طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس

طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس

طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس

 این پروژه به طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس می پردازد. استودیو طراحی Octane  پروژه های متعددی در حوزه معماری و طراحی داخلی ویلا را دارند که این پروژه یکی از نمونه های برجسته و منحصر به فرد در میان آن ها می باشد. با توجه به شناخت طراحان از کارفرما که قصد داشتن تا آزادی بی حد و مرزی در طراحی داخلی خانه داشته باشند، پروژه را آغاز کردند. این ویژگی جزو علایق طراحان بود و به آن ها اجازه می داد  تا به کشف و توسعه سبک شخصی خود در معماری بپردازند. بدین ترتیب جهت دستیابی به این نسخه ایده آل از زبان معماری آن ها، در این پروژه وجود یک حیاط ضروری بود که نور خورشید و همچنین باران از طریق آن به فضای داخلی ساختمان نفوذ یابد. خط مورب دیوار در جهت ارتباط قاب ساختمان و قاب حیاط عمل می کند.

طراحان خاطر نشان می شوند که یک زبان خاصی در معماری این پروژه وجود دارد که در آن دیوار خارجی و سقف در یک زاویه ای مورب همگرا می شوند. با این حال با صرف نظر از وجود خارجی، این زبان معمار در فضای داخلی ساختمان دیده نمی شود. همچنین طراحان در پی آن بودند تا ببیند که آیا امکان آن وجود دارد که این زبان را در سایر جنبه های ساختمان که فقط جهت اهداف تزئینی هستند به کار ببریم. طراحان تصمیم گرفتند تا حجم فریم فضای زندگی را در ارتفاعی بالاتر از داخلی ترین فریم حیاط بسازند.

سه حجم موجود در این پروژه از طریق باغچه اصلی به هم متصل می شوند که دارای فضای سبز و یک استخر بزرگ می باشد. راهروی شنی رفت و آمد را میان سازه های مجزا آسان می سازد. ساختمان جنوبی در هنگام غروب به عنوان یک حائل نور خورشید عمل می کند. در ورای نما و ظاهر مدرن، ساختمان اصلی قرار دارد که شامل ترکیبی از یک سالن نشیمن با پلان باز، آشپزخانه و فضای غذاخوری می باشد. اتاق خواب اصلی، سرویس بهداشتی و اتاق رختکن نیز در طبقه بالا قرار داده شده است. حجمی از ساختمان که در راستای استخر قرار دارد، شامل دو اتاق خواب میهمان با سرویس بهداشتی، یک اتاق همراه با حمام منحصر فرد که به طور مستقیم با استخر بیرونی در ارتباط است، یک سالن استراحت و یک اتاق رختکن دیگر نیز وجود دارد.

گاراژ موجود در چشم انداز بیرونی به عنوان ورودی خانه کاربرد دارد به طوری که افراد تا از این گاراژ عبور نکنند نمی توانند فضای خانه را به طور کامل ببیند. نورپردازی منحصر به فرد و خلاقانه در فضای بیرونی شاخه های درختان را روشن می کند و فضایی رویایی را ایجاد می کند. همچنین نورپردازی در داخل استخر باعث می شود تا آب درون استخر در هنگام شب به زیبایی بدرخشد. پس از پرداخات به فضای بیرونی به بخش داخلی ساختمان می رسیم  که سالن نشیمن آن دارای فضایی به ابعاد ۶ متر عرض  و۱۲ متر طول  با پلان باز فضایی مناسبی برای سرگرمی افراد را فراهم آورده است. در دو طرف سالن نشیمن درب های تمام قد شیشه ای قرار دارد که علاوه بر تأمین نور روز، باعث می شود تا افراد از فضای سبز اطراف بهره مند گردند. پنل های موجود در سقف صرفا جهت پوشاندن سیم کشی ها و بافت بتنی موجود به کار رفته است. راه پله مدرن و مینیمال فرد را به سمت طبقه بالا که اتاق های خواب قرار دارد هدایت می کنند. آن ها همانطور که از پله ها بالا می روند می توانند از ورای دیوار شیشه ای از چشم انداز فضای سبز بیرونی نیز لذت ببرند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکسطراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس طراحی داخلی ویلای مدرن و لوکس

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 2,962

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *