معماری ساختمان کوچک به سبک مینیمال

سادگی مینیمالیستی در معماری آپارتمان کوچک

معماری مینیمالیستی آپارتمان مسکونی

شرایط اقتصادی و زندگی های پر مشغله مدرن سبک زندگی افراد را تغییر داده است. شرایط اقتصادی ساخت و ساز ها را به سوی خانه های آپارتمانی و کوچک سوق داده است و این مهارت و هنر معماران و طراحان را در ساخت فضایی بهینه و زیبا که نیازهای افراد را از مفهوم خانه پوشش دهد در معرض دید قرار می دهد. استفاده از سبک های معماری متناسب با فضای کوچک و نحوه طراحی آن مستلزم اطلاعات و تخصص در این زمینه می باشد تا هم طراح و هم کارفرما را به هدف نهایی برساند.

در این مقاله به معرفی پروژه ای پرداخته می شود که در سایتی کوچک، خانه ای طراحی شده که علاوه بر زیبایی و جذابیت نمای ساختمان، در بعد بیرونی آن، فضای داخلی خانه نیز تمامی نیازهای کارفرما را تامین کرده است.

سبک مینیمال در معماری ساختمان  کوچک

خانه MONO در شمال غربی شهر سورابایا واقع شده است که در محاوره، به عنوان سورابایا کوتا پهلوان (شهر قهرمانان) شناخته می شود. این سایت در سیترالند واقع شده است و سمت شمالی آن قرار دارد. این سایت ۷ متر در ۱۲ متر فقط یک سایت کوچک بدون ساختمان در سمت راست یا چپ و یا در کنار آن می باشد. خانه های شهری معاصر اغلب از نظر ظاهری شیک و با زوایای تمیز طراحی شده اند. با پیروی از این روند به سمت شیک مینیمالیستی، بسیاری از معماران شکلی تمیز و ساده به عنوان چیدمان فرم های هندسی به خود می گیرند.

پروژه معماری ساختمان کوچک به سبک مینیمال در  این خانه به جای تکیه بر زیور آلات تزئینی، ترکیبات جذابی را به نمایش می گذارند که با مواد ساده تکمیل شده اند. بیان طراحی خانه MONO را می توان نمونه ای از این رویکرد در نظر گرفت. در پاسخ به زمینه و مسیر بالقوه نور گرم خورشید، مونوستودیو خانه با نمای توری یا شبکه ای برای محافظت از ساکنان طراحی شده است.

شبکه آلومینیومی، نشان دهنده حس شفافیت در ساختمان و منطقه شهری مدرن است. سایبان با مواد کامپوزیت چوب پلاستیک به عنوان سقف و محافظت در برابر نور خورشید طراحی شده است. منطق انبوه به ظاهر اعتیاد آور با ظاهر تفریق شده باز کردن پنجره عمیق متعادل شده است. حجم آویزان یا توسط یک کامپوزیت چوبی پلاستیکی پشتیبانی شده است و  یا با سنگ طبیعی در طبقه پایین تلاقی شده است.

تعامل ساده و تمیز مینیمالیستی در طراحی نما باعث ایجاد حس رمز و راز در مورد اینکه چگونه فضاهای داخل ممکن است به یکدیگر متصل شوند، ایجاد می کند. طراحی فضایی MONOHOUSE که برای خریداری ساخته شده است که می‌خواهد خانه ‌ای با عملکردهای مختلف داشته باشد، به سؤالات محل اقامت در یک سایت نسبتاً فشرده پاسخ می‌ دهد. خانه علاوه بر فضاهای اتاق خواب، آشپزخانه، حمام، دارای یک اتاق نشیمن بزرگ، فضای باز کافی و نور پردازی داخل خانه در سایت کوچک است.

با وجود برنامه گسترده پروژه مورد نیاز، معمار از یک توده طراحی کامل خانه اجتناب کرد. در عوض یک فضای باز در حیاط خلوت ایجاد کرده است تا نور بتواند وارد ساختمان شود. مناطق خانه به صورت عمودی به دو سطح تشکیل شده است، در داخل خانه پنجره های زیادی برای جلوگیری از گرما وجود دارد زیرا رطوبت در آب و هوای اندونزی وجود دارد. در ارتباط با برنامه و پیکر بندی اتاق، معمار همچنین از عناصر زیبایی شناختی برای حمایت از یک فضای آرام در سراسر خانه استفاده کرده است. کف پله چوبی، سقف چوبی، دیوار سفید همگی این فضا را القا می کنند. استفاده از سنگ مرجانی سفید برای پوشاندن مناظر به ساکنین این امکان را می دهد تا با منظره تمیز احساس آرامش و طراوت کنند. همراه با فضای سبز اطراف خانه، این جزئیات موفق به ایجاد یک فرار محیطی و آرام از شهر پر هرج و مرج شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری ساختمان کوچک به سبک مینیمال دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 798

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *