آجر نسوز در طراحی داخلی رستوران

آجر نسوز در طراحی داخلی رستوران

آجر نسوز در طراحی داخلی رستوران

امروزه رستوران ها به مکان هایی برای دور همی های دوستانه بدل شده است که افراد علاوه بر صرف غذا ساعاتی را در آن به گفت گو و معاشرت می پردازند. بنابراین محیط و و فضای داخلی این رستوران ها خود عاملی بر انتخابشان از سوی مخاطب است. در این مقاله قصد داریم به معرفی رستورانی بپردازیم که در محیط خوش آب و هوا و در ارتباط با طبیعت قرار دارد. محیط این رستوران که فست فود و پیتزا سرو می کند در محیطی واقع شده که لذت صرف غذایی با مفهومی تضاد خود را به مخاطبانش می دهد. در ادامه به شرح این فضا می پردازیم.

رستورانی برای جمع شدن در باغی که در اطراف اجاق پیتزا قرار دارد

این یک فرهنگ ویتنامی است که از طریق جمع آوری و به اشتراک گذاری با خانواده و دوستان خود ارتباط عمیق برقرار کنید. خانواده و دوستان همیشه دور هم جمع می شوند تا شادی ها و داستان های خود را در وعده های غذایی به اشتراک بگذارند. به طور مشابه، Pizza 4P شعار “بهترین ارائه، با به اشتراک گذاری شادی” را اتخاذ کرده است.

به این ترتیب، چالش این پروژه ترکیب فرهنگ محلی و شعار رستوران برای ایجاد یک فضای غذاخوری مناسب است. این سایت که در مرکز هانوی قرار دارد، دارای گیاهان خیابانی زیبا با فضای کافی برای یک باغ فضای باز است. با در نظر گرفتن شرایط سایت، فرهنگ محلی و شعار رستوران، رستورانی با مفهوم گردهمایی در باغ طراحی شده تا فضای غذاخوری معنادار و دلپذیری را در هانوی فراهم کند.

حیاط بیضی شکل با اجاق پیتزا برای به حداکثر رساندن تجربه باغ

ورودی دارای یک حیاط بیضی شکل است تا دید چشم انداز را برای مشتریان به حداکثر برساند و با نزدیک شدن به آشپزخانه اوپن پیتزا، تجربه لذت بخشی را به آنها بدهد. چیدمان رستوران حول آشپزخانه اوپن با اجاق های مخصوص پیتزا متمرکز شده است که به عنوان لنگر اصلی عمل می کند. در نتیجه تجربه باغ ویژه ای با دیوار آجر نسوز بیضی به دست آمده است که فضای ناهارخوری و باغ را احاطه کرده است. مشتریان می توانند از ارائه آشپزی سرآشپز لذت ببرند در حالی که شعله در اجاق ها را از باغ و فضای غذاخوری تماشا می کنند.

علاوه بر این، فضای خالی بزرگ با راه پله های منحنی نمای منحصر به فردی را به آشپزخانه اوپن ارائه می دهد. دیوار منحنی همچنین فرصتی برای جلسات غیر رسمی بین مشتریان ارائه کرده است. درهای کشویی بزرگ در باغ وجود دارد تا فضای خصوصی را برای جشن ها و رویدادهای خاص جدا کند. این چیدمان به رستوران انعطاف پذیری می دهد تا رویدادهای اطراف فضای پیتزاسازی را ترتیب دهد. مناظر داخل رستوران بسیار ارزشمند است زیرا تجربه متفاوتی را در طول روز و شب فراهم می کند. فضای سرتاسر رستوران طوری طراحی شده است که مشتریان از گردهمایی خود لذت ببرند و در عین حال شادی را با هم به اشتراک بگذارند.

انتخاب مواد و چیدمان برای ایجاد ارتباط با باغ

به منظور ایجاد فضایی غنی از لحاظ فرهنگی، طیف وسیعی از مواد محلی که نشان دهنده فرهنگ و منابع غنی ویتنام است، مانند چدن، آجرهای آتشین، کاشی سیمانی و بتن و منبت برنجی در طراحی داخلی این رستوران انتخاب شده است.

  1. دیوار چدنی با الگوی گیاهان

چدن به طور گسترده ای به عنوان نرده در خانه های ویتنامی معمولی استفاده می شود. این ماده محلی آشنا به عنوان نمادی از یک باغ شناخته می شود. برای استفاده از این ویژگی منحصر به فرد، یک نمای پرده مانند ساخته شده از چدن در کنار دیوار شیشه ای نصب شده است. چدن به صورت انتخابی با نقوش برگ و گل طراحی شده است تا فضای یک باغ را ببخشد. سپس آنها را بر اساس موقعیت پنجره مرتب می کنند تا نمای منحصر به فردی را به درختان خیابان ارائه دهند. همچنین خیابان عمومی را از فضای ناهار خوری خصوصی فیلتر می کند.

  1. آجرهای نسوز و آجرهای دست ساز

آجر نسوز یک ماده بسیار زیبا و قابل اعتماد در ویتنام است. دیوار منحنی آشپزخانه پیتزا از آجرهاینسوز ساخته شده است که ارتباطی بصری به فضای خالی اجاق پیتزا می دهد. از داخل به بیرون باغ متصل می شود تا فضایی هماهنگ ایجاد کند. سنگفرش باغ از آجرهای دست ساز ساخته شده است. الگوی شاه ماهی بافت و پس زمینه زیبایی برای فعالیت ها ایجاد می کند.

  1. کاشی سیمانی

کاشی سیمانی یک ماده سنتی و محبوب در ویتنام است. طرح الگوهای گیاهی بر روی کاشی های سیمانی نقش بسته است. این به مشتریان اجازه می دهد تا در حالی که به درختان خیابان نگاه می کنند به فضای باغ متصل شوند.

  1. کف منبت کاری شده برنجی

صنایع دستی فرهنگ جالب ویتنام است. با استفاده از برنج منبت کاری شده با طرح چیدمان گیاهان، کف داخلی بخشی از فضای باغ مورد نظر را تشکیل می دهد. انتخاب مواد و تزئینات برای ایجاد یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد با فضای باغ سازماندهی شده است. هدف این رستوران فراهم کردن یک زمان گرانبها برای خانواده و دوستان در یک باغ است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه  دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 167

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *