معماری ویلای عادل، گروه معماری ترقی جاه

طراحی خانه باغ کوچک

معماری: گروه معماری ترقی جاه

معمار مسئول: محمد ترقی جاه

تیم طراحی: محمد امین شیرزاد

موقعیت: ساری، سنگ ده

مساحت: ۲۴۰ مترمربع

مهندس سازه: رامین مهنادل

مشاوران  الکتریکی و مکانیکی: گروه معماری ترقی جاه، معصومه مرادعلی

همکاران: نادر قنبری، گلسا محمودیان

عکاس: متین سرابی

سال: ۱۳۹۵

شرح پروژه

این پروژه بر سطح دامنه ای زیبا از روستای سنگ ده در شمال ایران قرار گرفته است. آب و هوای سرد کوهستانی، مناظر زیبا و دیدنی از ویژگی های مثبت در این سایت می باشند. یکی از انتظارات کارفرما در طی طراحی این پروژه، داشتن یک واحد کوچک سه خوابه با حداقل میزان اشغال فضا بود و همچنین می خواست تا سطح بیش تری به فضای حیاط اختصاص یابد. علاوه بر این موارد کارفرما می خواست تا طراحان یک سوئیت جداگانه ای را طراحی کنند که ورودی آن جداگانه و از پایین سایت قابل دسترسی باشد.

با ارزیابی برنامه فیزیکی، طراحان راهکارهایی را ارائه دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید این پروژه در سه طبقه به اجرا در آید. طبقه اول برای فضای بازی و سوئیت در نظر گرفته شد و در سایر طبقات بالایی واحد مسکونی با سه اتاق خواب طراحی شد.

با توجه به مساحت کوچک سایت، طراحان سعی کرده اند تا برای حداکثر استفاده از فضای طبقات و به حداقل رساندن فضاهای گردشی، از طراحی پیچیده اجتناب کنند. از طرفی دیگر باید افزود، ایجاد کشیدگی( جهت گیری ساختمان به صورت شرقی-غربی جهت به حداکثر رساندن میزان نور خورشید) و طراحی ساختمان کوچک و جمع و جور برای چنین آب و هوایی مناسب ترند. همچنین تیم طراحی با تمرکز روی مسیرها و دسترسی به سایت و دیدگاههای مختلف، تصمیم گرفتند این ساختمان را در ضلع شمال غربی سایت قرار دهند.

در ادامه با دیدن تصاویر طراحی خانه باغ کوچک خط معمار را همراهی کنید.

طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک طراحی خانه باغ کوچک

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به طراحی خانه باغ کوچک عادل پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,955

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *