کانسپت هایی برای نمای ساختمان، بتن و آجر

نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر

کانسپت هایی برای نمای ساختمان، بتن و آجر

آجر، متریالی است که از دیرباز به عنوان یکی از متریال های اصلی ساختمان در ایران مورد بهره برداری بوده است. امروزه معماران، آجر را در معماری بازتعریف کرده اند. شاید مدتی آجر کمتر روی نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفت و متریال هایی نظیر کامپوزیت قصد داشتند این متریال دوست داشتنی را از دور خارج کنند. اما حس دوست داشتنی آجر، سبب شد تا معماران خوش ذوق، مفهومی دوباره به این متریال بدهند و اینگونه است که امروزه، کارهای آجری را مجددا می توان مشاهده نمود. البته آنچه قابل مشاهده است، ترکیب آجر با دیگر متریال هاست. آجر امروزه بصورت دکوراتیو چه روی نما و چه در فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بتن نیز به مسیر خود را به شکلی متفاوت در معماری ادامه می دهد. تعبیر نگارنده این است که بتن، امروزه از زیر، به رو آمده است. بتن از شکل متریال پایه ای ساختمان تبدیل به یک عنصر دکوراتیو شده است. بتن اکسپوز یا نمایان، حسن ختام ماجراست و امروزه بتن برای امور دکوراتیو چه روی نمای ساختمان و چه در طراحی داخلی مورد استفاده است. ژاپنی ها را می توان پیشگام در این سبک استفاده از بتن دانست و اگر بخواهیم گریزی به پروژه های داخلی با بتن داشته باشیم، رستوران کانکریت، تازه ترین اثر حامد بدری احمدی، نمونه ی شاخصی است.

هر انچه در بالا ذکر شد، ذهنیت نگارنده نسبت به این دو متریال بود. شاید شما ذهینت متفاوتی نسبت به این دو متریال داشته باشید. و اما در این بخش، ایده هایی از نمای ساختمان ارائه شده است که در آنها بتن، آجر متریال های اصلی هستند، یا با دیگر متریال ها ترکیب شده اند و یا در کنار یکدیگر روی نما مورد استفاده قرار گرفته اند. سعی بر این بوده است که نماهایی انتخاب شوند که اثر تفکر یک معمار، در آنها دیده شود. هدف از ارائه این ایده ها، این است که اگر قصد طراحی نمای ساختمان دارید، نمونه ها و کانسپت های بیشتری را ببینید. با خط معمار همراه باشید.

نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر

نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر نمای ساختمان،نمای آجر،نمای بتنی،نمای ساختمان با بتن و آجر

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 2,594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *