نمای خانه ویلایی ساده، ایجاد حجم های مکعبی سفید

نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید

نمای خانه ویلایی ساده، ایجاد حجم های مکعبی سفید

معماری و طراحی داخلی ویلا یکی از مهم ترین و جذاب ترین مبحث در حوزه معماری می باشد. بنابراین ما شاهد نمونه های بی نظیری از طراحی ویلاهای مدرن هستیم. امروزه ویلاهای مینیمال و مدرن در میان مردم طرفداران زیادی دارد. بدین ترتیب خط معمار قصد دارد تا نمونه های برجسته از معماری ویلای مدرن را به معماران گرامی معرفی کند. در بخش های پیشین پروژه هایی فوق العاده از معماری ویلا ی مینیمال را برای شما به اشتراک گذاشتیم که از طریق لینک زیر می توانید به برخی از آن ها دسترسی یابید:

نمای ویلای مدرن، حجم بتنی و مینیمال

طراحی نمای مینیمال در معماری ویلا

طراحی نمای مینیمال ویلا، ترکیب ترموود و بتن

اکنون در این بخش می خواهیم یک نمونه ی دیگری را به شما معرفی کنیم. استودیو Nomo، یک شرکت معماری است که در بارسلولانا در زمینه طراحی داخلی و معماری فعالیت خود را آغاز کرده است. این گروه معماری در ایجاد حجم های ساده و هندسی نمونه های فوق العاده ای را طراحی و اجرا کرده اند. در این پروژه نیز این استودیو به طراحی و معماری خانه ویلایی پرداخته و مجموعه ای از مکعب های سفید و روشنی را  در جزیره مدیترانه ای از Memorca ایجاد کرده است.

خانه دارای دوحجم سفید و روشنی است که در دو طرف یک حجم مرکزی به طول ۲۸ متر مربع قرار داده شده است. قسمت تراس بیرونی و قسمت داخلی، یک راهروی بلند و باریک در وسط حجم برای بهره مندی از هر دو منظره کوهستان و دریا از هر دو وجه شمالی و جنوبی، قرار گرفته است. این پلت فرم به عنوان یک فضای باز در نظر گرفته شد و مهم ترین قسمت های مشترک را در اختیار افراد قرار می دهد . در صورت نیاز و هنگامی که باد می وزد، می توان با استفاده از پنجره های کشویی نامرئی محافظت کرد.

در هر دو طرف راهرو حجم های مکعبی، که توسط معمارانن ” پیکسل” نامیده و توصیف می شوند، توسط سه گرید بر روی سه حجم چیده شده اندو این حجم ها دارای پنج اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، انباری و پارکینگ می باشد. تبدیل خانه به حجم های کوچکتر، باعث شده تا خانه کمی کوچکتر به چشم آید و با چشم انداز اطراف یکپارچه می شود. بالاتر از مرکز راهروی باریک، یک محدوده سقف بزرگ بدون ستون با یک تراس بتنی ایجاد شده است.

شناور بودن آشکار پشت بام با حجم مربع باعث می شود تا یک مجموعه ی متعادل کننده ی پیکسل ها ایجاد شود. این پلت فرم ها، فضای خانه را به دو بخش روز و شب تقسیم می کند که در یک بخش آن فضاهای عمومی مانند آشپزخانه و نشیمن قرار دارد و در بخش دیگر فضاهای خصوصی مانند اتاق های خواب قرار داده شده است. برای کاهش هزینه های ساخت و ساز، از حجم های بتنی استفاده کرده اند و با گچ سفید سطح  بیرونی ویلا را پوشانده اند. لایه گچی سطح دیوار تضاد شدیدی را ایجاد کرده است. خورشید در مقابل سایه، سفید در مقابل آسمان آبی و طبیعت سبز، تاریکی بودن در مقابل نور.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید نمای خانه ویلایی ساده، حجم مکعبی و سفید

پلان ها، دیاگرام، سکشن وغیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: dezeen

تعداد بازدید: 2,161

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *