بازسازی ویلای جانِ جا ، دفتر معماری تیم

بازسازی ویلای جانِ جا

بازسازی ویلای جانِ جا

شرکت معماری: گروه تیم

معمار مسئول: داوود صلواتی

تیم طراحی: حسین محمدپور، نازلی آذرخش، مهسا آقاحاصل، حامد علی عسگری

شرح پروژه از زبان معمار

مرکزیت: در هسته مرکزی پروژه، یک مسیر روشن، محور اصلی را تشکیل می دهد که در انتها تا می شود و به سمت طبقه بالا حرکت می کند.

سلسله مراتب: در امتداد محور اصلی، ارزش گذاری فضاها از نیمه خصوصی به خصوصی (شخصی) افزایش می یابد و همچنین سلسله مراتب نورپردازی در خانه بر اساس عملکرد رتبه بندی می شود.

حریم خصوصی: تیغه های موجود در نما با زاویه حدود ۴۵ درجه با محورهای اصلی، دید مزاحم ساختمان های اطراف را محدود کرده و در عین حال با استفاده از فرم های نرم و رقصنده، زیبایی بصری از نمای داخل و خارج را در بر می گیرد.

پروژه بازسازی ویلا جان جا واقع در مهرشهر

این خانه ویلایی برای زندگی دائمی زوج جوانی بود که علاوه بر زندگی روزمره می خواستند فضای کاری خود را نیز در این مکان در نظر بگیرند. در قسمت الحاقی که در حیاط جنوبی ویلا قرار داشت.
خانه شامل اتفاقات زندگی روزمره است و مانند تکیه گاه آشنا از ما حمایت می کند. در معنای خانه، مکانیسمی برای زندگی است، اما در طراحی ویلا ما در تلاش بودیم تا مفهوم مشترکی برای خانه در بین زوج های جوان پیدا کنیم. تبادل افکار و تجربیات فضایی بین آنها تابع زمینه ها و زمینه های مشترک است.
خانه برای همه مکانیزمی برای زندگی است اما در ذهن هر فرد خانه مفهومی جداگانه دارد. خاطرات و تعاریف را بارها با زوج جوان به عنوان کاربر اصلی تکرار کردیم تا بتوانیم از این به بعد مکانی را بسازیم که مفهوم آن برایشان آشنا باشد. خالق مفاهیم جدید برای آنها باشید.

مایومی میاواکی

از آنجایی که خانه عینیت بخشیدن به اعمال انسان است، مسائلی را در تمام جنبه های معماری در بر می گیرد و خانه تنها عرصه زندگی نیست. ارتباط خانه با محیط اطراف، داخل و خارج بسیار مهم است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر بازسازی ویلای جانِ جا دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 185

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *