معماری آپارتمان مسکونی ۲۱۰، گروه معماری نگین شهر آینده

معماری ایران

معماری آپارتمان مسکونی ۲۱۰

معماری: گروه معماری نگین شهر آینده

موقعیت: ایران، استان البرز

معمار اصلی: علی نقوی نمینی

همکاران: نسترن اسماعیل بیگی، محمد دیبایی، خورشید مظاهری، سهیل آصف، بهزاد منادی زاده، فرشید کریمی، علی زندیه، نهال کاشانی، سیاوش قربانی، جواد ناصری

مساحت: ۲۵۰۰ متری

سال: ۲۰۱۴

عکاس: استودیو دید

آپارتمان  ۲۱۰، دارای ۱۱ واحد مسکونی و مساحت کلی ۲۵۰۰ متر مربع، در فاز دوم منطقه مهرشهر کرج ساخته شده است. مساحت واحدها از ۱۱۵ متر با دو اتاق خواب، تا ۲۱۰ متر با ۳ اتاق خواب، متفاوت می باشد. ساخت این آپارتمان از تابستان سال ۱۳۹۱ آغاز و در بهار ۱۳۹۳ به اتمام رسید. ساختار این خانه اسکلت بتنی است.

مهرشهر می تواند به عنوان تنها بازمانده از باغ های شهری شهر کرج در نظر گرفته شود، اما این منطقه از آسیب های توسعه انبوه شهری به طور کامل حفظ نشده است. با این حال، مهرشهر، به دلیل وجود باغ ها و فضای سبز و همچنین فقدان سازه ها، همچنان یکی از بهترین مناطق شهر کرج است.

مشکل اصلی این محله، رشد سریع و افزایش تراکم انسانی در خانه های در حال ساخت و همچنین تغییر در فضاهای شهری است. آنها برای حداکثر FAR و GFA( در برابر توده)  برنامه ریزی کرده اند تا بیشترین سود مالی را کسب کنند، بنابراین ساختار، فرم و شکل شهر در حال حاضر نه با ساختن مقررات طرح های شهری ،  بلکه با بیشترین سود ممکن از حداکثر سطح انبوه داخلی به میزان جرائم مالی حکم می کند. درنتیجه، کیفیت فضاهای شهری و الگوهای اقامت و محله های شهری، درست مانند سایر قسمت های پرتراکم شهر، دارای اهمیت کمتری است.

با این مقدمه، بهبود کیفیت آپارتمانهای مسکونی با تراکم متوسط به عنوان مهمترین مسأله پروژه تعریف شده است و ایده های عمومی و مفصل برای پاسخ دادن به این موضوع با راهکارهای معماری پیشنهاد شده است. بنابراین، با بررسی محتوا پروژه و ترکیب و تعادل بین جرم و فضای ساختمان، تلاش شده است کیفیت و کمیت فضاها و توده ها را در حوزه های عمومی و خصوصی بهبود بخشد. همچنین، پاسخگویی بهتر به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مختلف ساکنان، توسط انواع الگوهای و سازه های مسکن ارائه می شود.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایرانپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,379

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *