نوارهای چوبی در طراحی نمای هتل

نوار چوبی در طراحی نمای هتل

نوارهای چوبی در طراحی نمای هتل

 در این بخش خط معمار قصد دارد تا به کاربرد نوارهای چوبی در طراحی نمای هتل بپردازد. گروه معماری David Baker برای مهمان خانه Harmon که یک هتل کوچکی در منطقه Healdsburg کالیفرنیا می باشد طراحی فضای داخلی و نمای آن را انجام داده است. این هتل کوچک دارای ۳۹ اتاق می باشد و یکی از شاخصه های آن نوارهای چوبی در طراحی نمای آن به عنوان سایه بان برای جلوگیری از ورود نور شدید خورشید به فضای داخلی می باشد.

در طبقه همکف آن یک لابی شیشه ای چشمگیر و راه پله سبز رنگ فضای دلچسبی را ایجاد کرده و افراد را به بخش داخلی هدایت می کنند. در این بخش ما یک دیواره بتنی بافت دار را مشاهده می کنیم که روی آن یک فرم هندسی چوبی قرار داده شده و توجه مسافران را به خود جلب می کند. یکی از ویژگی های شاخص آن فرم سه بعدی می باشد. نمای شفاف و شیشه ای ساختمان با نوارهای چوبی پوشانده شده که علاوه بر ایجاد نمایی خاص و زیبا از میزان ورود نور خوشید را به داخل کنترل می کند. به علاوه یک ایستگاه اتوبوس نیز در مقابل درب ورودی هتل نیز تعبیه شده است.

وجود حیاط مرکزی در داخل ساختمان و دیورا ه های شیشه ای آن باعث می شود تا نور طبیعی در طول روز به فضای داخلی بتابد. هریک از اتاق های موجود در این هتل دارای یک بالکن و پاسیو خصوصی می باشند. فضای داخلی نیز با استفاده از مبلمان و منسوجات بومی این منطقه تزیین شده است. برخی از اتاق ها دارای سرویس بهداشتی و حمام داخلی می باشند. در سراسر فضای این هتل طراحان صندلی و نیمکت هایی برای نشیمن قرار داده اند و افراد می توانند در این فضاها که اطرافشان با گیاهان پوشیده شده است به تفریج و سرگرمی بپردازند. نصب چراغ ها به صورت متوالی در بخش های مختلف جلوه زیبا و منحصر به فردی را در شب ایجاد می کنند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل نوار چوبی در طراحی نمای هتل

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,220

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *