طراحی داخلی کلینیک ارتوپدی: نگاهی به نورپردازی کلینیک پزشکی در Fortius

طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی کلینیک ارتوپدی: نگاهی به نورپردازی کلینیک پزشکی در Fortius –

برند Fortius یک نام شناخته شده در سرتاسر جهان برای کلینیک های ارتوپدی و مصدومیت های ورزشی است. در این بخش قصد داریم به شعبه ی تازه افتتاح شده ی این کلینیک در قلب شهر لندن در انگلستان و به طور خاص، نورپردازی آن نگاهی بیاندازیم. این کلینیک ارتوپدی، ۱۱۱۵ مساحت دارد و طراحی داخلی آن توسط استدیو دیزاین tp bennett انجام شده است. کار نورپردازی کلینیک توسط گروه نورپردازی و لایتینگ Hoare Lea انجام شده است که به نقل از تیم های طراحی و لایتینگ، نورپردازی ای که در تصاویر مشاهده می نمایید، حاصل کار نزدیک هر دو گروه است.

با توجه به این که این کلینک در فضایی پایین تر از سطح زمین قرار گرفته است، تیم معماری در طراحی فضا به دنبال استفاده از حداقل نور طبیعی موجود بوده است. از دیگر نکات برای کنترل نور در فضا می توان به طراحی فضاهای روشن و باز، سطوح رفلکس دهنده نور، خطوط تمیز در طراحی و …. اشاره نمود.

بیماران و مراجعان، در هنگام ورود به کلینیک از یک ورودی طراحی شده ی شاخص وارد درمانگاه شده و وارد فضای رسپشن می شوند. در فضای رسپشن، چراغ های آویز بالای سر منشی و میز منشی به همراه نورپردازی آن طوری طراحی شده اند که حس خوش آمدگویی را به مراجعین انتقال دهند.

سیرکولاسیون و فضای انتظار، در نقطه ی مرکزی کلینیک گردآوری شده اند. در طراحی سیرکولاسیون سعی شده است تا فضای کلینیک برای مراجعین راحت و آرامش بخش باشد و از بکارگیری راهروهای باریک و تنگ و … پرهیز شده است. بلکه سعی شده است تا با خلق یک فضای مدرن، کاربر حس خوشایندی در فضا داشته باشد.

اگر به تصاویر دقت کنید، روی سقف خطوط منحنی را مشاهده خواهید نمود که زیر آن، از نور مخفی استفاده شده است. این نورها علاوه بر این که در مسیریابی به کاربر کمک می کنند، با نورپردازی صورت گرفته روی دیوارها، دارای هارمونی خاصی هستند. همانطور که اشاره شد، این امر از همکاری نزدیک دو گروه نورپردازی و طراحی داخلی حاصل شده است.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این کلینیک پزشکی تخصصی را مشاهده نمایید.

طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب طراحی داخلی کلینیک پزشکی،طراحی درمانگاه،طراحی مطب پزشک،طراحی داخلی مطب

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 4,009

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *