استفاده از اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون داخلی تک رنگ

اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ

استفاده از اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون داخلی تک رنگ

پالت تک رنگ در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی منزل می تواند در  دراز مدت تآثیرات روانی بر مخاطبان بگذارد. استفاده از رنگ های متفاوت با توجه به روحیه و خلق و خوی آدم ها می تواند تآثیر بسزایی بر افراد بگذارد. بنابراین طراحان باید در انتخاب رنگ در دکوراسیون دقت بیش تری داشت باشند. امروزه طراحی و دکوراسیون تک رنگ جایگاه ویژه ای را در میان طراحان و حتی عموم مردم دارد. طیف رنگی میان سفید تا سیاه را می توانیم در دسته ی دکوراسیون تک رنگ قرار دهیم. به غیر از تأثیرات روانی رنگ خاکستری،  یکی از عوامل دیگری که می توانیم بگوییم که باعث شده این رنگ محبوبیت بیش تری را میان مردم کسب کند، قابلیت ترکیب این رنگ با  تمامی رنگ ها است.

شرح پروژه 

در ادامه خط معمار قصد دارد تا پروژه ای را شرح دهد که دارای تم تک رنگ است و طراحان با به کار بردن رنگ های شارپ سعی کرده اند انرژی را به فضا بیفزایند. این پروژه را که در شهر مسکو قرار دارد، استودیو Cartelle طراحی کرده است. صاحبان این آپارتمان کوچک زوج جوانی هستند که می خواهند فضایی مدرن و بروزی را داشته باشند. در بخش اصلی آپارتمان که دارای پلان باز می باشد آشپزخانه قرار گرفته و در طرف دیگر آن فضای غذاخوری به چشم می خورد. آشپزخانه دارای فضایی سیاه و مات می باشد که اشیای چوبی به تکمیل آن بخش می پردازد، در عین حال میز غذاخوری علاوه بر اینکه فضایی برای غذاخوری است، به عنوان میز کار آشپزی نیز استفاده می شود.

در امتداد پنجره طراحان یک نیمکتی را طراحی کرده اند که در دو طرف آن کوسن هایی برای استراحت افراد و لذت بردن از چشم انداز بیرونی قرار داده اند. به علاوه فضای زیرین آن را نیز به صورت قفسه های کتاب طراحی کرده اند. فریم زرد شفاف تخت، رنگ و انرژی را به این فضای تک رنگ و خنثی می افزاید. تخت خواب در کنار دیوار آجری خاکستری قرار دارد. تابلوی نقاشی نصب شده روی این دیوار که تصویری از یک پاندا است، این فضای ساده را جلوه می دهد.

پنجره ی پشت تخت با فریم سیاه فضای خواب را از محیط دفتر کار خانگی و کمد لباس ها جدا می سازد. در دفتر کار نیز یک پنجره ی دیگری تعبیه شده تا نور طبیعی از طریق آن به فضای داخلی اتاق خواب نیز بتابد. در این فضا طراحان یک کمد بزرگ قرار داده اند که تا سقف قفسه بندی شده است.در سرویس بهداشتی نیز فضای تک رنگ با استفاده از طیف رنگی صورتی جلوه ای متفاوت به خود گرفته است. اگر شما نیز از طرافداران دکوراسسیون داخلی تک رنگ می باشید این نمونه منحصر به فرد می تواند ایده مناسبی باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ اشیا با رنگ شارپ در دکوراسیون تک رنگ

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 1,145

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *