نگاهی به غرفه ی ایران در بینال ونیز ۲۰۱۶

غرفه ی ایران در بینال ونیز 2016

غرفه ی ایران در بینال ونیز ۲۰۱۶

در این بخش قصد داریم نگاهی به غرفه ی کشورمان ایران، در بینال ونیز ۲۰۱۶ (دوسالانه ونیز) داشته باشیم. کانسپت این غرفه توسط دو طراح با نام های پارشیا گراگزلو و بهزاد اتابکی ارائه و طراحی نیز توسط این دو طراح صورت گرفته است. پیش از اینکه به کانسپت طرح بپردازیم، اشاره به این نکته ضروری است که این طرح از میان ۱۴۸ طرح اراسالی به دبیرخانه ی مسابقه ی طراحی غرفه ی ایران در ونیز ۲۰۱۶ انتخاب شده است و داوری توسط یک تیم ۱۲ نفری از معماران و سازمان های مرتبط انجام شده است. (مسابقه ی طراحی غرفه ی ایران در بینال ونیز ۲۰۱۶ چندی پیش در وب سایت خط معمار اطلاع رسانی شد.)

عنوان این غرفه "عقب، پخش و سریع به جلو" می باشد. در واقع در این غرفه که تاکید بر روی ارائه ی یک مدیا (Media) از معماری شهرهای ایران است، سعی شده است بصورت سریع مراجعه کنندگان از طریق یک ویدیو با برخی مسائل موجود در معماری ایران آشنا شوند. این مسائل شامل مهاجرت به شهرهای بزرگ و ازدحام و شلوغی در این شهرها، کاهش کیفیت زندگی در این شهرها و رها شدن شهرهای کوچک به دلیل مسایل مختلف از جمله مسائل اقتصادی می باشد.

در طراحی این غرفه می توانید ببینید که کف، با تصویری شهری از ایران پوشانیده شده است و این شهر سازی برای نشان دادن رشد بی رویه ساخت و ساز و بر روی دیوار و سقف تدوام یافته است. در واقع یک عکس در کف، جای خود را به شهری در ابعاد کوچک روی دیوار و سقف داده است و ذهن بیینده این مسئله را دنبال خواهد کرد و متوجه آشفتگی خواهد شد.


غرفه ی ایران در بینال ونیز 2016 غرفه ی ایران در بینال ونیز 2016 غرفه ی ایران در بینال ونیز 2016 غرفه ی ایران در بینال ونیز 2016

غرفه ی ایران در بینال ونیز 2016 غرفه ی ایران در بینال ونیز 2016 غرفه ی ایران در بینال ونیز 2016

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir – RetailDesignBlog – DesignBoom

تعداد بازدید: 953

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *