معرفی مجموعه ای از طراحی ویلا کلاسیک لوکس

طراحی ویلا کلاسیک لوکس

مجموعه ای از تصاویر ویلا با نمای کلاسیک

طراحی ویلا به سبب عدم محدودیت در طراحی نسبت به طراحی ساختمان های درون شهری یکی از موضوعات محبوب و دوست داشتنی معماران می باشد. ویلا ها معمولا با انواع سبک ها طراحی و ساخته می شوند. سبک هایی مانند کلاسیک، مدرن، مینیمال در طراحی ویلاها بیش از سایر سبک ها رایج می باشد. در میان انواع سبک هایی که اشاره شد طراحی ویلا کلاسیک لوکس به سبب ظاهر لوکس، مجلل و پر زرق و برقی که دارد از گذشته های دور توجه بیش تر افراد و به خصوص ثروتمندان را به خود جلب کرده است. امروز نیز ویلاهای کلاسیک که ملهم از سبک معماری کلاسیک دوران باستان هستند، همچنان طرفداران زیادی دارند.

همانطور که از نامش پیداست این سبک به دوره کلاسیک یونان و رم باستان باز می گردد. از ویژگی های اصلی این سبک القای حس عظمت، شکوه و ثروت می باشد. یکی از عواملی که میل افراد را به داشتن ویلاهای کلاسیک می کشاند داشتن نمای با شکوه و با ابهت آن می باشد که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. وجود ستون های بلند و کشیده، ریزه کاری ها، سرستون های کنده کاری شده، استفاده از متریال ارزشمندی مانند سنگ مرمر و گرانیت و طراحی طاق هایی با نقش برجسته های مختلف در معماری سبک کلاسیک باعث شده تا بسیاری از افراد این سبک را برای طراحی نما و فضای داخلی  ویلای خود انتخاب نمایند.

اگر شما هم به دنبال این هستید تا یک ویلایی لوکس، مجلل و رویایی را برای خود طراحی کنید، ویلایی که هر بیننده ای را خیره و مبهوت سازد، بهتر است این کار به طراحان و معماران متخصص در طراحی و اجرای این سبک بسپارید. معمارانی که علاوه بر طراحی در موضوع اجرا نیز توانمند و دقیق باشند. زیرا یک طرح زیبا و جذاب زمانی موفق و کاربردی خواهد بود که به درستی اجرا شود. از این رو شما باید در انتخاب مشاور و طراح خود حساسیت بالایی داشته باشید. گروه معماری آوگون آماده ارائه مشاوره در زمینه طراحی ویلا با سبک کلاسیک و خدمات اجرا و ساخت ویلا می باشد. این مجموعه علاوه بر سبک کلاسیک توانمند در طراحی انواع سبک های معماری می باشند. جهت راهنمایی و مشاوره حضوری جهت طراحی و ساخت ویلا با سبک کلاسیک می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

 گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

اصول طراحی نمای ویلا کلاسیک

معماری کلاسیک از مفاهیمی مانند ابهت، جسارت، فروتنی و خرد برخوردار است. در ادامه به برخی از اصلی ترین ویژگی های طراحی ویلا کلاسیک لوکس اشاره خواهیم کرد:

_ تقارن و تناسب

_ ستون ها

_ طراحی ایوان

_ مصالح ساختمانی با دوام

_ استفاده از موتیف ها و نقوش کلاسیک

_ پنجره های مستطیلی

تقارن و تناسب: تعادل و تناسب موضوعی است که در طراحی و معماری انواع ویلاها از قبیل ویلا با نمای کلاسیک، ویلا مدرن، روستیک و غیره، باید در نظر گرفته شود. این تعادل در هر یک از این سبک ها به صورت متفاوت ایجاد می شود. در ویلاهای کلاسیک تعادل از طریق ایجاد تقارن بدست می آید. نماهای کلاسیک معمولاً متقارن هستند و دارای عناصری مانند ستون ها و پنجره ها هستند که از یکدیگر فاصله یکسانی دارند. تعادل متقارن در ویلاهای کلاسیک حسی از ایستایی، سکون و صلابت را ایجاد کرده و بر استقامت و پایداری بنا تاکید می کند.

ستون ها: بر اساس معماری کلاسیک یونان ستون های به کار رفته در نمای بناهای کلاسیک می تواند به صورت دوریک، ایونیک و کورنتی طراحی شود. این ستون هم می تواند در بخش ورودی، بالکن و حتی فضای داخلی قرار گیرد. در قرارگیری ستون ها اصل تعادل و تقارن نیز باید رعایت گردد.

طراحی ایوان: بسیاری از بناهای ساخته شده با سبک کلاسیک دارای یک ایوان هستند که دارای کنده کاری و نقوش برجسته می باشد و جلوه ای ویژه به نما می دهد. این ایوان معمولا در مرکز بنا جانمایی شده و در قسمت آن درب ورودی قرار می گیرد.

استفاده از مصالح ساختمانی بادوام: در معماری کلاسیک از متریال و مصالح با دوامی مانند سنگ مرمر، بتن و آجر استفاده می شود.

استفاده از موتیف ها و نقوش کلاسیک: ویلاهای کلاسیک اغلب دارای قالب های دندانه ای شکل، سقف هایی با شیب متوسط​​، لبه های جعبه ای مانند و درب های تزئین شده می باشد. در بخش ورودی معمولا از مجسمه های مختلف استفاده می شود.

پنجره های مستطیلی: به طور معمول در معماری ویلاهای کلاسیک از پنجره های مستطیل عمودی و تمام قد به کار می رود. همانند سایر موراد ذکر شده پنجره ها نیز به صورت متقارن در ویلاهای کلاسیک جانمایی می شوند.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

همانند ظاهر زیبا، لوکس و مجلل، فضای داخلی ویلاهای کلاسیک نیز باید نشانی از ابهت و صلابت داشته باشد.  در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک شما شاهد انواع گچ بری ها، آینه کاری ها و سایر عناصر و المان های تزئینی خواهید بود. فضاهای داخلی ویلاهای ویلا کلاسیک پتانسیل طراحی لوکس و افراط در تزئینات را دارد. مبلمان کاربردی در فضای داخلی ویلاهای کلاسیک معمولا از جنس چوب و شامل کنده کاری های ظریف می باشد. به عبارتی می توان گفت که تجمل گرایی در طراحی مبلمان ویلا کلاسیک نیز نمود می یابد.

متریال مورد استفاده در طراحی ویلا کلاسیک لوکس

داشتن یک ویلای لوکس و مجلل مستلزم استفاده از مصالح و متریال درجه یک و با کیفیت می باشد. برای طراحی نمای ویلاهای کلاسیک معمولا از متریال ارزشمندی مانند انواع سنگ های مرمر و گرانیت استفاده می نمایند که علاوه بر داشتن ظاهری لوکس دوام بالایی نیز دارد.

هزینه های طراحی و ساخت ویلا کلاسیک

سبک کلاسیک از همان دوران باستان سبکی مجلل و پر زرق و برقی بود که توجه ثروتمندان را به خود جلب می کرد. در این سبک معماری تزئینات فراوان بوده و از متریال باکیفیت و درجه یکی استفاده می شود. از این رو ساخت ویلا ی کلاسیک هزینه های بالایی را به همراه خواهد داشت. اما شما می توانید با ارائه ی راه حل هایی چون جایگزین کردن سنگ تراورتن و همچنین سیمان سفید به جای سنگ مرمر و کاهش تزئینات اضافی با بودجه ای کمتر ویلای مجلل و لوکس رویاهایتان را طراحی نمایید. طراحان و مشاوران ما در گروه معماری آوگون سعی بر این دارند تا با بودجه کارفرمایانشان بهترین و با کیفیت ترین طرح ها و اجرا ها را ارائه دهند. شما می توانید جهت بررسی و برآورد هزینه های طراحی ویلا کلاسیک با این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

خط معمار در ادامه مجموعه ای از طراحی ویلا با نمای کلاسیک لوکس را برای شما کاربران عزیز و گرامی آماده ساخته و ارائه خواهد داد. اکنون در ادامه شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی ویلا کلاسیک لوکس دعوت می نماید.

در این بخش از خط معمار به شرح طراحی ویلا کلاسیک لوکس پرداختیم و نکات مهم در در طراحی نما و فضای داخلی آن را به طور خلاصه شرح دادیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 703

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *