دکوراسیون آشپزخانه مدرن ، اصولی مهم که در روند طراحی آشپزخانه باید در نظر داشت!

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن ، اصولی مهم که در روند طراحی آشپزخانه باید در نظر داشت!

یکی از مهم ترین بخش های فضای داخلی منزل، آشپزخانه می باشد. بدین ترتیب در این بخش قصد داریم تا به شرح نکات و اصولی در رابطه با دکوراسیون آشپزخانه مدرن بپردازیم. در سده گذشته آشپزخانه در فضایی جداگانه، قسمت پشت خانه ها، قرار داشت. فضایی که افراد در آنجا به پخت و پز و شستشوی ظروف می پرداختند. اما در سال های اخیر این روند کاملا تغییر کرده و آشپزخانه ها در بخش داخلی منزل قرار دارند و جزئی جدانشدنی از بخش های عمومی منازل به حساب می آیند. به زبانی دیگر می توانیم بگوییم که امروزه آشپزخانه ها به نقطه کانونی منزل تبدیل شده و افراد در طول روز در این بخش فرصتی را می یابند تا در کنار یکدیگر قرار گیرند. بدین ترتیب دکوراسیون آشپزخانه ها در سال های اخیر تغییر کرده اند و به همین دلیل طراحی آن ها نیز در درجه اهمیت قرار می گیرد. پیشرفت های فناوری در شکل گیری ظاهر آشپزخانه انقش بسزایی دارند. امروزه تمرکز بسیار بر خانه هایی با کانسپت باز می باشد، زیرا افراد می خواهند به سادگی در فضا حرکت داشته باشند. مانند تمامی روند های طراحی آشپزخانه ها، روند طراحی در سال جاری آشپزخانه هایی ساده با نورگیری طبیعی می باشد. در ادامه به شرح برخی از روند های طراحی داخلی آشپزخانه در سال ۲۰۱۹ می پردازیم:

آشپزخانه های هوشمند: امروزه، تکنولوژی با تمام قدرت خود وارد فضاهای داخلی از جمله آشپزخانه شده است. امروزه می توانید یک آشپزخانه با فناوری یکپارچه با عملکرد و اشیا از شیر آب گرفته تا یخچال موجود در آن و نورپردازی را داشته باشید. این همان چیزی است که ما آشپزخانه هوشمند می نامیم.

رنگ کابینت ها: در سال جاری آن چیزی که ما شاهد آن هستیم، ورود رنگ های تیره به کابینت ها و در عوض کاهش رنگ های روشن از جمله سفید می باشد. اگرچه کابینت های سفید یک ظاهر کلاسیک است که تقریباً در هر نوع سبک آشپزخانه قابل استفاده است ، اما در روند طراحی سال ۲۰۱۹ ما کمرنگ شدن استفاده از این رنگ را مشاهده می کنیم. انتظار می رود که جزیره های آشپزخانه در طیف های مختلف رنگی یا چوبی دیده شوند.

طرح، بافت و متریال ساده: در حالی که تزئینات و سبک های دکوراسیون داخلی سده ۱۹ همچنان در میان افراد محبوبیت دارد، طراحان و معماران داخلی سعی بر ورود سادگی در فضاها داخلی را دارند. افراد به دنبال ایجاد آرامش و زندگی در محیطی بدون استرس می باشند، این همان چیزی است که به دنبال سادگی می آید. سادگی یکی از ویژگی های سبک مدرن نیز می باشد. چنین ویژگی هایی نیز در روند طراحی سال ۲۰۱۹ نیز ادامه می یابد.

سنگ عنوان متریالی محبوب : کاربرد سنگ در فضای داخلی آشپزخانه همچنان در میان طراحان و افراد محبوبیت دارد. این متریال مقاوم، دارای ماندگاری بالا می باشد و آلودگی ها را به خود جذب  نمی کند و نظافت آن آسان می باشد. در میان انواع سنگ های موجود ارزشمند ترین آن ها گرانیت می باشد. سنگ ها در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار موجود می باشند و افراد می توانند با توجه به نوع دکوراسیون و سلیقه خود به انتخاب آن ها بپردازند. اما رنگ هایی که کاربردی بیش تر دارند، رنگ های سفید، کرم، و خاکستری می باشند.

خلاقیت برای ایجاد فضاهای کاربردی: یکی از بزرگترین مشکلات در طراحی کابینت های آشپزخانه، ایجاد فضاهای غیر ضروری می باشد. بنابراین ایجاد قفسه های کاربردی برای استفاده از این فضاهای غیر ضروری راه حلی مناسب می باشد. شما می توانید با قفسه بندی در کابینت ها بخش های قرار گیری اشیای مختلف را از هم جدا سازید.

اشیا و لوازم خانگی: در سال های گذشته معمولا اشیای سیلور رنگ در فضای داخلی آشپزخانه کاربردی بود، اما در سال اخیر برخلاف گذشته ما ورود طیف رنگی متنوعی را در آشپزخانه شاهد هستیم. ما در بسیاری از فروشگاه های لوازم خانه و آشپزخانه رنگ های قرمز و آبی روشن را نیز مشاهده می کنیم.

کفپوش چوبی، سنگ و سرامیک: کفپوش های چوبی همچنان در میان افراد طرفداران زیادی دارد. اما پس از آن ما سرامیک را مشاهده می کنیم که سعی در ایجاد جذابیت در میان فضای داخلی آشپزخانه را دارد. امروزه سرامیک ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی در بازار قابل تهیه می باشند.

جزیره های چند منظوره: جزیره های آشپزخانه به عنوان نقطه کانونی این فضا قرار دارد. یکی از تغییراتی که در جزیره آشپزخانه ها در سالهای اخیر وجود دارد، سایز آن می باشد. امروزه جزیره ها در سایزهای بزرگ تر و عملکردهای چندگانه دیده می شوند، بخصوص در آشپزخانه هایی که محدودیت فضایی دارند.

در این بخش به برخی از نکات ضروری در طراحی داخلی فضای آشپزخانه پرداختیم، در بخش های بعدی به شرح برخی دیگر از نکات ضروری در آشپزخانه خواهیم پرداخت. اکنون خط معمار شما را به دیدن تصاویر دکوراسیون آشپزخانه مدرن دعوت می نماید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرندکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,349

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *