بازسازی خانه و منزل مسکونی

بازسازی خانه و منزل مسکونی

بازسازی خانه و منزل مسکونی

همانطور که می دانید، ساختمان های مسکونی ، خانه و منزل مسکونی پس از مدتی دچار فرسودگی می شوند و نیاز به بازسازی پیدا می کنند. در چنین شرایطی اجزای مختلف ساختمان ها از لوله کشی ساختمان تا سایر بخش های آن دچار فرسودگی شده و در برخی موارد تخریب می شوند. بنابراین افراد برای ایجاد ظاهری جدید و بهبود نقض های موجود در ساختمان تصمیم به بازسازی آن می گیرند. نوسازی و بازسازی خانه معمولا پروژه ای جالب، و بالقوه سودآور می باشد. برنامه ریزی درست در بازسازی یک ساختمان یا واحد مسکونی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های شما خواهد شد.

بازسازی ساختمان های مسکونی مراحل، روند، نکات و اصول خاص خود را دارد که در این بخش در خط معمار به شرح آنان خواهیم پرداخت. آن چه در این بخش به آن خواهیم به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • – تعریف نوسازی و بازسازی منزل مسکونی
  • – نوسازی یا بازسازی
  • – دلایل بازسازی خانه و ساختمان مسکونی
  • – هزینه های بازسازی
  • – بیمه کردن در طی بازسازی
  • – مجوز در بازسازی خانه و منزل مسکونی
  • – زمان مورد نیاز بازسازی منزل مسکونی
  • – مراحل اصلی بازسازی خانه و ساختمان مسکونی
  • – داشتن یک برنامه کاری
  • – مشورت با یک طراح داخلی
  • – طراح داخلی یا پیمانکار
  • – کدامیک از طراح داخلی و پیمانکار گزینه مناسب برای بازسازی می باشند
  • – ۵ دلیلی که باعث می شود که شما طراح داخلی را در کنار تیم بازسازی انتخاب کنید
  • – خدمات ارائه شده توسط طراحان
  • – بازیابی ویژگی های اصلی ساختمان
  • – آغاز تخریب
  • – کف پوش و رنگ ساختمان
  • – نصب کابینت ها
  • – نورپردازی در بازسازی خانه و منزل مسکونی
  • – کفسازی در بازسازی خانه و منزل مسکونی
  • – بخش های اصلی و عمده در بازسازی منزل مسکونی

در ابتدای این مقاله بهتر است تا تعریفی مختصر راجع به نوسازی و بازسازی خانه ، منزل و ساختمان داشته باشیم.

تعریف بازسازی خانه یا منزل مسکونی

بازسازی (که اغلب نوسازی نیز نامیده می شود) پروسه رفع ایرادات، ارتقا و بهبود بخشیدن منازل قدیمی و آسیب دیده می باشد. به علاوه اصطلاح نوسازی، به ساخت و ایجاد چیزهای جدید، بازگرداندن برخی چیزها به فضای زندگی نیز اشاره می کند. بازسازی منزل مسکونی ممکن است متریال و مراحلی که در ساخت یک واحد مسکونی از نو ضروری است را نیاز داشته باشد. به زبانی دیگر مفهوم بهبود فضای منزل (Home improvement)، نوسازی منزل (Home renovation) و یا بازسازی منزل مسکونی (Home reconstruction) به فرآیند نوسازی و ایجاد امکانات جدید به واحد مسکونی گفته می شود. علاوه بر این، بهسازی خانه یا به عبارتی بازسازی منزل مسکونی می تواند شامل تعمیر و نوسازی تجهیزات و تاسیسات ساختمان مانند سیستم لوله کشی و برق کشی ، تعمیر و ارتقای فضای بیرونی ساختمان نظیر سنگ تراشی، سقف، ایزوگام باشد و یا این که سایر بخش های منزل همچون حیاط، پارکینگ و انباری را تعمیر کرده و یا بخش هایی را به آن بر اساس نیاز بیفزایند و یا از آن بخش ها بکاهید.

نوسازی یا بازسازی

اصطلاحات “نوسازی” (Renovation) و “بازسازی” (Reconstruction) غالباً به صورت متناوب مورد استفاده قرار می گیرند ، اما معنای این کلمات با یکدیگر متفاوت است. اصطلاح نوسازیی منزل(Renovation) به زبانی ساده یعنی نوسازی ساختار و بافت کهنه در فضای داخلی منزل مسکونی قبل انجام دکوراسیون و چیدمان می باشد. این می تواند شامل نوسازی کاغذ دیواری، سقف، کف سالن ها وغیره باشد. اصطلاح بازسازی (Reconstruction) به تعمیر بخش های مختلف فضای داخلی منزل گفته می شود که ممکن است تغییر در پلان را هم داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است که بخشی را به فضا افزوده و یا از آن حذف کرد.

البته آن چه صاحبان خانه های قدیمی انجام می دهند ترکیبی از این دو اصطلاح است. یعنی بازگرداندن ساختار اصلی واحد مسکونی به شکوه سابق خود، در عین حال فضایی ایجاد می کنند که متناسب با زندگی مدرن است. از طرف دیگر ، بازسازی در اصل به تغییر یک واحد مسکونی، شاید با تغییر طرح آن یا تعمیر بافت های فرسوده آن اشاره دارد. یعنی ساختار اصلی خانه را همانگونه که قبل تر بوده بازگردانند و در عین حال فضایی مدرن متناسب با نیازهای روز خود ایجاد کنند. از سوی دیگر بازسازی می تواند به تغییر ساختار یک خانه مسکونی بپردازد که ممکن است با تغییر طرح کلی همراه باشد و یا این که فقط به بهسازی ساختار موجود آن بپردازد.

دلایل بازسازی ساختمان مسکونی

پروژه های بازسازی واحدهای مسکونی می تواند هزینه بر، پیچیده و وقت گیر باشد. با وجود این پس از گذشت چندین سال و به دلیل فرسوده شدن ساختمان، بازسازی منزل به یک نیاز تبدیل می شود و علاوه بر اینکه ظاهر منزل خود را تغییر داده، به تعمیر بافت های فرسوده در منزل خود بپردازند. اهمیت نوسازی منزل می تواند بسته به افراد مختلف و شرایط آن ها متفاوت نیز باشد.

نوسازی و بازسازی ساختمان ها نه تنها به حفظ وضع موجود خانه می پردازد، بلکه شرایط زندگی آینده را نیز در نظر می گیرد.

بازسازی ساختمان ها به افراد کمک می کنند تا در صورت امکان بتوانند فضای بیش تری ایجاد کرده، از مصرف انرژی بکاهند، ضمن اینکه فضای داخلی منزل خود را به آخرین استانداردهای فنی برسانند.

بازسازی خانه و منزل مسکونی

دلایل زیادی برای نوسازی وجود دارد که از جمله مهمترین آنها ، افزایش راحتی زندگی است. در عین حال ، می توانید مصرف انرژی خود را کاهش داده و از این طریق در هزینه صرفه جویی کنید. همچنین می تواند یک تصمیم زیبایی شناختی باشد، شاید خانه شما به چهره ای جدید نیاز داشته باشد و یا اینکه شما می خواهید ظاهری جدید و منحصر به فردی به آن اضافه کنید. در مجموع می توان گفت که دلایل بسیاری برای بازسازی خانه وجود دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • – راحتی و لذت بردن از فضای جدید منزل
  • – به روز شدن و رفع خرابی ها, ایرادات و مشکلات موجود در خانه
  • – بالا بودن عمر ساختمان
  • – زیبا تر شدن ساختمان
  • – تغییر سبک زندگی
  • – مقرون به صرفه بودن نسبت به خرید خانه نو
  • – تقویت بازدهی ملک
  • – حذف استرس ناشی از درگیری های خرید ملک جدید

راحتی و لذت بردن

لذت بردن و آسایش در خانه یک امر ضروری می باشد. تمامی افراد می خواهند که پس از کار و دغدغه های روزانه خود به فضای آرام منزل خود بازگردند. پس یکی از دلایل عمده ای که معمولا افراد به سبب آن به بازسازی منزل خود می پردازند، ایجاد فضایی راحت و آرامش بخش می باشد. بنابراین یکی از مواردی که شما هرگز نباید از آن غافل شوید، راحتی و لذت بردن شما از فضای زندگی خود می باشد. به خاطر داشته باشید که نباید صرفاً برای تأثیرگذاری بر افزایش قیمت فروش، ملک خود را نوسازی کنید، بلکه بهتر این است که شما جهت لذت بردن از زندگی و بالا بردن کیفیت آن اقدام به بازسازی نمایید. همه چیز پول نیست.

نوسازی برای جلب آسایش و لذت بردن شما مهمتر از تلاش برای سرمایه گذاری در قیمت بالقوه فروش است. البته این موضوع وجود دارد که در بسیاری از موارد  شما برای فروش بهتر ملک خود نیاز به بازسازی ملک قدیمی خود خواهید داشت و این موضوع قابل انکار نیست. در نتیجه ایجاد آرامش و آسایش یکی از مهم ترین عواملی است که باعث می شود افراد به بازسازی منزل خود بپردازند.

بازسازی خانه و منزل مسکونی

تغییر شرایط زندگی

یکی دیگر از دلایل بازسازی واحد مسکونی می تواند تغییر در شرایط زندگی افراد باشد. به عنوان مثال در خانواد ای فرزندی متولد شده و نیاز به فضای اختصاص خود دارد. بدین منظور صاحب خانه تصمیم به ایجاد تغییراتی در داخل منزل خود می گیرد تا فضایی برای فرزند خود ایجاد نماید. یا این که فضای خانه کمی سنتی است و افراد قصد ایجاد فضای مدرن را دارند. بر این اساس نیاز به تغییراتی وجود دارد که از طریق بازسازی و نوسازی منزل بدست می آید.

به روز شدن و رفع خرابی های موجود خانه

گاهی اوقات به سبب فرسودگی ساختمان، ممکن است تاسیسات ساختمان شما دچار آسیب و ایرادات شده باشد. تأسیسات شامل بخش های مختلفی می باشند. از سرمایش و گرمایش گرفته تا لوله کشی ها و غیره.

به عنوان مثال ممکن است که لوله آب ترک خورده باشد و به طبقه زیرین نم دهد. یا ممکن است که سیستم گرما و سرمایشی دچار خرابی گردیده و نیاز به تعمیر و یا تعویض آن باشد. یا اینکه به سبب نشست ساختمان، ترک هایی در دیوارها و کاشی های آشپزخانه و سرویس بهداشتی و یا سالن پذیرایی ایجاد می شود که علاوه بر ایجاد مشکلات فنی ظاهر منزل را نیز مخدوش می سازد.

(تصاویر قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه)

زیبا تر شدن ساختمان

زیباتر ساختن واحد های مسکونی به اندازه ای  گسترده و پیچیده می باشد که در این مقاله قادر به بیان کردن آن به طور کامل نیستیم. همانطور که می دانید همانند مد و فشن، روند دکوراسیون داخلی نیز هرساله رو به تغییر و تکامل می باشد. بنابراین افراد به خصوص خانم ها که بیش ترین طرفداران روند دکوراسیون داخلی هستند، در پی این تغییرات می خواهند خانه ای مطابق با مد روز داشته باشند. برای مثال می توان گفت که در سال های گذشته با آمدن آشپزخانه های اُپن، افراد سعی کردند تا آشپزخانه های اپن ایجاد کنند و پس از آن در سال های اخیر آشپزخانه های اپن جای خود را به آشپزخانه های جزیره ای دادند.

همچنین هر ساله کاغذ دیواری ها، کفپوش ها، و سایر عناصر موجود دکوراسیون داخلی متنوع و زیبا، منطبق با مد روز به بازار عرضه می شود، افراد با دیدن طیف گسترده ای از زیبایی و تنوع می خواهند که این زیبایی ها را به منزل خود بیاورند.

بازسازی خانه و منزل مسکونی

بالا بودن عمر ساختمان

همانطور که می دانید اشیا و متریال دارای عمر مفیدی می باشند و پس از گذشت زمانی مشخص، کیفیت سابق خود را از دست می دهند و دچار فرسودگی می شوند. متریال به کار رفته در منازل مسکونی نیز به همین صورت بوده و پس از گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند. نشست ساختمان ترک هایی را در دیوارها و کف واحد به وجود می آورد. همچنین تأسیسات ساختمان نیز با گذشت زمان فرسوده شده و مشکلاتی فنی بوجود آورده  که در این صورت نیاز به تعمیر و تعویض این اقلام را در افراد ایجاد می کنند.

تغییر سبک زندگی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و تغییر نیاز افراد، سبک زندگی آن ها نیز تغییر کرده است. با توجه به این تغییرات آن ها نیز سعی می کنند تا منزل مسکونی خود را منطبق با زندگی مدرن سازند. برای درک بهتر به بیان چند مثال می پردازیم. در گذشته آپارتمان ها دارای آیفون های معمولی بوده اند. پس از آمدن آیفون های هوشمند و تصویری، این نیاز در افراد ایجاد می شود تا به تعویض آیفون های منزل خود می پردازند. یا این که در گذشته منازل دارای اتاقهای مجزا بوده اند، این مسأله به خصوص در منازلی با متراژ پایین باعث میشد تا فضا کوچک تر و دلگیرتر به نظر برسد. امروزه با رایج شدن خانه هایی با پلان باز باعث می شود تا افراد طرفدار این نوع پلان ها شده و به تغییر فضای منزل خود بپردازند. مثال دیگر برای تغییر سبک زندگی این است که در خانواده ها با بزرگ تر شدن فرزندان، می خواهند که فضایی متناسب با نیازهایشان داشته باشند.

بازسازی خانه و منزل مسکونی

مقرون به صرفه بودن

مقرون به صرفه بودن بازسازی منزل مسکونی از دو جنبه مورد توجه قرار می گیرد. اول با توجه به این که هزینه های خرید مسکن بالا می باشد معمولا افراد ترجیح می دهند تا به بازسازی واحد فعلی خود بپردازند. از طرفی دیگر بازسازی واحد های مسکونی منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی های مختلف می شود که نتیجه ی آن صرفه جویی در هزینه های زندگی را به همراه می آورد. برای درک بهتر آن به مثال های زیر توجه داشته باشید. وقتی بازسازی می کنید، تعویض پنجره های قدیمی و فلزی ساختمان با پنجره های دوجداره و UPVC ، سبب جلوگیری از هدر رفتن انرژی خواهد شد. به این شکل که شما به دلیل جلوگیری از رفت و آمد هوا از درز پنجره ها نیاز کمتری به روشن کردن بخاری در فصل زمستان و کولر در تابستان خواهید داشت. در نهایت این موضوع سبب کم شدن هزینه انرژی خواهد شد و در بلند مدت منجر به کاهش هزینه های زندگی خواهد شد. علاوه بر این شما با این کار به حفظ محیط زیست نیز کمک خواهید کرد.

یا اینکه فرض کنید منزل مسکونی شما در طول روز نور کمی دارد، به این دلیل که پنجره های قدیمی ساختمان کوچک هستند. وقتی شما اقدام به بازسازی ساختمان می کنید، می توانید با بزرگ کردن پنجره ها تا حد امکان (تا جایی که شرایط اجازه دهد) نور بیش تری را در طول روز داشته باشید و به این طریق مصرف برق کمتری را تجربه خواهید کرد. متعاقبا این موضوع سبب کاهش هزینه های انرژی خواهد شد که در بلند مدت باعث صرفه جویی بزرگی در هزینه های زندگی شما خواهد بود.

کسب سود بیش تر در صورت فروش و اجاره ملک

بازسازی منزل مسکونی همیشه برای ایجاد فضای راحت و آرام برای زندگی مالک صورت نمی گیرد. در برخی موراد افراد می خواهند ملک خود  را بفروشند یا اجاره دهند. قطعا خانه های نوساز و تر و تمیز به سادگی و با قیمت بالاتری اجاره رفته و به فروش می روند. بنابراین اگر نوسازی خانه شما به صورت حرفه ای انجام شود ، می توانید سود بیشتری در فروش مشاهده کنید یا ممکن است بتوانید منزل خود را با مبلغ بالاتری اجاره دهید.

هزینه های بازسازی

هنگامی که صحبت از بازسازی منزل می شود، یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن کافرمایان را درگیر می کند، هزینه های بازسازی است. قطعا تمامی افراد می خواهند تا پروژه بازسازی منزلشان با حداقل هزینه و بالاترین کیفیت صورت گیرد. با توجه به مواردی که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم شما می توانید هزینه های پروژه خود را مدیریت کنید.

–  راه های مدیریت هزینه های بازسازی

–  ریز هزینه های بازسازی به تفکیک شهر ها

راه های مدیریت هزینه های بازسازی

همانطور که می دانید هزینه های خرید رو به افزایش می باشد. بدین ترتیب افراد تصور می کنند که بازسازی هزینه های هنگفتی را به همراه دارد. این درست است اما با مدیریت صحیح بودجه می توان هزینه ها را به حداقل میزان ممکن رساند. کارشناسان توصیه می کنند که افراد باید قبل از شروع بازسازی ساختمان مسکونی هزینه ها را به طور تقریبی برآورد سازند و با توجه به بودجه مورد نظر خرید اقلام را آغاز کنند. باید این نکته را نیز اشار کنیم که هزینه های بازسازی امروزه با توجه به سلیقه و بودجه افراد متغیر می باشد و ما نمی توانیم برای هر متر مربع در بازسازی هزینه ی ثابتی را داشته باشیم. معمولا طراحان توصیه می کنند که ۱۰ الی ۲۰ درصد بیش تر از آن چه برای هزینه تخمین زده شده در نظر داشته باشند چون ممکن است هزینه ها بیش تر از آن چه شما پیش بینی کرده اید باشند. در ادامه خط معمار راهکارهایی را برای شما ارائه می دهد تا بتوانید با در نظر گرفتن آن ها هزینه های بازسازی خود را مدیریت کنید.

  • – در بازسازی منزل مسکونی همیشه ضروری نیست که تمامی بخش ها را بازسازی کنیم. زیرا تخریب و بازسازی تمامی بخش ها، هزینه های اضافی را به همراه می آورد. بنابراین قبل از  شروع کار توصیه می کنیم که بخش هایی که قرار است بازسازی شود را از ابتدا مشخص کرده و از تخریب و تعمیر بخش های غیر ضروری بپرهیزید. اما در برخی موارد مالک قصد دارد تا علاوه بر تعمیر بافت های فرسوده تغییراتی کلی اعمال کنند که در این صورت بحث جداست.
  • – معمولا در بازسازی ساختمان های مسکونی مالکان سعی می کنند تا خودشان پروژه بازسازی را مدیریت کنند، اما توصیه ما به شما این است که با اندکی هزینه با متخصصان مشورت کرده و این کار به به عهده آنان بسپارید تا از بروز مشکلات احتمالی و انجام دوباره کاری که هزینه ها را دو برابر می سازد، جلوگیری کنید. به عنوان مثال می توان گفت که ممکن است شما برای سرویس بهداشتی خود نوعی کاشی و سرامیک را خریداری کرده اید که متناسب با فضای شما نمی باشد و شما مجبور خواهید بود که آن را تعویض کرده و بدین صورت هزینه ای دوباره را متقبل خواهید شد. اما اگر قبل از خرید با کارشناسان طراحی مشورت کرده باشید، می توانید مناسب ترین کاشی و سرامیک را انتخاب کرده و از پرداخت هزینه های اضافی خودداری کنید. یا این که شما متریالی را خریداری کرده اید که از کیفیت لازم برخوردار نبوده و ممکن است که در مدت زمان کوتاه دچار نقض شود بنابراین با توجه به توصیه کارشناس مجبور خواهید بود که نوع مرغوب آن را مجددا خریداری کنید که این هزینه های اضافی را برای شما در بر خواهد داشت.
  • – قبل از آغاز بازسازی سعی کنید تا طرح و نحوه اجرای بازسازی را با طراحان نهایی کرده و در طی روند اجرا تغییرات اعمال نکنید. به عنوان مثال ممکن است که شما در طی فرآیند بازسازی منزل تصمیم بگیرید که پنجره ای اضافی جهت افزایش نور طبیعی به داخل نصب کنید. انجام این کار علاوه بر این که هزینه های اضافی جهت تخریب به همراه می آورد، همچنین زمان انجام پروژه را نیز به تعویق می اندازد. پس توصیه می کنیم که قبل از شروع پروژه طرح خود را با طراح نهایی کرده و کار را به کاردان بسپارید.
  • – توصیه برخی کارشناسان به مالکان این است که در صورت امکان برای کاهش هزینه ها، خرید متریال و عناصر مورد نیاز خود در پروژه بازسازی چون کاشی، سرامیک، کابینت، پکیج و سایر اقلام را خودشان انجام دهند. اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که بهتر است افراد این کار را به عهده طراحان و متخصصان این کار بسپارند، زیرا طراحان نسبت به سایر افراد شناخت بیش تری به متریال و ماهیت آن ها دارند. بنابراین مشورت با آن ها باعث می شود تا افراد در هنگام خرید به درستی تصمیم گرفته و از هزینه های اضافی بپرهیزند.
  • – اگر خودتان تصمیم به خرید اقلام و متریال برای بازسازی منزل خود دارید، سعی کنید تا مراکز فروش عمده مصالح را در شهر خود شناسایی کرده و خرید اقلام مورد نیازتان  را از این مراکز انجام دهید تا در هزینه ها تا حد ممکن صرفه جویی کنید. توصیه ما به شما این است که برای شناسایی کردن مراکز عمده فروش متریال و اقلام از دفاتر معماری کمک بخواهید. زیرا معماران به سبب تجربه ای که دارند، این مراکز را به خوبی شناسایی کرده و ارتباط راحت تری را نسبت به عموم مردم با این مراکز برقرار می کنند.

ریز هزینه های بازسازی به تفکیک شهر ها

ما نمی توانیم هزینه های بازسازی را طور قطعی مشخص کنیم، زیرا با توجه به عوامل مختلف چون سلیقه کارفرما، بودجه در نظر گرفته شده، نوع متریال های مورد نظر آن و همچنین شهری که بازسازی در آن انجام می شود، این هزینه ها می تواند متغیر باشد. به طور متوسط در کلان شهرهایی چون تهران، اصفهان و تبریز می تواند از هزینه ها از متری ۴۰۰ هزار تومان تا متری ۷ میلیون تومان هم متغیر باشد. اما در شهرهای دیگر با توجه شرایط مختلف این هزینه ها به مراتب کمتر نیز می باشد.

بیمه کردن در طی بازسازی

توصیه می کنیم که در هنگام بازسازی منزل مسکونی خود آن را تا حد امکان بیمه کرده تا در طی بازسازی پروژه با آسودگی خاطر کار خود را پیش ببرید. شما می توانید برای بیمه منزل خود به تمامی مراکز بیمه مراجعه کنید.

مجوز در بازسازی منزل مسکونی

ممکن است که در هنگام بازسازی منزل مسکونی خود نیاز به دریافت مجوز از شهرداری داشته باشید. اما دریافت این مجوز بستگی به نوع تعمیرات شما دارد. تعمیر برخی از بخش ها نیاز به کسب مجوز بوده و برخلاف آن برخی دیگر به چنین مجوزی نیاز ندارند . اما بهتر است پیش از این که بازسازی منزل خود را آغاز کنید، آن بخش هایی از منزل که برای تعمیرشان نیاز به مجوز هست را بشناسید. بنابراین خط معمار در ادامه لیست مواردی که نیاز و عدم نیاز به کسب مجوز هستند را به طور خلاصه بیان کرده است.

بازسازی هایی که به مجوز نیاز دارند

انجام تعمیرات و تمامی تغییراتی که در طی بازسازی ساختمان مسکونی موجب برهم خوردن ضوابط شهرسازی می شود ممنوع بوده و برای انجام آن باید از شهرداری مجوز کسب شود. انجام تغییراتی چون جابجایی راه پله ها، حدف یا احداث دیوار ها و یا جابجایی برخی از بخش های داخلی ساختمان از این قبیل می باشند.

بازسازی هایی که نیاز به مجوز ندارند

بر اساس بخش نامه حوزه معاونت شهرسازی و معماری، مواردی چون مواردی چون، مرمت بام از قبیل (تعویض قیرگونی و آسفالت – نصب موزاییک – تعویض – مرمت شیروانی)، تعمیر و تعویض کف‌سازی زیرزمین و طبقات، سفیدکاری، نقاشی و نصب کاشی، نماسازی ساختمان، دیوارها و حیاط، محوطه‌سازی منازل و مجتمع‌های مسکونی اعم از احداث حوض یا استخر، کف‌سازی و باغچه‌بندی (مشروط به عدم حذف پارکینگ)، نصب و تعمیر یا تعویض سرویس‌های بهداشتی و رفع نواقص بهداشتی ساختمان (مشروط به عدم‌ تغییر نظام فنی، معماری و کاربری ساختمان)، تعویض درب یا پنجره (مشروط به عدم‌تغییر در نظام فنی و معماری و کاربری ساختمان)، لوله‌کشی آب، فاضلاب، گاز و نصب شوفاژ (مشروط به اینکه محل موتورخانه نیاز به احداث ساختمان جدیدی نداشته باشد) و حفر چاه فاضلاب و تخلیه آن نیاز به مراجعه و کسب مجوز از شهرداری نداشته و مالکان می‌توانند نسبت به مورد اقدام کنند.

زمان در بازسازی منزل مسکونی

بازسازی خانه و منزل مسکونی

هنگامی که سخن از زمان در بازسازی منزل مسکونی می شود، معمولا دو چیز به ذهن مخاطب خطور می کند:

اول این که چه زمان از سال برای شروع بازسازی مناسب تر است و دوم این که به طور معمول یک پروژه بازسازی که در این جا بازسازی منزل مسکونی مورد نظر ماست، به چه مدت زمان نیاز دارد. در ادامه به شرح این موارد خواهیم پرداخت:

بهترین زمان برای بازسازی منزل مسکونی

بسیاری از کارشناسان و طراحان داخلی بر این باورند که بهترین زمان برای بازسازی منزل مسکونی فصل تابستان می باشد. شاید این به دلیل است که در فصل تابستان هوا گرم تر است و روند انجام پروژه بسیار سریع تر نسبت به هوای سرد در فصل زمستان صورت می گیرد. بازسازی منزل در فصل تابستان باعث می شود تا این که افراد هم در هزینه و هم در صرف زمان بازسازی صرفه جویی کنند. به عنوان مثال در فصل تابستان گچکاری دیوارها در مدت زمان کوتاه تری نسبت به فصل زمستان خشک می شوند و این باعث سرعت بخشیدن به روند کار بازسازی می شود. هم چنین در این فصل از سال چون عرضه و تقاضا به نسبت فصل زمستان (بویژه ایام نزدیک به شب عید) کمتر است از نظر بودجه برای کارفرما مقرون به صرفه است. بنابراین می توان گفت که بهترین زمان برای بازسازی زمانی است که قیمت متریال و مصالح ساختمان نسبت به سایر فصل ها ارزان تر است.

همچنین یکی از فاکتورهایی که در انتخاب زمان بازسازی منزل باید در نظر داشته باشید این است که پروژه زمان اوج کاری طراحان و پیمانکاران نباشد.  انتخاب بهترین زمان برای بازسازی منزل فقط داشتن اطلاعات کافی در مورد هزینه ها و آب و هوا نمی باشد، بلکه شما باید زمانی را برای بازسازی انتخاب کنید که پیمانکار شما به سادگی در دسترس باشد.

مدت زمان بازسازی ساختمان مسکونی

به طور متوسط نوسازی ساختمان های مسکونی بین ۱ الی ۸ ماه به طول می انجامد، البته استثنا نیز در این قانون وجود دارد. برخی از پروژه ها با توجه به ابعاد و نوع بازسازی شان ممکن است زمان کمتر یا بیش تری را نیاز داشته داشته باشند. به طور کلی می توانیم بگوییم که زمان انجام بازسازی به طور عمده بستگی به مساحت و حجم بازسازی فضا دارد و طراحان نمی توانند زمان مشخصی را برای اتمام پروژه مشخص سازند. اما به طور معمول بازسازی ها در این بازه زمانی به اتمام می رسند.

مراحل اصلی بازسازی واحد مسکونی

به طور عمده مراحل بازسازی ساختمان مسکونی به شرح زیر می باشد:

  • تخریب
  • زیر سازی
  • نازک کاری

داشتن یک برنامه کاری

در آغاز بازسازی یک پروژه مسکونی، داشتن یک برنامه منسجم ضروری می باشد. در این برنامه، اساسا کار واحدی را که باید از ابتدا تا انتهای پروژه انجام شود، به ترتیب و صریح شرح داده می شود. در این حالت شما در این برنامه خواهید دانست که هر کاری را چه کسی انجام خواهد داد و چه میزان هزینه را در بر خواهد داشت. در زیر یک برنامه معمولی برای بازسازی ساختمان مسکونی آماده ساخته ایم، شما می توانید از این برنامه برای بازسازی ساختمان مسکونی خود ایده بگیرید:

  • – ارزیابی وضعیت فعلی خانه
  • – بررسی وضعیت آب و هوایی
  • – بررسی سازه واستحکام منزل
  • – خرید اقلام
  • – طرح سه بعدی
  • – عملیات تخریب
  • – حفر فاضلاب
  • – لوله کشی آب
  • – لوله کشی گاز
  • – کارهای عمده ساختمان
  • – دیوارکشی
  • – کانال کشی
  • – سیم کشی برق و تلفن
  • – ایزولاسیون
  • – نصب کاشی و سرامیک
  • – تعویض درب و پنجره
  • – تعمیرات اولیه
  • – گچکاری
  • – خشک شدن
  • – تعمیر کف
  • – تعمیرات ثانویه
  • – ساخت و نصب کمد دیواری و کابینت
  • – دکوراسیون
  • ن- قاشی ساختمان
  • – کاغذ دیواری
  • – نظافت نهایی

مشورت با یک طراح داخلی

پس از این مراحل سعی کنید هر آنچه که در ذهن دارید را به صورت یک طرح بر روی کاغذ بیاورید. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که ایجاد طرح برای بازسازی  یک آپارتمان موجود، دشوار تر از طراحی یک ساختمان از ابتدا می باشد. اگر چه وجود یک معمار در همه پروژه های بازسازی همیشه ضروری نیست، اما بهتر است که هنگام وجود طرح ها و زمینه های پیچیده با یک معمار مشورت داشته باشید. شما می توانید در هنگام بازسازی منزل مسکونی با ارائه طرح خود، در هزینه های موجود صرفه جویی کنید. بنابراین توصیه می شود که در ابتدا پروژه خود را با یک مشاور در میان بگذارید. در این صورت هنگامی که در طی انجام پروژه با مشکلی روبرو شدید متخصصان راه حل های مختلفی را برای رفع آن مشکل پیش روی شما خواهند گذاشت. زیرا آن ها در این کار تجربه و تخصص کافی را دارند. همچنین کارشناسان پیشنهاد می کنند که با پیمانکاری همکاری کنید که با او احساس راحتی بیش تری دارید. مطمئن باشید که قراردادهایی را امضا می کنید که به شما در تعیین دامنه کار و روند کار کمک می کند تا به طور بالقوه از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

طراح داخلی یا پیمانکار

هنگامی که افراد قصد بازسازی ساختمان مسکونی خود را دارند، می خواهند مطمئن باشند که فرد مناسبی را برای انجام پروژه خود به بگیرند تا آن ها را در انجام هرچه بهتر پروژه خود کمک کنند. شما بسته به سطح کاری که قصد انجام آن را دارید، ممکن است که یک طراح داخلی و یا یک پیمانکار یا هر دوی آن ها را به کار بگیرید. اما برای اینکه بدانید کدام یک از آن ها برای کمک به پروژه شما مناسب تر می باشند بهتر است که ویژگی و خصوصیات هر یک از آن ها را به خوبی بشناسید.

طراح داخلی

همانطور که از نامش پیداست، طراح داخلی شخصی است که دانشی تخصصی در مورد نحوه عملکرد فضاها دارد و همچنین می داند که چگونه بیش ترین بهره مندی را از فضای موجود داشته باشد. یک طراح داخلی همچنین ممکن است مهارت های تزئینات فضا را داشته باشد ، بنابراین با یک دکوراتور داخلی تفاوت می کند زیرا می تواند تغییرات ساختاری را اعمال کرده و همچنین جزئیات را طراحی کند، در حالی که یک دکوراتور داخلی لزوماً مهارت طراحی فنی ندارد.

به این منظور، می توانید جهت دریافت مشاوره، با گروه معماری آوگون در تماس باشید:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

پیمانکار

پیمانکار نوسازی منزل شخصی است که در یک پروژه نوسازی مواد ، نیروی کار ، تجهیزات و سایر خدمات لازم را ارائه می دهد. پیمانکار نوسازی عمومی همچنین ممکن است پیمانکاران فرعی را برای انجام کارهای تخصصی در صورت لزوم استخدام کند.

چه زمانی با یک طراح داخلی مشورت کنیم

  • هنگامی که شما در حال برنامه ریزی برای انجام کارهای نوسازی خود هستید و برای پیکربندی پروژه بازسازی منزل خود به کمک نیاز دارید.
  • زمانی که شما وقت لازم برای انتخاب و تهیه منابع و مصالح مورد نیاز خود را ندارید. مهم تر از همه این است که طراحان داخلی و شرکت های معماری و طراحی داخلی می توانند در وقت شما صرفه جویی کرده و متناسب با بودجه شما پروژه را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانند.
  • شما به مجموعه ای احتیاج دارید که با سایر گروه ها ارتباط داشته باشند. طراحان داخلی نیز اغلب با سایر متخصصان در ارتباطند و بدین ترتیب شما ساده تر می توانید به این افراد دسترسی یابید.

به این منظور، می توانید جهت دریافت مشاوره، با گروه معماری آوگون در تماس باشید:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

چه زمانی با یک پیمانکار مشورت کنیم

  • هنگامی که شما به اندازه کافی نمی توانید جوانب مختلف ساخت و ساز را فراهم آورید.
  • در بازسازی ساختمان کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد. هنگامی که نوبت بازدهی در سرمایه گذاری می رسد، زمان اهمیت می یابد. در مواردی چون بازسازی که کارهای بسیاری برای انجام وجود دارد، فعالیت افراد بیشتر ( به خصوص باتجربه) باعث می شود تا پروژه با سرعت بیش تری نسبت به انجام آن به صورت انفرادی پیش رود.
  • توجه داشته باشید که شما در حال تغییر ماهیت خانه خود هستید. بنابراین یک پیمانکار نوسازی ممکن است که مجموعه کارآمدی برای پروژه بازسازی به حساب بیاید.

کدامیک طراح داخلی و پیمانکار گزینه مناسب برای بازسازی می باشند

بازسازی خانه و منزل مسکونی

ممکن است که این سوال پیش آید که به کدامیک از طراحان داخلی و پیمان کاران نیاز دارید تا پروژه خود را به موقع و با بودجه پیش بینی شده تکمیل کنید. در اینجا سه نکته ساده برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد انتخاب طراح داخلی و یا پیمانکار نوسازی مناسب ذکر می شود.

نکته اول

برای آن قسمت های خانه که قصد دارید آن ها را بازسازی کنید برنامه ای را تنظیم کنید و چگونگی بازسازی آن را نیز در این برنامه مشخص کنید. بدین صورت می توانید ببینید که آیا پروژه بازسازی شما کلی است یا این که فقط به بازسازی برخی از جزئیات ختم می شود. همچنین بودجه و بازه زمانی انجام پروژه را نیز در نظر داشته باشید.

در رابطه با این موارد با چندین پیمانکار و طراح داخلی مشورت کرده و تخمین هایی را دریافت کنید. این امر به خصوص در مواردی که بودجه محدودی دارید اهمیت می یابد.

نکته دوم: تحقیق کردن

توصیه می شود که تنها به فضای اینترنت جهت یافتن طراح داخلی و پیمانکار اکتفا نکنید، سعی کنید که پس از جستجوی آن ها به صورت حضوری آن ها را ملاقات کرده و ببینید که راه کارهایی را برای شما در طی بازسازی پروژه ارائه می دهند. در چنین شرایطی باید بیش تر به کیفیت انجام کار نسبت به هزینه توجه داشته باشید.

شرکت معماری و طراحی داخلی آوگون، در زمینه طراحی و بازسازی، تجربه خوبی دارد. برای اینکه در زمان و هزینه خود صرفه جویی نمایید، می توانید جهت دریافت مشاوره و سفارش پروژه، با گروه آوگون تماس حاصل نمایید:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

همچنین شما می توانید از طریق لینک زیر برخی از نمونه کارهای انجام شده توسط گروه معماری آوگون را مشاهده نمایید:

شرکت معماری آوگون

نکته سوم: همکاری

به یاد داشته باشید که به دلایل مختلفی شما این متخصصین را استخدام می کنید. طراحان و پیمانکاران با توجه به نظر شما به بازسازی منزل مسکونی می پردازند. با وجود این ممکن است که شما در انتخاب طراح داخلی و یا پیمانکار تردید داشته باشید. همانطور که گفته شد، دامنه پروژه و عمق مهارت های مورد نیاز را مشخص کنید و بر اساس آن به انتخاب شخص مناسب بپردازید. درست است که انتخاب فرد مناسب برای بازسازی ساختمان مسکونی شما تصمیمی سخت است، اما برنامه ریزی و تحقیق کافی می تواند نتیجه بهتری را برای شما به همراه داشته باشد.

۵ دلیلی که باعث می شود که شما طراح داخلی را در کنار تیم بازسازی انتخاب کنید

بسیاری از افراد به این فکر می کنند که آیا وجود یک طراح داخلی در بازسازی ساختمان مسکونی می تواند ضروری باشد یا خیر. برخی دیگر نیز ممکن است که فکر کنند که اگر این بخش بازسازی ساختمان را خودشان انجام دهند از لحاظ بودجه برایشان به صرفه تر خواهد بود. اما کارشناسان طراحی توصیه می کنند که در بازسازی ساختمان مسکونی سعی کنید تا با یک طراح داخلی مشورت کنید. طراحان داخلی نه تنها دارای استعداد در طراحی هستند، بلکه با توجه به دانش و اطلاعاتشان راجع به حوزه های مختلف داخلی می توانند برای بسیاری از مشکلات پیش رو، راه حل های منطقی را ارائه دهند. اگر از هر طراحی سوال کنید، در پاسخ خواهید شنید که می گویند ۵ درصد شغل آن ها طراحی است و ۹۵ در صد دیگر از حرفه آن ها ایجاد هماهنگی میان عناصر طراحی شده است. طراحان ضمن این که سعی می کنند ایده و خواسته های کارفرما را به اجرا درآورند، اصول و جوانب ضروری در طراحی را نیز لحاظ می کنند. به ندرت پیش می آید که هنگام آغاز یک پروژه با مشکلات روربرو نبود، اما حضور یک متخصص باعث می شود که در هنگام رویارویی با مشکلات به سادگی به رفع آن ها پرداخت.

فعالیت طراحان داخلی به عنوان یک رابط

طراحان داخلی به عنوان یک رابط میان کارفرما، پیمانکاران و پیمانکاران فرعی فعالیت می کنند و برنامه کاری را در سطوح مختلف به طور منظم تنظیم می سازند. همچنین می توانیم بگوییم که طراحان داخلی دارای مهارت های مختلفی هستند و از ابتدای پروژه تا زمان اتمام آن حضور دارند. بنابراین اهمیت دارد که از همان ابتدا شروع پروژه طراح داخلی را برای خود در نظر داشته باشید تا شما در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها راهنمایی کند. به این گونه طراح نقشه ها را ترسیم کرده و آن ها را برای اجرا به پیمانکاران واگذار می کند. بنابراین در ادامه خط معمار دلایلی را مطرح می کند که ارزش سرمایه گذاری برای آن را مطرح می کند:

  • جلوگیری از بروز خطا، کاهش هزینه ها: در بازسازی ساختمان مسکونی ما شاهد بروز مشکلات بسیاری هستیم. اشتباهاتی که هنگام نوسازی اتفاق می افتد می تواند بسیار پرهزینه شود. بنابراین استخدام یک طراح داخلی باعث می شود که بروز چنین خطاهایی در طی بازسازی پروژه به حداقل رسیده و از هزینه های مجدد خوداری شود. همچنین طراحان داخلی می توانند گزینه های مختلف و مقرون به صرفه ای را برای کاهش هزینه ها به شما ارائه دهند. طراحان همچنین از منظر زیبایی شناختی و عملکردی به فضای شما نگاه می کنند. طراحان می خواهند فضای شما فراتر از زیبایی مورد نظر شما به چشم بیاید و در عین حال برای کارفرما و کسانی که از آن فضا استفاده می کنند کاربردی نیز باشد. آن ها اجازه نمی دهند که زیبایی را جایگزین عملکرد و یا بالعکس آن عملکرد را جایگزین زیبایی کنید. همچنین چیزهای زیادی وجود دارند که تا شما در فضا وارد نشوید، نمی توانید به آن فکر کنید. اما طراحان بر اساس دانش و تجربه ای که دارند، تمامی این نکات را در نظر گرفته و از احتمال بروز خطا جلوگیری می کنند.
  • راهنمایی جهت انتخاب گزینه های مختلف: در فرآیند بازسازی ساختمان مسکونی گزینه های مختلفی از جمله خرید کاشی ها، مصالح کف پوش و سایر اقلام وجود دارد که ممکن است کارفرما به تنهایی تنواند به تمامی آن ها به خوبی رسیدگی کند. بنابراین وجود تیم طراحی باعث صرفه جوی در وقت و کاهش دغدغه های کارفرما می شود و همچنین باعث می شود تا شما گزینه های مختلفی را برای انتخاب داشته باشید. در این صورت طراحان در ابتدا پیش از آغاز پروژه زمان کوتاهی را صرف شناخت کارفرما، سلیقه و سبک زندگی او می پردازند. این باعث می شود تا طراحان علایق کارفرما را شناخته و با توجه به سلیقه آن ها ساده تر به خرید اقلام پرداخته و بدین صورت نیز در وقت و زمان نیز صرفه جویی می کند.
  • منابع و ارتباطات: طراحان داخلی معمولا بینش کاملی از صنایعی که لزوما در دسترس کارفرما نیست دارند. این ها شامل منابع و روابط تجاری است که طراحان با شرکت هایی که با آن ها در ارتباطند. این اغلب بدان معنی است که آن ها خدمات بهتری را از آن شرکت نسبت به افراد عادی دریافت می کنند و در هنگام بروز خطا کارفرما ساده تر می تواند به رفع آن بپردازد. بنابراین اگر طراحان منابعی رابه شما معرفی کرده یا شما از خرید آن منع می کنند، به آن ها اعتماد کنید.
  • وقت طلاست: برنامه ریزی و اجرای نوسازی خانه زمان و تلاش زیادی را می طلبد. برنامه ریزی ، منابع ، سفارش و اجرای ، جزئیات بسیاری وجود دارد که نیاز به هماهنگی گسترده دارد. استخدام یک طراح داخلی باعث می شود تا شما بر روی سایر کارهای خود در بازسازی پروژه تمرکز کنید. طراح شما کمک می کند تا روند کار بدون دردسر انجام شود ، زیرا این افراد در پشت صحنه کارهای سختی را انجام می دهند ، که نیازی نیست شما آن ها را انجام دهید.
  • اهمیت ارتباط: طراحان می تواند یک رابط میان کارفرما و پیمانکاران باشند. آنها می دانند که چگونه سؤالات درست را بپرسند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز به طور منظم اجرا می شود. همچنین آن ها به طور مداوم در پروژه حضور دارد، بنابراین لزومی ندارد که کارفرما به طور مرتب در محل پروژه حضور داشته باشد. به دلیل تجربه ای که طراحان دارند، جنبه های مختلف نوسازی را از منظر معماری و طراحی داخلی کاملا درک می کنند.

خدمات ارائه شده توسط گروه معماری آوگون در زمینه بازسازی منزل

بازسازی خانه و منزل مسکونی

خدماتی که طراحان ارائه می دهند شامل موارد زیر می باشد:

  • – طراحی تری دی (سه بعدی) فضاهای داخلی و بیرونی
  • – اجرای دکوراسیون داخلی و نما
  • – خدمات بازسازی ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی
  • – خدمات بازسازی نما
  • – خدمات طراحی و بازسازی دکوراسیون داخلی
  • – طراحی و بازسازی آشپزخانه
  • – بازسازی سرویس بهداشتی، اتاق ها، تراس و پشت بام

بازیابی ویژگی های اصلی ساختمان

بسیاری از افراد در هنگام بازسازی ساختمان خود تمایل دارند که ویژگی های اصلی ساختار قدیمی حفظ شود، این خود باعث می شود تا  جذابیت و شخصیت منزل شما افزایش یابد.

همچنین در هنگام بازسازی منازل مسکونی معمولا برخی از متریال وجود دارند که می توان از آن ها مجدا استفاده کرد و برخی از عناصر هستند که دیگر کاربردی ندارند. شما می توانید  این دسته از اقلامی که قابلیت استفاده مجدد را ندارند را فروخته و در هزینه های بازسازی صرفه جویی کنید.

آغاز تخریب

پس از این که تمامی مصالح و متریال مورد نیاز شما به محل بازسازی رسیدند و مورد بازرسی قرار گرفتند و طرح نهایی نیز به تأیید رسید، زمان تخریب آغاز می گردد. این مرحله گرچه به ظاهر ساده به نظر می رسد، اما یکی از حساس ترین و پرخطر ترین مرحله در بازسازی خانه است که باید با دقت کامل و به صورت حرفه ای صورت پذیرد. توصیه می کنیم که برای انجام این کار از تیم حرفه ای و متخصص استفاده کنید تا مراحل تخریب به صورت اصولی انجام پذیرد.

قبل از آغاز تخریب دیوارها و فضاهایی که نیاز به تخریب دارد را مشخص کرده و از تخریب فضاهای غیر ضروری بپرهیزید. پس از تخریب جای گذاری فضاهای جدید را مشخص کنید.

بعد از مشخص شدن بخش هایی که قرار است به بخش های داخلی اضافه شود ساخت آن ها آغاز می شود و پس از آن لوله کشی، برق کشی، سیستم گرمایش و تهویه و عایق بندی ها صورت می گیرد. سپس بعد از تکامل این مراحل، مرحله گچ کاری صورت می گیرد.

نورپردازی در بازسازی منزل مسکونی

گاهی اوقات ممکن است که مولفه های نورپردازی در بازسازی منزل به نفع جوانب دیگر نادیده گرفته شود. اما باید توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین جنبه هایی که در بازسازی منزل مسکونی باید به آن توجه شود نورپردازی می باشد، زیرا کیفیت نورپردازی مناسب می تواند در ظاهر و احساسی که یک فضای داخلی داشته باشد بسیار چشمگیر است. نورپردازی بر همه جزئیات اتاق تأثیر می گذارد، از رنگ ها و سایه های مختلف موجود در وسایل و اتصالات شما گرفته تا درک اندازه و فضای موجود. نورپردازی در بازسازی معمولا به شیوه های زیر صورت می پذیرد: نورپردازی طبیعی و نورپردازی مصنوعی

نورپردازی طبیعی

یکی از ساده ترین راه هایی که می توان نور طبیعی را در طی بازسازی به فضای منزل آورد، قرار دادن پنجره های بزرگ تا حد امکان است. همچنین سعی کنید تا جایی که می توانید از نصب شیشه های تیره برای پنجره ها بپرهیزید زیرا باعث می شود تا نور به داخل نرسد و فضای داخلی منزل شما تیره به نظر برسد. همچنین در انتخاب پرده ها نیز باید توجه داشته باشید، به عنوان مثال اگر سالن نشیمن شما دارای پنجره کافی باشد، نصب پرده های ضخیم مانع ورود نور به فضا می شود، در نتیجه سالن شما تیره و تاریک دیده می شود.

نورپردازی مصنوعی

علاوه بر نورپردازی طبیعی، نورپردازی مصنوعی یکی از اقدامات ضروری در بازسازی منزل می باشد. امروزه نورپردازی های مدرن علاوه بر تأمین نور فضای داخلی از لحاظ بصری جذابیت ایجاد می کنند.

کفسازی در بازسازی منزل مسکونی

بازسازی کفپوش منزل می تواند پروژه ای استرس آور باشد، زیرا جزئیات زیادی در آن وجود دارد و حتی کوچک ترین خطا می تواند هزینه های سنگینی را برای کارفرما به همراه آورد. اولین چیزی که باید در انتخاب کف پوش سالن در نظر داشته باشیم قیمت، دوام، سهولت، نگهداری، و حتی شرایط آب و هوایی است. در ادامه به چند مورد از کف پوش های موجود در بازار اشاره می کنیم:

  • – سرامیک
  • – لمینیت(پارکت)
  • – کفپوش چوبی
  • – کفپوش سنگی
  • – کفپوش موکت و فرش

سرامیک

سرامیک ها سالیان زیادی است که در میان سایر متریال برای پوشش کف در منازل مسکونی محبوبیت دارد. نصب این سرامیک و همچنین نظافت آن آسان می باشد. اما باید دقت داشت که تغییرات ناگهانی دما و فشار زیاد باعث می شود تا دوام آن ها کاهش یابد. از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و در سایزها و طرح های مختلفی در بازار موجود می باشد. به همین دلیل در میان سایر انواع کفپوش ها طرافداران زیادی دارد.

لمینیت یا پارکت

کفپوش لمینیت یکی از کاربردی ترین نوع کفپوش ها می باشد که امروزه در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود است. لمینیت ها از سه لایه تشکیل شده اند، لایه زیرین آن در برابر رطوبت استقامت بالایی دارد، لایه میانی آن فیبر تقویت شده با چگالی بالاست و در نهایت لایه بالایی که سطح بیرونی است و شامل طرح های مختلفی چون بافت چوب و غیره می باشد. تمامی کفپوش های لمینیت دارای یک لایه محافظ نازک می باشند که سطح طرح را پوشش می دهد. کفپوش های لمینیت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و نصب آن نیز آسان است. بنابراین نصب آسان آن منجر شده تا در میان سایر کف پوش ها طرفداران بسیاری داشته باشد. همچنین آن ها دارای مقاومت بالایی هستند و فشار بالایی را تحمل می کنند. همچنین در برابر آسیب های احتمالی بسیار مقاومند و در صورت آسیب دیدن به راحتی می توان آن را جایگزین کرد.

کفپوش چوبی

همانطور که می دانید کفپوش های چوبی از گذشته های دور در بارسازی منازل به کار می رفته اند. این نوع متریال قیمت بالایی دارد و اگر در فضای داخلی منزل به کار رود به ارزش پولی و زیبایی شناختی آن می افزاید. کفپوش های چوبی با وجود این که به رطوبت حساس هستند دوام بالایی دارند. اما اگر فضای شما در معرض رطوبت قرار گیرد کف پوش های چوبی تغییر شکل می دهند و تاب بر می دارند. جذابیت کفپوش های چوبی در منزل بی نظیر است و از لحاظ بهداشتی نیز  استاندارد می باشد. تعمیر و نگهداری از آن نیز ساده است، فقط گاهی اوقات نیاز به پرداخت دارد. یکی از  بزرگترین مزایای داشتن کفپوش های چوبی این است که پس از گذشت زمان نیازی به تعمیر آن نیست، شما می توانید با هزینه اندک آن را پالایش کنید.

کفپوش سنگی

کفپوش سنگی یکی از بهترین گزینه های کفپوش محسوب می شود. زیبایی فوق العاده ای را به خانه شما می بخشد. سنگ یک ماده فوق العاده قوی و سخت است که عملا غیر قابل تخریب می باشد. کفپوش های سنگی همانند کفپوش های چوبی به منزل شما ارزش می بخشد. اگر در محلی زندگی می کنید که تابستان های بسیار گرم را تجربه می کند ، ستگ انتخاب مناسبی برای کف می باشد. این امر به دلیل این است که سنگ طبیعتا سرد است و حتی فضای بیرون از منزل گرم باشد، داخل خانه را خنک نگه می دارد. یکی دیگر از مزایای استفاده از سنگ این است که اگر نصب آن به درستی صورت گرفته باشد، هیچ گونه گرد و غبار را به خود جذب نمی کند. بدین گونه نظافت آن آسان می شود.

کفپوش موکت

در میان سایر کفپوش ها فرش و موکت نرم ترین گزینه ای هستند که می توان در بازسازی منزل شما پیشنهاد کرد. به خصوص برای خانواده هایی که دارای کودک نوپا هستند این گونه کفپوش ها پیشنهاد می شود. قیمت این گونه کفپوش ها بسته به نوع و کیفیت آن متفاوت است. اما می توانیم بگوییم که این نوع کفپوش ها نسبت به کفپوش های سنگی و چوبی مقرون به صرفه هستند. به علاوه موکت ها در طیف گسترده ای رنگ ها و طرح ها موجود می باشند و نصب آن ها آسان می باشد. اما این نوع کفپوش ها نسبت به سایر متریال دارای عیب بزرگی هستند و آن دوام پایینشان و همچنین جذب بالای گرد و غبار است.

کف پوش و رنگ ساختمان

برخی از پیمانکاران ترجیح می دهند که ابتدا نصب کفپوش ها را به اتمام برسانند و پس از آن به رنگ آمیزی دیواره ها بپردازند. در حالی که برخی دیگر از آن ها ترجیح می دهند تا قبل نصب کفپوش ها (برای جلوگیری از ریزش رنگ در کف) رنگ آمیزی دیوارها را به اتمام برسانند. بنابراین انجام این مرحله با توجه به سلیقه پیمانکار و کارفرما صورت می گیرد.

بخش های اصلی و عمده در بازسازی منزل مسکونی

بازسازی منزل و واحد مسکونی به دو صورت شکل می گیرد. در برخی موارد بازسازی به صورت کلی و عمده است که تغییرات در پلان را شامل می شود. به طور مثال می توان گفت در بخش هایی از منزل نیاز است که یک دیوار اضافه شود و یا این که برای افزایش فضای نشیمن (پذیرایی) دیوار موجود حذف شود. در برخی موارد تغییر در پلان صورت نمی پذیرد و کارفرما فقط قصد تعمیر بافت های قدیمی موجود را دارد که شامل اصلاح کف، سقف، دیوار  و غیره می باشد. بنابراین بازسازی در یک خانه و یا واحد مسکونی شامل بخش های زیر می باشد:

  • – سالن پذیرایی
  • – آشپزخانه
  • – اتاق خواب
  • – سرویس بهداشتی

سالن پذیرایی

بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی

در بازسازی سالن پذیرایی بخش هایی که ممکن است تغییرات عمده صورت می گیرد به صورت زیر می باشد:

کف: کف سالن پذیرایی از بخش هایی است که در بازسازی تغییر می کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم انواع کف پوش ها در بازار موجود می باشند و شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

دیوار: همانطور که قبلا گفتیم در بازسازی سالن پذیرایی ممکن است که بر مبنای نیاز، دیواری به فضا افزوده و یا حذف گردد. بعد از این مرحله شما می توانید تغییراتی در جهت ارتقای ویژگی های بصری دیوارها اعمال کنید. به عنوان مثال می توانید بخش هایی از دیوارهای سالن پذیرایی خود را سنگ های آنتیک به کار ببرید. بسته نوع دکوراسیون و سلیقه ی شخصی می توانید دیوارها را رنگ و یا این که کاغذ دیواری کنید.

سقف: در سقف منازل ساختمان های قدیمی معمولا ما شاهد ابزار گچ بری می باشیم که معمولا در بازسازی آن ها حدف می شوند. امروزه انواع سقف های کاذب مدرن با نورپردازی های فوق العاده و رنگین  را می توان جایگزین این گچ بری ها کرد.

اتاق خواب

روند بازسازی اتاق خواب نیز تقریبا به صورت سالن پذیرایی است و در برخی جزئیات با هم متفاوت هستند. سقف در اتاق خواب نیز می تواند تغییر کند. شما می توانید از سقف های کاذب در اتاق خواب استفاده کنید و با نورپردازی ملایم و رنگی، فضایی آرام بخش و رویایی را برای خود ایجاد کنید. همچنین دیوارهای اتاق از بخش هایی هستند که در طی بازسازی می توانند تغییر کنند. به عنوان مثال می توان در یک طرف دیوار اتاف کلوزت افزود و یا اینکه یک کتابخانه و شلف تزئینی تو کار نصب کرد. در طی بازسازی اتاق خواب، کف آن نیز از بخش هایی است که تغییر می کند. شما می توانید برای کف اتاق خود از همان کفپوش استفاده شده در سالن پذیرایی استفاده کنید و یا این که می توانید طرحی متفاوت از آن را انتخاب کنید. مثال های زیادی در بازسازی اتاق خواب وجود دارد که مطرح کردن تمامی آن ها در این مقاله نمی گنجد.

بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی

آشپزخانه

در بازسازی آشپزخانه بخش های زیادی وجود دارد که می توانند تغییر کنند. همانند سایر بخش های منزل، دیوار آشپزخانه نیز از بخش هایی است که در بازسازی تغییر می کند. به عنوان مثال ممکن است که نورگیری آشپزخانه شما کم باشد و به این سبب شما تصمیم بگیرید که یکی از دیوار ها را حذف کنید و یا اینکه جهت افزایش نور طبیعی  در صورت امکان پنجره ای به آن بیفزایید. همچنین ممکن است که آشپزخانه شما جدا از سایر بخش ها می باشد و شما می خواهید آشپزخانه جزیره داشته باشید. بنابراین مجبور خواهید بود که دیوارهای اضافی را حذف کنید. پس از این تغییرات عمده در دیوارها نوبت به انتخاب کاشی و سرامیک می رسد. شما می توانید انواع کاشی های مدرن را بر اساس سلیقه شخصی و بودجه خود خریداری کنید. کف آشپزخانه ها در طی فرآیند بازسازی تغییر می کنند. به عنوان مثال ممکن است که لوله کشی های کف معیوب شده باشد و نیاز به تعویض آن گردد. پس از این تغییرات عمده نوبت به تعویض کابینت ها می رسد. کابینت ها به طور عمده به دو صورت مدرن و کلاسیک (کابینت ممبران) در طرح ها و رنگ های گوناگون در بازار موجود می باشند.

بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی

نصب کابینت ها

اکنون که دیوارها و کف ها تکمیل شدند ، فضا شروع به شبیه شدن به وضعیت نهایی خود می کند. افراد با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود کابینت ها را انتخاب می کنند. در هنگام نصب کابینت ها معمولا ابتدا کابینت های بالایی نصب شده و پس از آن به نصب کابینت های کف می پردازند.

حمام و سرویس بهداشتی

سقف، دیوار و کف در بازسازی تغییر می کند. ممکن است که لوله کشی طبقه بالا خراب شده و به سقف سرویس بهداشتی شما نم دهد و ایجاد پوسیدگی کند و نیاز به تعمیر سقف بوجود آید. در مورد دیوار و کف نیز می توانیم بگوییم که ممکن است شما بخواهید کاشی ها و کف را به روز کنید. شیرآلات، توالت، سینک روشویی و کابین دوش نیز جزئیاتی هستند که در طی بازسازی تغییر می کنند.

بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی

کلام آخر

اگر به دنبال یک گروه حرفه ای می گردید که کار بازسازی خانه شما را به بهترین شکل ممکن و بر اساس ضوابط و استانداردها انجام دهند و از سوی دیگر، هزینه و زمان را در پروژه بازسازی منزل شما کنترل و بهینه سازی نمایند، می توانید این کار را به گروه معماری آوگون بسپارید.

گروه آوگون با بیش از ۱۸ سال تجربه در زمینه طراحی داخلی و اجرا و همچنین بکارگیری نیروها و مهندسین متخصص و زبده و بهره مندی از اکیپ های مختلف پیمانکار، می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی نموده و فضای زندگی شما را، منطبق بر خواست و نیاز شما بازسازی نماید. در کنار تمام چیزهایی که برای بازسازی خانه به آن می اندیشید، ما سعی میکنیم ایده های جذاب دیگری را به شما ارائه نماییم.

بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی بازسازی خانه و منزل مسکونی

از طریق شماره زیر جهت دریافت مشاوره و همچنین سفارش کار با ما در تماس باشید:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

تعداد بازدید: 1,266

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *