طراحی داخلی داروخانه با مفهوم سلامتی

طراحی داخلی داروخانه K / دفتر معماری Wand Works

طراحی داخلی داروخانه با مفهوم سلامتی

احساسی فراتر از سفیدی بهداشتی فضاهای پزشکی در طراحی داروخانه K مورد هدف قرار گرفته است.  رویکرد کل نگر به سلامت، از جمله سلامت جسمی، روانی و جامعه‌ شناختی، در طول همه‌گیری‌ ها در عموم رایج می‌ شود. فضای کلی ۸۵ متر مربعی به دو قسمت فضای نمایش (۶۵ متر مربع) و فضاهای خدماتی (۲۰ متر مربع) تقسیم می شود. این مقاله به بررسی و شرح پروژه طراحی داخلی داروخانه با مفهوم سلامتی می پردازد.

اهداف و فرایند طراحی

فرآیند طراحی بر اساس مفهوم سلامتی ساخته شده است. طراحی با انگیزه خوب بودن، احساس خوب بودن و سرمایه گذاری روی سلامتی افراد از فرم ها و مواد دنج، نرم و طبیعی تشکیل شده است.

فضای نمایش شامل یک منطقه فروش داروهای پزشکی و منطقه نمایش داروهای غیردارویی است در حالی که فضاهای خدماتی آزمایشگاه، استراحتگاه، آشپزخانه، توالت و انبار است. منطقه فروش داروهای پزشکی با پیشخوان های کاری که به عنوان یک مانع فیزیکی استفاده می شود، از بقیه داروخانه جدا می شود، اما هنوز تماس بصری را فراهم می کند.

پیشخوان ها با نسبت ۱:۲ طراحی شده اند که بر محور عبور به فضاهای خدماتی که در پشت داروخانه قرار گرفته اند تاکید دارد. آنها همچنین به تقسیم فضای کاری داروساز و کارمندانش کمک می کنند.

فضای نمایش به گونه ای بزرگ طراحی شده است که به مشتریان اجازه می دهد به راحتی محصولات را بررسی کنند و در حین انتظار با افراد محلی مواجه شوند. برای خدمت به این منظور یک ماژول مرکزی که از سطوح نمایشگر با ارتفاع کم و واحد های نشیمن تشکیل شده است در قلب فضا قرار داده شده است.

حجم داخل ماژول به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده می شود. نوارهایی که با استفاده از طاقچه ها و رنگ های متناوب ایجاد می شوند، دسته بندی محصولات و همچنین زیبایی شناسی را توسعه می دهند.

ویژگی های بصری فضای داخلی داروخانه

اهداف طراحی از طریق رنگ‌ ها، بافت‌ ها و فرم‌ های منتسب به طبیعت حاصل می‌شوند. از طریق ترکیبی متعادل از رنگ سبز پاستلی که در کنار سطوح سفید، بافت همسایه سطوح صاف، عناصر براق مانند فلز و شیشه بر روی سطوح چوبی و گچی مات غالب به کار رفته است، مفهوم مورد نظر به دست می آید.

 در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از طراحی داخلی داروخانه با مفهوم سلامتی دعوت می نماید.

پلان، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 274

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *