ترکیب بتن و ترموود را در نمای ساختمان مسکونی به کارببرید!

ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی

ترکیب بتن و ترموود را در نمای ساختمان مسکونی به کارببرید!

معماری: استودیو K2ld

موقعیت: استرالیا

سال: ۲۰۱۵

امروزه، زیبایی شناسی مدرن و شیوه زندگی مدرن بر فردیت تأکید دارند. نمای ساختمان نیز یکی از عناصری است که در برخورد اول شخص با ساختمان بیش ترین تأثیر را در آن ها ایجاد می کند. نمای چوبی همیشه در میان سایر متریال منحصر به فرد است و توجه هر کسی  را با تنوع و ظاهر طبیعی، استقامت، ویژگی های ساخت و ساز خوب، موضع زیست محیطی و سرعتش در ساخت و ساز به خود جلب می کند. نماهای چوبی به لطف تمام ویژگی هایی که ذکر شد شهرت و اعتباری چشمگیر در مقابل سایر متریال بدست می آورد. ترکیب این متریال در کنار بتن اکسپوز نیز نتایج رضایت بخشی را از خود به جای گذاشته است.

خیابان Yarrbat در منطقه Balwyn مانند سایر خیابان های محدوده شرقی ملبورن می باشد. این یک خیابان مسکونی آرام است که هیچ دوره تاریخی خاصی را نشان نمی دهد، اما نمونه های خوبی از سبک های مختلف مسکن ساخته شده در طول ۱۰۰ سال گذشته دارد. همچنین مانند بسیاری از خیابان های حومه شرقی در ملبورن، آن را با درختان برگریز اروپایی که تغییرات فصول را مد نظر قرار می دهند، پوشانده است. به طور خلاصه کارفرما به دنبال استفاده از فرصت های موجود در این سایت از محله بود. این سایت در کنار تپه ای قرار داشت که دارای چشم انداز عالی رو به کوه Dandenong بود. همچنین برای کارفرما مهم بود که ساختمان این چشم انداز را از فاصله ی دور به خود جذب کند و همچنین به طور استراتژیک با درختان موجود در خیابان نیز تعامل داشته باشد.

همچنین طراحان قصد داشتند تا خانه ای برای چندین نسل را با توانایی قابلیت هایی برای ارائه فضای مسکونی مستقل و مشترک برای خانواده و پدر بزرگ و مادر بزرگشان، طراحی کنند.به این ترتیب مهم بود که هر فرد فضای فکری، مشترک و خصوصی داشته باشد. دسترسی یکسان در سراسر خانه ارائه شده است، و یک مکانی برای آسانسور وجود دارد که در آینده ممکن است مورد نیاز باشد. این پروژه با بیان صریح خود کاملا خصوصی می باشد. پنجره های رو به خیابان باریک هستند و به گونه ای می باشند که به سادگی با گیاهان اطراف در بیرون ارتباط برقرار می کنند. نمای ساختمان در بخشی که چوب به کار رفته است رو به خیابان اصلی باز می شود. ما در کف طبقه بالایی ساختمان نیز از همان چوب به کار رفته در طراحی نمای ساختمان را مشاهده می کنیم. این بخشی از بیان ساده متریال سخت بومی می باشد. برخورد متحرک نمای چوبی در سراسر بخش های بیرونی به چشم می خورد.

طراحی داخلی منزل در عین حال که حریم خصوصی را ارائه می دهد، از طریق استراتژی قرارگیری پنجره ها و پنجره های سقفی سرشار از نور طبیعی می شود. چوب و سنگ طبیعی در سراسر چشم انداز منعکس کننده در حال تغییر است و ارتباطی قوی و نا گسستنی بین فضای داخلی، معماری و چشم انداز فضای بیرونی ایجاد می کند. پالت رنگی خنثی در سراسر فضای داخلی ساختمان باعث می شود تا چشم انداز بیرونی در طی تغییر فصل ها در سال همانند یک قاب و اثر هنری در از داخل ساختمان به چشم دیده شوند. ارتباط سه طبقه از طریق راه پله های شناور امکان پذیر می باشد که علاوه بر زیبایی تعامل و ارتباطی صمیمی را سراسر خانه به جریان می اندازد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی ترکیب ترموود و بتن در نمای مسکونی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,061

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *