سبز از دست رفته بوده است. با جزئیات مربوطه، آنچه از حیاط باقی مانده بود را طراحی کرده تا فضای باز و سرسبزی را به حداکثر برساند و با آزاد سازی فضای حیاط از منظر ادراکی، فضای باز محله و منظر سبز را افزایش دهد. در فضاهای ساخته نشده در کوچه پس کوچه های شهرمان، حضور در فضای باز و سرسبز و لمس طراوت گیاهان کمترین چیزی است که به آن نیاز داریم.

متریال مناسب

انتخاب مصالح مناسب و بومی در هماهنگی با بناهای مجاور تلاش دیگری برای هماهنگی و یکپارچگی و ایجاد کالبد شهری آرام و تقویت حس تعلق بود. در نهایت پروژه را «بی حصار» با فضاهای باز و نیمه باز و حضور حداکثری گیاهان و حیاط های بدون حصار نامیدیم.

در ادامه خط معمارشما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه آپارتمان مسکونی بی حصار / دفتر معماری کارابن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

آپارتمان مسکونی بی حصار / دفتر معماری کارابن

پلان ها معماری مسکونی بی حصار

تعداد بازدید: 1,108

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *