ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون منزل جدید ، متراژ ۴۰ مترمربع

دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک

ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون منزل جدید و شیک

در این بخش در خط معمار قصد داریم ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون منزل جدید و شیک شرح دهیم. همانطور که می دانید طراحی داخل منزل با متراژ پایین به دلیل محدودیت فضایی دشوار تر طراحی فضاهای بزرگ است. بدین ترتیب طراح باید خلاقیت خود را به کار گرفته و راهکارهایی را ارائه دهد تا فضای خانه بزرگ تر و دلباز تر از آن چه که هست دیده شود. در این پروژه با توجه به متراژ کم به مساحت ۴۰ متر مربع، طراح بسیار هوشمندانه عمل کرده و از کمترین فضا بیش ترین بهره برداری را داشته است.

وضعیت فعلی پروژه

این آپارتمان ۴۰ متری قبل از طراحی و اجرای دکوراسیون، دارای طرحی مرسوم  و شامل یک اتاق خواب و یک سالن پذیرایی بود. سالن پذیرایی به آشپزخانه متصل است و آشپزخانه سرپوشیده و سرویس بهداشتی در طرف دیگر آپارتمان در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. وجود بالکن در ضلع غربی پروژه بخشی کمی از نور روز را برای فضای داخلی تأمین می کند. شیروانی این ساختمان مسکونی در بخش غربی تا حدودی چشم انداز آپارتمان را مسدود کرده است و باعث می شود تا میدان و ساختمان تجاری در ضلع شمالی بیرون به چشم انداز اصلی این خانه تبدیل شوند.

هدف

به منظور ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای ساکنین، مشکل عمده و اصلی طراحی، ایجاد یک مقیاس متغیر در فضای واحد بود. بنابراین طراحان در بازسازی این پروژه روی این مسائل تمرکز کردند:

– اولین مورد بازسازی روابط مکانی بود. تغییر در عملکرد، تغییر در فضای مورد نیاز را به همراه می می آورد. فضای اصلی “زندگی”، دیگر برای راندمان بالای کاربری فضایی و تقاضای انعطاف پذیر محل اقامت، مناسب نبود. فضای مستقل میان اتاق ها بنا به درخواست کارفرما باید تغییر می یافت.

– دومین مورد احیای مقیاس فضایی بود. فضای شفاف امکانات جدیدی را برای ایجاد مقیاس ایجاد می کند.

– و در نهایت سومین مورد تعریف رفتار در فضا بود.

فضا

با توجه به ملاحظات فوق طراحان ابتدا دیوار پارتیشن حمام را حذف کردند این منطقه را برای داشتن فضای عمومی بیش تر، کاهش دادند. توالت و کابین دوش در سمت چپ و راست ورودی سرویس بهداشتی و لباس شویی در ضلع غربی آن قرار گرفته است. همانند این فضا در آشپزخانه نیز حذف دیوار پارتیشن هوشمندانه بود. بدین گونه که طراح قصد داشت کانتر بار را برای مشخص ساختن مرز فضا در این بخش قرار دهد. از طرف دیگر، باعث می شود تا ارتفاع مرز برای غنی سازی عملکرد فضایی کاسته شود و به همین دلیل تعامل میان افرادی که در آشپزخانه مشغول کار هستند و افرادی که در سالن پذیرایی نشسته اند، رابطه ای زیبایی شناسانه ایجاد خواهد کرد. از طرفی نیز افزایش ضخامت مرز باعث می شود تا به عنوان یک حامل تعامل رفتاری بین دو طرف تبدیل شود.

در نهایت طراحان یک حجم توخالی را در نزدیکی ورودی برای ایجاد تعادل میان حرکت و ایستایی ایجاد کردند. بیرون حجم، فضای حرکت است. سالن پذیرایی، راهرو و اتاق خواب بخش هایی یکپارچه را ایجاد کرده اند. طراحان با بالا آوردن سطح زمین و پایین بردن فضای خواب، فضایی با ارتفاع ۲٫۵ متر برای پاسخگویی به نیاز روانی افراد ایجاد کرده اند. در داخل حجم فضای ایستا قرار داده شده است. حفره های موجود در این حجم چندین دهانه اصلی برای ایستایی و ارتباطات بصری ایجاد می کند. تعامل با فضای حرکت از طریق این حفره های موجود برقرار می شود.

متریال

پس از رفع ارتباطات فضایی، نوبت به انتخاب متریال مناسب برای این پروژه می باشد. برای پوشش دیوار ها از رنگ سفید و کاشی استفاده شده است. کفپوش های چوبی و بتنی برای مشخص کردن مرز فضاها از یکدیگر استفاده شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دکوراسیون منزل جدید و شیک دعوت می نماید.

دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیکدکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 1,097

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *