معماری ویلای مکعبی چوبی، آتلیه مکعب سفید

معماری ویلای مکعبی چوبی

معماری: آتلیه مکعب سفید

موقعیت: ایران، ماکو

معماران اصلی: رضا اسدزاده، شبنم خلیل پور

مساحت: ۸۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس: فرشید نصرآبادی

خط معمار در این بخش قصد دارد تا شما را با معماری ویلای مکعبی چوبی که از نمونه های فوق العاده  آتلیه مکعب سفید است، آشنا سازد. با گردش در میان منطقه توریستی گاجوت در ماکو، آذربایجان غربی، در محیطی سرسبز نمونه ای خاص از معماری ایرانی، یک ساختمان سفید رنگ بدون هیچگونه تزئیناتی دیده می شود. یک ساخت و ساز درون گرا ، و همچنین برونگرا و استثنایی؛ درونگرا از این جهت که از دیدگاه خودش نسبت به فضاهای داخلی می آید، در حالی که برای بیننده از فضای بیرون، زیبایی خود را پنهان می سازد و برون گرایی بودن آن زمانی احساس می شود که بیننده را از میان یک سطح به دیدن فضای داخلی دعوت می کند. معماری این ساختمان بازسازی حجم و فضا  بود که با هدف تعریف رابطه بین معماری و بیننده شکل گرفت؛ به علاوه تلاش این پروژه برای انعکاس احساسات انسانی از طریق این ساختمان و تبدیل احساسات به محیط زیست ساخته شده بود.

طبقه همکف شامل سالن نشیمن و آشپزخانه و طبقه اول شامل اتاق خواب و یک سرویس بهداشتی می باشد. این دو طبقه توسط یک راه پله به هم متصل می شوند. راه پله تا بالا ادامه می یابد وبه  سقف منتهی می شود و به عنوان فضایی برای مشاهده چشم انداز مناظر طبیعی عمل می کند.

این ساختمان در منطقه ای با طبیعت بکر قرار دارد و سلطه طبیعت بر آن  در نگاه اول آشکار است. حجم ها مستقل و ترکیب شده هستند و سادگی فرم ها با استفاده از دو ماده طبیعی با کنتراست بالا تاکید می شود. پنجره های بزرگ نیز برای فراهم آوردن شفافیت و سیالیت در محیط زیست،اضافه شده اند. در نتیجه طراحان قصد ساخت خانه ای را داشتند تا بر طبیعت و عملکردش به عنوان بخشی از محیط اطراف ساختمان برای سکونت، تمرکز کنند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید. پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,952

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *