طراحی داخلی رستوران بارونه ، دفتر معماری “را “

طراحی داخلی رستوران بارونه

طراحی داخلی رستوران بارونه ، دفتر معماری “را “

اطلاعات پروژه

معماری: دفتر معماری “را”

معماران مسئول: سجاد مقدم، نیما میرزاصادقی، امیرحسین روحانی

موقعیت: ایران، کرمان

سال: ۱۳۹۶

شرح پروژه از زبان معمار

روند طراحی در پروژه رستوران بارونه با این سوال آغاز شد و آن این بود که ماهیت کافه چیست و مخاطبان آن چه کسانی هستند؟ این کافه فضایی است که مخاطبینش به دنبال آرامش و دوری از مسائل و دغدغه های روزمره و بازگشت به خود هستند. طراحان با تعریف این کافه و تحقیق در مورد فرهنگ مردم کرمان به عنوان هدف اصلی در طراحی داخلی این فضا، به این ایده رسیدند که بهترین پاسخ،  فضایی خواهد بود که سادگی و خلوص در آن نقش اصلی را داشته باشد و فریبندگی به عنوان عنصر کلیدی در این فضا می باشد. این عنصر می تواند هرگونه چشم انداز از بالا را از مخاطب دور کند و  مخاطبان به سادگی می توانند در این فضا با یکدیگر، سایرین و معماری در تعامل بوده و به نیازهای او پاسخ دهد، در واقع فضایی که منحصر بودن مخاطب خودش اجازه می دهد که فضا به عنوان بخشی از خود در نظر گرفته شود و هیچ گونه مرزی بین دو کارفرما وجود نداشته اما ایده های محدود بودجه ای در دستیابی به این هدف مؤثر بوده است.

با رسیدن به این ایده، عواملی چون مانند سبک طراحی طراحی انتخاب شده برای فضای در معرض، ساختار وجزئیات طراحی شده برای مخاطبان قابل تشخیص است و مرز بین معمار و مخاطب از محو می شود و به معماری اجازه می دهد تا مخاطب را برای آغاز تعامل دعوت کند.

متریال به کار رفته در پروژه تا حد ممکن اساسی و برخی از آن ها قابل بازیافت می باشند. مهم ترین عملکردهای این متریال این است که حس حریم خصوصی را در مخاطب با نورپردازی خاص برای هر میز ایجاد می کنند. یک فضای جداگانه ای در میان این نورها، سیالیت فضا، وجود دارد که در آشپزخانه قابل مشاهده می باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی رستوران بارونهطراحی داخلی رستوران بارونه طراحی داخلی رستوران بارونه طراحی داخلی رستوران بارونه طراحی داخلی رستوران بارونه طراحی داخلی رستوران بارونه طراحی داخلی رستوران بارونه طراحی داخلی رستوران بارونه طراحی داخلی رستوران بارونه

پلان ها، دیاگرامک، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 927

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *