طراحی داخلی داروخانه مدرن

طراحی داخلی داروخانه مدرن

طراحی داخلی داروخانه مدرن

طراحی داخلی داروخانه‌ های مدرن نه تنها بر بهبود تجربه مشتریان تأکید دارد، بلکه به بهینه‌ سازی فضای کاری کارکنان نیز کمک می‌ کند. با توجه به نیازهای روزافزون جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی، ایجاد فضایی کارآمد، زیبا و آرامش‌بخش در داروخانه‌ ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از رنگ‌ های ملایم، نورپردازی مناسب و چیدمان هوشمندانه از جمله عناصری هستند که در طراحی مدرن داروخانه‌ ها مورد توجه قرار می‌ گیرند. در ادامه، نمونه‌ ای از یک داروخانه به سبک مدرن که با رعایت تمامی این اصول طراحی شده است را معرفی خواهیم کرد.

کانسپت طراحی داخلی داروخانه مدرن فوق ایجاد یک فضای نوآورانه در داروخانه بود که قبلاً در منطقه دیده نشده بود. هدف طراحان این بود که عناصر مدرن را به گونه ای ترکیب کنند که پاسخ نیازهای آینده را داده و فضایی ایجاد کنند که نه تنها کاربردی باشد بلکه از نظر زیبایی نیز دلپذیر باشد. استفاده از رنگ های سرد و خاکستری باعث ایجاد حس آرامش و پیچیدگی می شود، در حالی که گرمی حاصل از به کار بردن چوب، کل فضای داخلی را متعادل می کند. این طراحی با موفقیت جزئیات ساده و مدرن را با یک حس آینده نگرانه ترکیب می کند، که منجر به یک فضای بصری چشمگیر می شود که مظهر نوآوری است و نگاهی اجمالی به آینده فروشگاه های داروخانه ارائه می دهد.

جزئیات کلیدی

 کارفرما یک کانسپت خلاقانه می خواست که داروخانه آنها را از سایر رقبا متمایز کند و خود را به عنوان نمونه ای پیشگام از داروخانه نوآورانه در منطقه معرفی کند. آنها بر اهمیت ایجاد فضایی دلپذیر برای مشتریان و در عین حال نشان دادن رویکردی منحصر به فرد برای تجربه خرید خدمات بهداشتی تاکید کردند.

با در نظر گرفتن نیاز مشتری برای یک فضای کاربردی، طراحان طرح را با سهولت پیمایش در فروشگاه در اولویت قرار دادند. یکی از تصمیمات مهم طراحی این بود که قفسه دیواری با دیوار ادغام شود و در زاویه ای قرار گیرد تا مشتری به محض ورود به داروخانه بتواند همه دسته های مختلف را ببیند.

همچنین نورپردازی مستقیم و غیرمستقیم در فروشگاه به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفت. نورپردازی مستقیم و کلی با ایجاد یک سیستم جعبه شبکه با جعبه های نور جداگانه که به طور یکنواخت و کارآمد کل فضا را روشن می کند، مورد توجه قرار گرفت. با این حال، یک نمونه از نورپردازی غیرمستقیم را می توان با نورپردازی ملایم مخفی پشت قفسه دیواری مشاهده کرد که صحنه ای عالی، برای برجسته کردن محصولات نمایش داده شده را ایجاد می کند.

طراحی داخلی داروخانه فوق از نظر پالت رنگ و انتخاب مواد و متریال، انتخاب یک پالت سرد و خاکستری با فولاد ضد زنگ، شیشه ‌ای آجدار، سنگ خاکستری با چوب بود که با الگوی شبکه ‌ای سقف پیوند خورده و کمی گرما به فضا می بخشد. انتخاب پالت با توجه به جهت طراحی تعیین شد و هدف آن ایجاد فضایی مدرن، ساده و کمی آینده نگر بود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی داخلی داروخانه مدرن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 55

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *