معماری و طراحی ویلای صوفی ، استودیو نورون

معماری و طراحی ویلای صوفی

معماری و طراحی ویلای صوفی

معماری : استودیو معماری نورورن

معماران مسئول: علی ریوندی، مرجان نجفیان

تیم طراحی: سعیده یادگار، آلاله آیرملو

موقعیت: ایران، رودهن

سال: ۱۴۰۲

عکاس: استودیو دید

شرح پروژه معماری و طراحی ویلای صوفی از زبان معمار

این ویلا که به عنوان یک اقامتگاه تعطیلات برای یک خانواده کوچک در نظر گرفته شده است، جوهر “خانه” را از طریق طراحی خود، که توسط گفتگوهای عمیق با مشتری شکل گرفته است، مجسم می کند. این بحث ها مجموعه ای از الزامات و ممنوعیت های طراحی را متبلور کرده است. ویلا باید فضاهایی برای پذیرایی از انواع فعالیت ها و تجربیات ارائه دهد. علیرغم غنای فضایی، طرح باید درونگرا باقی بماند و حریم خصوصی را برای ساکنان آن تضمین کند.

ادغام با طبیعت: در آغوش گرفتن فضاهای باز، نور طبیعی و مناظر اطراف بسیار مهم است. طرح فضایی گنجاندن یک استخر روباز را الزامی می کند که با در نظر گرفتن خلوت و دسترسی مستقیم از محله های خصوصی خانه طراحی شده است.

طرح سایت چالشی را با همسایگانی که در محورهای اصلی برای روشنایی طبیعی قرار دارند، ارائه می کند. فاصله همسایه شمالی نور کافی را ارائه می دهد، در حالی که نزدیکی همسایه جنوبی برای روشنایی و حریم خصوصی مشکل ایجاد می کند. ترجیحات مشتری و پتانسیل سایت به مفهوم فضای نیمه درونگرا منجر شده است. این طراحی از دارایی‌ ها و نور طبیعی سایت استفاده می‌ کند تا فضای مورد نظر مشتری را نشان دهد.

فرآیند طراحی با یک سوال محوری آغاز شد: چگونه می‌ توانیم ساختمانی نیمه درون‌ گرا با تنوع فضایی بالا و حس اشراف به ارمغان بیاوریم، در حالی که از فرم مناسب، یکپارچگی با محیط اطراف، حریم خصوصی و گردش پویا اطمینان حاصل کنیم؟ شکل “L” همراه با لعاب گسترده در نماهای انتخاب شده، نیازهای پروژه را برآورده می کند. این پیکربندی دو طرف استخر، به ویژه جنوب، که رو به نزدیکترین بلوک همسایه است را در بر می گیرد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر معماری و طراحی ویلای صوفی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 184

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *