دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه، بوتیک رمانتیسیسم

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه، بوتیک رمانتیسیسم

خلاصه ای درباره معمار و برند تجاری رمانتیسیسم

برند «رمانتیسیسم» یکی از شناخته شده ترین فروشگاه های لباس زنانه در چین بوده و بالغ بر ۵۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد. این برند برای دومین مرتبه « کیچیرو ساکو» معمار صاحب نام ژاپنی را – که تاکنون بیش از ۷۰ اثر در اقصی نقاط دنیا از جمله چین، ژاپن، کره و اسپانیا طراحی نموده است- به عنوان طراح شعبه ای از این فروشگاه در شهر « هانگ ژو» انتخاب نمود. این شهر در ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی بندر شانگهای قرار داشته و این فروشگاه با عرصه ای برابر با هزار مترمربع در سه طبقه، وسیع ترین شعبه این برند می باشد که علاوه بر فضای نمایش کالا و محصولاتش مانند کافی شاپ، فروشگاه کتاب و همچنین فضای مطالعه برای مشتریان  خود است.

شرح پروژه

در طراحی این فروشگاه صرفا از تکنولوژی و مصالح بومی و چینی استفاده شده است. جداره ها، سقف ها و کف فضای داخلی با مصالحی سفید رنگ و صیقلی ساخته شده است که انعکاسش همچون آینه داشته و محصولات را نیز هرچه بیش تر به جلوه می آورد. در دکوراسیون داخلی مغازه رمانتیسیسم شبکه ای توری مانند و سفید رنگ، عنصر اصلی طراحی می باشد.این پوسته که در طراحی پوسته سیمای خارجی فروشگاه نیز حضور داشته و سردر ورودی آن را تعریف می کند؛ مشتریان را از داخل خیابان و از بدو ورود به فروشگاه تا محصولات، صندوق ها و طبقه زیرین راهنمایی می کند. این پوسته که از سیم با روکشی از فایبرگلاس و رنگ روغن حاصل شده است علاوه براین که نقش حالبی بین فضای نمایش محصولات و دیگر فضاها را برعهده دارد، محل آویز البسه و علامت مشخصه محل قرارگیری صندوق ها نیز می باشد.

با وجود ارتفاع نه چندان زیاد فروشگاه (۲٫۵) متر انتخاب مصالحی صیقلی و براق جهت پوشش سقف که انعکاس دیواره ها و پوسته توری شکل در آن به خوبی نمایان است فضای داخلی را وسیع تر نشان می دهد و تأثیر به سزایی در کیفیت فضایی فروشگاه دارد.«غیر قابل کپی بودن طرح» یکی از مهم ترین خواسته های کارفرما از معماران این دفتر معماری می باشد. دفتر معماری ساکو با ایده گرفتن از ساختار الیاف پارچه ای در نهایت توری مشبکی با فرمی ارگانیک خلق نموده که همچون لباسی بخش های فروشگاه را در بر گرفته است. به گفته طراحان، بعد از پوست طبیعی، لباس در لایه دوم و فضا در لایه سوم پوشش انسان قرار می گیرد. در این طرح سعی شده تا پوششی میان لایه دوم و سوم خلق شود که هم با انسان و هم با فضای فیزیکی در ارتباط باشد. چنانچه در تصاویر مشاهده می کنید ورودی فروشگاه در کنج قرار گرفته و از خارج توسط شبکه توری شاخص شده است. همچنین نورپردازی فضای داخلی و شفافیت جداره ها باعث شده است تا ادامه این پوسته در داخل فروشگاه نیز قابل روئت بوده و کنجکاوری عابرین را برای درک چیستی آن برانگیزد. این پوسته همچون گیاهی خود رو در هر سه طبقه فروشگاه رشد کرده و حضور دارد. 

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: مجموعه کتب طراحی داخلی فروشگاه، کسری طالبیان- پیروز آشوری

تعداد بازدید: 922

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *