طراحی داخلی عینک فروشی چشم آذین ، دفتر معماری ری را

طراحی داخلی عینک فروشی چشم آذین

طراحی داخلی عینک فروشی چشم آذین ، دفتر معماری ری را

اطلاعات پروژه

معماری: دفتر معماری ری را

معمار مسئول: فریناز رضوی نیکو

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۳۵ مترمربع

عکاس: پرهام تقی اف

سال: ۱۳۸۷

مغازه عینک فروشی چشم آذین با متراژی حدود ۳۵ متر مربع در خیابان بهشتی تهران قبل تقاطع آن با خیابان سهروردی قرار دارد. این مغازه پیش از آن به عنوان یک فروشگاه دوربین فعالیت داشت و در تابستان سال ۱۳۸۷ طراحان آن را به عنوان فروشگاه عینک فروشی طراحی کردند. ایده اصلی در این پروژه تبدیل یک حجم مکعب شکل به فرمی یکپارچه بود که تقریبا هیچ گونه مرزی بین دیوار، سقف و کف آن وجود نداشته باشد. پس از آن برای ورودی، نورپردازی و نمایش و ارائه محصولات، طراحان حجمی به شکل عدسی از این پوسته خارج کردند. فرم نهایی همانند وضعیتی است که چشم در قالب جمجمه و عدسی درقالب عینک دارد.

با این ایده فضاهای خالی برای نمایش محصولات و فریم ها وجود داشت. در اطراف آن کمد ها قرار می گیرند، آن ها در عین حال که نقش ساختاری دارند، سقف و کف را نیز به یکدیگر متصل می سازند. در حفره های ایجاد شده بر روی دیوار که جهت نمایش عینک ها می باشند، از صفحات پلکسی و پوسته اطاف آن از صفحات MDF استفاده شده است. همچنین طراحان برای طراحی مبلمان فضا از همین ایده استفاده کرده و آن ها را شبیه به حفره چشم طراحی کردند. همچنین در فرآیند ساخت و ساز ، طراحان از روش cad / cam (طراحی و ساخت رایانه به کمک رایانه) استفاده کردند تا دقت و سرعت نهایی در ساخت واحدها داشته باشند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر طراحی داخلی عینک چشم آذین دعوت می نماید.

طراحی داخلی عینک فروشی چشم آذین طراحی داخلی عینک فروشی چشم آذین طراحی داخلی عینک فروشی چشم آذینطراحی داخلی عینک فروشی چشم آذین

پلان ها، دیاگرام، سکشن وغیره.

در این بخش به طراحی داخلی عینک فروشی چشم آذین پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 1,330

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *