معماری و طراحی داخلی خانه در حجم سه گوش

معماری طراحی داخلی خانه سه گوش

معماری و طراحی داخلی خانه در حجم سه گوش

معماری: استودیو Robeson

موقعیت: استرالیا

مساحت: ۱۸۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۵

در پروژه حاضر به شرح معماری و طراحی داخلی خانه در حجم سه گوش می پردازیم. این پروژه در روی سطحی سه گوش به مساحت ۱۸۰ متر مربع قرار گرفته شده است. این سایت چالش انگیز از سمت شمالی اش روبه خیابان پرتردد قرار دارد. طراحی نشان دهنده اعتقاد و باور کارفرما (معماران پروژه ) به عملکرد بیش از میزان قرارداد می باشد و به طوری که قطعات کوچک زمین می تواند با موفقیت و به راحتی به یک ساختمان زیبا و منسجمی تبدیل شود. همکاری با شورا و همسایگان برنامه ریزی مصوب را که در این منطقه نا خالص ۱۷۰ متری ارائه شده است را تضمین می کند. این نشان می دهد که چگونه فضای موثر می تواند از مقادیر کوچکی ایجاد شود و اهمیت معماری برای دستیابی به مساله را نشان می دهد. فرم هندسی در این خانه و اطراف نزدیک آن برجسته و بی نظیر می شود. شورای محلی نیز از زیبایی شناسی مدرنیست حمایت و به ترکیب ساختمان های قدیم و جدید تشویق کرده که منجر به افزایش وضوع و تنوع بافت منطقه می شود.

به طور خلاصه می توان گفت که این پروژه شامل یک خانه ای مینیمال به همراه دفتر کاری برای زوجی حرفه ای طراحی شد که در خانه کار می کنند. در بخش پایین دفتر خانگی به مساحت ۲۸ متر مربع و در بخش بالا نیز فضای زندگی قرار داده شده است. ویژگی های کلیدی مانند پنجره ی سقفی شیشه ای در بخش راه پله ،فریم آهنی و جعبه مانند پنجره، و لعاب کاری های موجود در فضای نشیمن به دلیل صرفه جویی در مناطق دیگر امکان پذیر بود. شیشه های اکوستیک، کف پوش بتن اکسپوز و تهویه متقاطع همگی در جهت کاهش نیاز به تهویه اعمال شده بود. در مجموع می توانیم بگوییم که این پروژه تبدیل به نقطه ای مثبت در این منطقه شد و به عنوان خانه ی مثلثی شناخته شد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش معماری طراحی داخلی خانه سه گوش

پلان ها، دیاگرام، سکشن غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 5,231

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *