معماری ساختمان مسکونی طریقت ، محسن عطارها

معماری ساختمان مسکونی طریقت

معماری ساختمان مسکونی طریقت

معماری: دفترمعماری محسن عطارها

معمار مسئول: محسن عطارها

موقعیت: ایران، کاشان

مساحت: ۵۱۴ مترمربع

شرح پروژه از زبان معمار

خانه طریقت در زمینی با مساحت ۵۱۴ متر مربع و با عرض کمتر از ۱۰ متر هندسه کشیده ای دارد که این عمق گرفتن نسبت به کوچه امکان رمپ و به واسطه آن پارکینگ در طبقه زیر زمین را به وجود می آورد. سایت از یک طرف با یک پلاک و از طرف دیگر با دو پلاک همسایه بوده که این موضوع توده ساخت را شکل داده است.

نیاز کارفرما، خانه ای با فضاهای گسترده و عملکرد جامع بوده که در قالب سه لایه خدماتی –عمومی و خصوصی درطبقات خانه پاسخ داده شده است. ایده خانه که در بستر خود شکل  گرفته است. فضای دو رویه (فضایی که به دو حیاط باز شو دارد) می باشد که در حقیقت الگوی متداول خانه های قدیم کاشان می باشد. در این راستا هسته بسته ایی در پلان به وجود آمده که شامل دستگاه پله، آسانسور و سرویس بهداشتی است که حول خود امکانی برای ارتباط فضاهای عمومی خانه به وجود آورده و به تبع ان اتصال بصری دو حیاط بروز می نماید.

گشایش های ایجاد شده در مقطع خانه با هماهنگی سلسله مراتب فضایی پلان، از طرفی محدوده و مرکز فضاهای عملکردی را تعریف می کند و از سوی دیگرعامل حرکتی (تکانه) سازمان فضایی می باشد. ترکیب پلان و مقطع در تعادلی از اندازه و پر و خالی سعی در به وجود آوردن ساختاری یکپارچه و همگن دارد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر معماری ساختمان مسکونی طریقت دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: دفترمعماری محسن عطارها

تعداد بازدید: 402

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *