ارائه ایده و کارهای خلاقانه در کافی شاپ

کارهای خلاقانه در کافی شاپ

ارائه ایده و کارهای خلاقانه در کافی شاپ

در فضاهای داخلی کافی شاپ از انجام پروژه های کاری و مطالعه کتاب گرفته تا جمع شدن دوستان و اعضای خانواده تنوع مشتری وجود دارد. با ارائه ایده ها و کارهای خلاقانه در کافی شاپ می توان مشتریان را ترغیب به ماندگاری و تجربه مجدد فضا کرد. بنابراین خواه شما صاحب کافی شاپ هستید و یا این که به عنوان طراح به طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران می پردازید، با استفاده از ایده های زیر می توانید فضایی جذای را ایجاد کنید که در نهایت منجر به بهبود تجارت شما می شود.

پایه های دکوراسیون کافی شاپ

در ادامه سه نکته اساسی وجود دارد که باید در هنگام تنظیم فضای داخلی کافی شاپ خود در نظر داشته باشید:

انعکاس نام تجاری و هدف اصلی در پروژه: کافی شاپ شما می تواند خاطره انگیز باشد اگر دارای نام تجاری شناخته شده باشد. این امر می تواند با استفاده از دکوراسیونی قوی، کارمندان، خدمات و کاهای ارائه شده به وضوح بپیوندد. نام تجاری رستوران شامل کانسپت، هویت، شخصیت و هدف اصلی رستوران می باشد. دکوراسیون و طراحی داخلی کافی شاپ باید منطبق با نام تجاری شما باشد و در جهت بهبود همه جانبه آن به اجرا در آید. 

در نورپردازی هوشمندانه عمل کنید: در صورت امکان سعی کنید از نورپردازی طبیعی استفاده کنید تا نورپردازی آلی. به این صورت در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده اید. در طول روز نورهای سرد گزینه ای مناسب برای فضای داخلی می باشند، زیرا آن ها فضا را همانند وجود نور طبیعی در روز روشن می سازند. در عوض توصیه می شود که از نورهایی با تن گرم برای روشن ساختن فضا در شب استفاده کنید، زیرا کنتراست ملایمی از تاریکی را ایجاد می کنند. با وجود این شما ممکن است که با توجه به نام تجاری کافی شاپ خود، از نورهایی با تنالیته های گرم و سرد استفاده کنید.

ایجاد کافی شاپی غیرقابل توصیف و تعامل گرا: مطالعات اخیر نشان می دهد که صنعت رستوران ها و کافی شاپ ها همچنان به توسعه خود ادامه می دهد، زیرا افراد از تجربه غذاخوردن و در کنار هم بودن در فضای بیرون لذت می برند. علاوه بر این با رشد رسانه های اجتماعی، افراد بیش تری به دنبال به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران از طریق تصاویر، در فضاهای اجتماعی همانند اینستاگرام هستند. بنابراین عناصر جذاب در طراحی داخلی کافی شاپ با ایجاد چشم نوازی و جذابیت، به ایجاد یک تجربه فوق العاده برای میهمانان کمک می کند.

ایده های کافی شاپ براساس محتوی آن

طراحی داخلی کافی شاپ شما باید به گونه ای تنظیم و انجام پذیرد که منطبق با نام تجاری کافی شاپ شما باشد. در نظر گزفتن موارد زیر می تواند شما را در جهت رسیدن به اهداف خود نزدیک سازد: 

کافی شاپ با سبک صنعتی

سبک صنعتی در طراحی کافی شاپ ها از انبارها، کارخانه ها و سایر فضاهای صنعتی الهام می گیرد. در ادامه به برخی از متریالی که در این سبک کاربردی است، اشاره می شود: 

عناصر معماری در معرض دید مانند لوله کشی ها، آجر، تیرهای سقفی، آهن و چوب.

اشیای فلزی مانند سبد های سیمی.

اجزای مکانیکی مانند چرخ دنده ها، پیچ و مهره ها.

استفاده از متریالی چون چرم، مس، سنگ و آلومینیوم.

و در نهایت می توان گفت پالت رنگی که در این سبک دکوراسیون کاربرد فراوانی دارد مشکی، خاکستری، سفید، برنز و تنالیته های تیره ای چون بلوطی می باشند.

کافی شاپ با سبک مدرن

سبک دکوراسیون مدرن در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یک اصل اساسی در سبک دکوراسیون مدرن این است که باید فرم از عملکرد پیروی کند. به این معنی که هر یک از اجزای دکوراسیون با یک هدف عملی و عمدی به کار گرفته شود. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون مدرن مشاهده کنید ، آورده شده است:

خطوط واضح و سطوح صاف

حذف جزئیات پیچیده

ترکیبی از عناصر راحت و زیبا

رنگ های به کار گرفته شده در این سبک دکوراسیون قهوه ای، کرم و سفید می باشد. سبک های دیگری چون روستیک و غیره نیز وجود دارد که در طراحی کافی شاپ کاربردی فراوان دارد. اما در این پروژه با توجه به این که ما ترکیبی از سبک مدرن و صنعتی را مشاهده می کنیم، به شرح این دو بسنده می کنیم.

اشیای کاربردی در دکوراسیون کافی شاپ

بسته به نوع کافی شاپ شما، ممکن است که بخش عظیمی از شخصیت، ارزش ها و اهداف اصلی کافی شاپ شما در رنگ و مضامین به کار رفته در آن کاملا مشهود باشد.

کتاب ها ونشریات: از کتاب هایی استفاده کنید که نمایانگر نام تجاری و هدف اصلی شما شما باشد. اگر کافه شما حامی محصولات ارگانیک و مزارع کشاورزی می باشد، کتاب هایی در رابطه با این حوزه تهیه کنید. گزینه های مختلفی در پیش روی شما قرار دارد، شما حتی می توانید مجموعه ای کتاب های مختلف را برای رضایتمندی مشتریان خود تهیه کنید.

سرویس دهی و ظروف مورد استفاده: سبک و رنگ ظروف و دیواره ها می تواتد شخصیت و هویت نام تجاری کافی شاپ شما را به نمایش بگذارد. به عنوان مثال ظروف یک کافی شاپ مدرن می تواند روشن باشد، درحالی که ظروف یک کافی شاپ با سبک روستیک می تواند خنثی و شیشه ای و یا حتی سنگی در نظر گرفته شود.

آثار هنری: سعی کنید از آثار هنری استفاده کنید که معرف نام تجاری شما باشد.

موسیقی: موسیقی این قابلیت را دارد که فضایی متفاوت را در فضای داخلی کافه شما ایجاد کند. شما می توانید موسیقی را بر اساس نام تجاری و ساعت روز تغییر دهید. اگر سبک کافه شما مدرن می باشد، سعی کنید موسیقی هایی متناسب با فضای مدرن را پخش کنید. حتی ممکن است که موسیقی خود را براساس روحیه مشتریانی که دارید پخش کنید. در پروژه زیر نیز طراحان با ارائه ایده و کارهای خلاقانه و ترکیب دو سبک صنعتی و مدرن در این کافی شاپ فضایی متفاوت را ایجاد کرده اند.

در این بخش به شرح نکات اساسی پرداختیم، اکنون شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماییم.

کارهای خلاقانه در کافی شاپ کارهای خلاقانه در کافی شاپ کارهای خلاقانه در کافی شاپ کارهای خلاقانه در کافی شاپ کارهای خلاقانه در کافی شاپ کارهای خلاقانه در کافی شاپ کارهای خلاقانه در کافی شاپ کارهای خلاقانه در کافی شاپ کارهای خلاقانه در کافی شاپ

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 2,013

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *