دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی در برزیل

دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی

دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی در برزیل

معماری: استودیو Galeazzo 

موقعیت: برزیل

سال: ۲۰۱۹

در دسامبر ۲۰۱۸، نخستین فروشگاه صنایع دستی معاصر در برزیل، به نام Espaco colletivo- casa Manual در شهر Sao paulo افتتاح شد. این فروشگاه علاوه بر غرفه های خرید، دارای فضاهایی چون غذاخوری، ورکشاپ، سالن سمینار ، سالن بازی، و فضاهایی برای استراحت نیز دارد.

شرح پروژه

طراح می گوید: فضاهای تجربی همانند آینده ای برای معماری و طراحی می باشند. مدیر خلاق استودیو طراحی Galeazzo و طراح داخلی این دفتر، هر دو با هم یک فضایی تقریبا به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع را در طبقه همکف مرکز خرید Morumbi ایجاد کردند، که دارای ساختاری شفاف بود که حتی نقض های موجود در دیواره ها را به نمایش می گذاشت و همچنین دارای زیرساخت های هیدرولیک، سیستم الکترونیکی و تهویه مطبوع بود. 

مبلمان و ساخت و ساز به طور عمده از چوب، تخته سه لا، بامبو و آهن میله استفاده می شود. دیوارهای قدیمی با شیشه جایگزین شده اند، که حرکت و نور روز و شب را به سایت و بالعکس  فراهم می آورد. دیواره های باقی مانده، با سطح نامنظم و نشانه گذاری آجر و بلوک، رنگ های پاستیلی در تضاد با رنگ های گرم مورد استفاده قرار گرفت. کمی بعد این دیواره ها با نقاشی های دیواری که توسط هنرمندان به طور هفتگی ایجاد می شد، تزئین می شدند که باعث شگفت زدگی مراجعه کنندگان می شد. ایده اصلی کار این بود که فضای در حال تغییر داشته باشند.

مهارت و حساسیت

از ابتدای ورود به این مجموعه، از داخل مرکز خرید بازدید کننده با یک دیوار بامبو، تقریبا ۱۲ متر طول و ۴ متر ارتفاع استقبال می شود. در آن جا گروه casa Manual بر روی صنایع دستی متمرکز شده و از بازارهای خیابانی الهام گرفته اند و تجارب جدید، آشنایان و به اشتراک گذاری دانش را بر اساس فرهنگ دست ساز ارائه می دهند. در بالای شلف مارپیچی تداخل چوب و کلبرگ های بامبو یک فضای رویای را به نمایش می گذارند.

در این فضا محصولات و صنایع دستی قرار دارند که توسط گروه مدیریت می شوند. این محصولات شامل لباس، محصولات خانگی، اسباب بازی، لوازم آرایشی و سایر وسایل می باشند. در اطراف این فرم فضاهایی چندعملکردی وجود دارد که در بین کارکنان آن جا به نام Ocas do Fazer تفسیر شده است، این فضاها سعی می کنند که بازدید کننده ها را به فضاهای خارجی متصل سازند. در کارگاه یادگیری، صنعتگران روزانه کلاس ها و کارگاه های آموزشی را برگزار می کنند؛در فضای فذاخوری ، یک رستوران / کافی شاپ /مرکز فروش وجود دارد، منطقه تزئین شده با کاشی در سقف و دیوارها، با طرح های الهام گرفته از پارچه های سفالی سنتی،وعده های غذایی خوشمزه را ارائه می دهد و همچنین فروش انواع سس ها و مارمالاد را به همراه دارد.

در ادامه با دیدن تصویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی دکوراسیون داخلی فروشگاه صنایع دستی
تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,041

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *