معماری تراس ویلا ، استودیو‌ معماری میان مرز ‎‏‎

معماری تراس ویلا

معماری تراس ویلا

معماری: استودیو‌ معماری میان مرز ‎‏‎

معماران مسئول: پوریا فرخی، حسین رحمانی

سال: ۱۴۰۳

‎‏موقعیت: قلات، فارس

‎‏‎متراژ: ۲۵۰ مربع

‎عکاس : مهدی کشتکار

گرافیک: فاطمه شرفیان

طراحی و ساخت ویلا در منطقه قلات، به عنوان یکی از جذاب‌ ترین و زیباترین مناطق طبیعی و گردشگری استان فارس، نیازمند توجه ویژه به جزئیات و رعایت اصول معماری بومی و مدرن است. این منطقه که به دلیل طبیعت بکر و چشم‌ نوازش، جاذبه‌ های فراوانی را برای گردشگران و ساکنان محلی فراهم می‌ آورد، فرصت مناسبی برای ایجاد فضاهای مسکونی لوکس و رفاهی به شمار می‌ آید. در طراحی ویلاها باید به نحوه تعامل با محیط‌ زیست، استفاده از مصالح بوم‌ سازگار و ایجاد چشم‌ اندازهای دیدنی توجه شود. همچنین، طراحی داخلی این ویلاها باید با در نظر گرفتن نیازهای ساکنان و راحتی آن‌ ها، فضایی دلنشین و کارآمد را ایجاد نماید. با توجه به اقلیم منطقه و تنوع آب و هوایی آن، می‌ توان از طراحی‌ های خاصی بهره برد که نه تنها زیبایی می‌ آفرینند، بلکه به پایداری و صرفه‌ جویی در مصرف انرژی نیز کمک می‌ کنند. بنابراین، ساخت ویلا در قلات به معنای ایجاد فضایی است که هم با طبیعت هماهنگ باشد و هم نیازهای مدرن زندگی را برآورده سازد. پروژه ی زیر نمونه ای موفق از طراحی ویلا در این منطقه می باشد که در ادامه به شرح آن خواخیم پرداخت.

شرح پروژه معماری تراس ویلا از زبان معمار

پروژه طراحی ویلا فوق در مرحله اسکلت، جهت طراحی نما ارجاع شد، بنا به ضعف پلان و ساختار در طراحی اولیه و با توجه به ملاحظات سازه ای (اسکلت بنایی) و همچنین ایجاد تغییراتی جزیی، اصلاحاتی در پلان و به فراخور آن در حجم لحاظ شد.

در مرحله بعدی و با شکل گیری ساختار نو، در جهت تقویت منظر بصری و با در نظر گرفتن خطوطی افقی در سطوح، تراس و بالکن ها شکل گرفته و بر شمایل گرافیکی آن تاکید شد.

در نهایت، ساختار داخلی به گونه ای طراحی شد که در ابتدا فضای داخلی بتواند بر دریافت روشنایی و شفافیت تاکید کند و در ادامه از ترکیب بندی رنگ کلیت پروژه تبعیت کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر معماری تراس ویلا دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: ‎استودیو‌ معماری میان مرز ‎‏‎

تعداد بازدید: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *