طراحی داخلی فست فود باگت، پارسا اردم

طراحی داخلی فست فود

طراحی داخلی فست فود باگت

معماری: دفتر معماری پارسا اردم

معماران مسئول: پارسا اردم، رامین بیرق دار

تیم طراحی: بهار امیری، یاسمین نصیری، سجاد خیرالهی، مینا سلیمانی، مینا علوی، زهرا میرزایی

سال: ۱۳۹۵

متراژ: ۲۵۰ مترمربع

امروزه در شهرهای بزرگ ایران نظیر تهران، رستوران و فست فودهای زنجیره ای، به سرعت در حال رشد هستند. هر روز ممکن است برند جدیدی را در گوشه ای از شهر ببینیم و کمی بعدتر، شعب دیگر برند را در نقاط دیگر شهر و حتی کشور. این پروسه، در ایران کمی دیرتر نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته دنیا شروع شد، اما در هر حال این اتفاق افتاده است و برندهای صنعت غذایی به سرعت در حال رشد هستند. چرا که نیاز جامعه و بازار در این حوزه کاملا ملموس بوده و برندها، در حال پاسخگویی به این نیاز هستند.

هر برندی، فارغ از نوع فعالیت، اگر قصد توسعه و گسترش شعب را داشته باشد، باید برای دیزاین و طراحی شعب خود راهنما و دستورالعملی را طراحی و تدوین نماید. چنانچه برندهای بزرگ دنیا نظیر خودروساز ها و شرکت های صنعت IT نظر اپل و سامسونگ، همین رویه را در پیش گرفته اند. طراحی داخلی هر فروشگاه و برندی، برگرفته از کارکتر و شخصیت آن برند است. وقتی یکسان سازی طراحی شعب یک برند صورت می گیرد، اولین اتفاق این است که مخاطب با یک نگاه، به هویت برند پی خواهد برد. این اولین ویژگی و خواست یکسان سازی است. ضمن اینکه با یکسازی سازی ها و تدوین راهنمای طراحی، خط مشی طراحی برای هر معمار مشخص است و می توان در زمان و هزینه، صرفه جویی نمود.

نکاتی که از نظرتان گذشت، تنها اشاره ای کوچک برای ضرورت وجود دفترچه راهنمای دیزاین است. تمامی برندهای بزرگ با این موضوع از روز اول به خوبی آشنا هستند. دلیل ذکر این مقدمه، این است که در این بخش قصد داریم با همراهی شما به بررسی یکی از شعب فست فود باگت در شهر تهران بیاندازیم. یکی از فست فودهایی که در شهر تهران دارای شعب است و به طور حتم گسترش شعب را در دستور کار خود دارد.

طراحی داخلی این شعبه از رستوران – فست فود باگت، توسط پارسا اردم صورت گرفته است. پارسا اردم از آن دسته معمارانی است که پروژه هایی تحسین شده نظیر اقامتگاه کودکان بی‌سرپرست خوانسار را به همراه محمدرضا قدوسی در کارنامه دارد.

از سوی دیگر چندی پیش، طراحی یکی دیگر از شعب باگت را با شما به انتشار گذاشتیم که از طریق لینک زیر می توانید این شعبه از این برند غذایی را بررسی نمایید. طراحی این پروژه توسط دیگر معماری سرشناس کشور، بهزاد اتابکی صورت گرفته است:

طراحی داخلی رستوران باگت، تهران، بهزاد اتابکی

در طراحی این فست فود، از سبک معماری مدرن استفاده شده است. با اندکی دقت در تصاویر متوجه این موضوع خواهید شد. بکارگیری خطوط صاف در دیزاین، به همراه متریال های انتخاب شده و ترکیب رنگی مورد استفاده در فضا، همگی بیانگر این مطلب هستند.

نکته ی شاخص در این شعبه از فست فود باگت، استفاده از گیاه در ابعاد گسترده روی دیوارها در فضا است. به نحوی که تبدیل به نقطه کانونی شده است و به طور حتم اگر سری به این رستوران بزنید، این نکته و ویژگی را از آن به ذهن خواهید سپرد. با توجه به متراژ محدود فضاها و عدم توانایی ایجاد باغچه های کوچک، امروزه باغ های عمودی (Vertical Garden) در طراحی داخلی به خوبی مورد توجه هستند.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این فست فود را مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی داخلی فست فود طراحی داخلی فست فود طراحی داخلی فست فود طراحی داخلی فست فود طراحی داخلی فست فود طراحی داخلی فست فود طراحی داخلی فست فود طراحی داخلی فست فود طراحی داخلی فست فود

تحریریه خط معمار

منبع: Parsaardam

تعداد بازدید: 1,941

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *