استفاده از طاق آجری در طراحی داخلی فروشگاه کتاب

ترکیب سنت و مدرنیته در طراحی داخلی فروشگاه کتاب

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی کافه کتاب

طراحی داخلی برای فضای فروشگاه کتاب، موضوع مورد بررسی این مقاله می باشد. چگونگی این فضا، ویژگی ها و روابط میان اجرا، موضوعات مورد بررسی در این پروژه می باشد که در ادامه به آن پرداخته می شود.

استفاده از طاق آجری در طراحی داخلی فروشگاه کتاب

شرح پروژه:

استودیوی معماری DEFERRARI+MODESTI که قبلاً در سال ۲۰۰۹ فضای داخلی کتابفروشی Brac را طراحی و هویت بخشیده بودند، و در سال ۲۰۱۶ بازسازی آن را در نظر داشتند، اخیراً پروژه توسعه لازم را به پایان رسانده است.

برای تطبیق با جمعیت دائما در حال رشد و تقویم غنی رویدادها و ارائه ها. پروژه گسترش فضای کتابفروشی و هویت آن را از طریق طرح ‌بندی که برای استفاده ‌های مختلف ممکن باز است، تأیید کردند.

Brac در مه ۲۰۰۹ در فلورانس در Via dei Vagellai افتتاح شد. مکانی برای جلسات و اشتراک گذاری ایده ها و همچنین لذت بردن از معاشرت، هنر و غذا اختصاص داده شده است. دو صاحب آن، ملیسا و ساشا (یکی کتاب ‌شناس و علاقه مند به هنر معاصر، و دیگری سرآشپز متخصص در غذاهای گیاهی)  فرمول «کتاب‌فروشی و آشپزخانه» را راه‌ اندازی کردند که بلافاصله با اشتیاق فراوان در شهر مورد استقبال قرار گرفت.

قبلاً در چیدمان اول، فضای براک با مداخله ابداعی معماران تعریف شده بود که توانست محیطی مفصل و متنوع را هر چند در مقیاس کوچک ایجاد کند. در نتیجه موفقیت این کتابفروشی باعث شد تا DEFERRARI+MODESTI در سال ۲۰۱۶ طراحی مجدد خود را طراحی کنند، که مشخصه آن ایده‌ های مبتکرانه و در عین حال بسیار ساده است که قادر به ایجاد فضایی دنج و راحت در یک فضای محدود است.

چند سال بعد، در سال ۲۰۲۱، معماران پروژه ای را برای توسعه کتابفروشی آغاز کردند که ناشی از نیاز مشتریان به گسترش منطقه برای نمایش و فروش کتاب و همچنین تمایل به تعریف فضایی روان و همه کاره است. که در آن میزبان بتواند کلیه فعالیت های مربوط به معرفی کتاب، کتابخوانی، رویدادها و کارگاه های آموزشی را پوشش دهد.

این آخرین مداخله اخیر، مکان ‌های مجاور کتابفروشی موجود را که با اتاق ‌های بزرگ با طاق ‌ها و سقف‌ های طاق ‌دار بشکه‌ ای و روکش‌ های سنتی توسکانی، مانند طاق ‌های آجری و کف ‌های سفالی، تعریف شده است، مجدداً مورد استفاده قرار داده و بازسازی می‌کند. این فضای داخلی متعلق به بافت تاریخی شهر فلورانس است که در سه اتاق اصلی سازماندهی شده است. هر کدام از این ها دارای اندازه ها، شکل ها و ارتفاع های متفاوتی هستند که به مرجعی برای سیستم جدید مبلمان و صحنه نگاری تبدیل می شوند. این پروژه دقیقاً بر روی محدودیت ‌های فضا بنا می‌شود و سپس آنها را به دارایی تبدیل می‌کند، روی تنظیمات خاصی کار می‌کند و از دستگاه ‌ها و پیکربندی ‌های مختلف استفاده می ‌کند.

بنابراین، توالی سه اتاق اصلی دوباره سازماندهی شده و به عنوان بخشی از یک فضای داخلی بزرگ، با اتاق هایی که هر کدام با فضایی خاص مشخص می شوند، مورد بررسی قرار می گیرد. راهروی ورودی جدید مستقیماً از ویترین فروشگاه رو به خیابان در Via dei Vagellai و از گذرگاهی که در داخل به هسته اصلی فروشگاه متصل می ‌شود، دسترسی پیدا می ‌کند، که رنگ ‌ها و اثاثیه آن با اولین مداخله برای روشن شدن موضوعی یکپارچه بازتاب می ‌یابد. بنابراین بازدیدکننده با نمایش کتاب ‌هایی که روی یک سری میز در ارتفاع‌های مختلف و قفسه ‌های کتاب دیواری سازماندهی شده ‌اند، مورد استقبال قرار می ‌گیرد.

اتاق دومی که فرد هنگام سفر در فضاهای کتابخانه جدید با آن روبرو می شود، اتاق مرکزی است که در اطراف یک پیشخوان بزرگ سازماندهی شده است که به صورت یک جلد در چوب سبز لاکی با بالای مرمر سبز پیکربندی شده است. روی دیوار چندین قفسه کتاب وجود دارد. ارائه و خوانش عمومی کتاب در اتاق مرکزی برگزار می شود. اتاق سوم به کار گروهی و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.

کل اتاق سوم که به نوبه خود به فضاهای منعطف و متنوع تقسیم شده است، بنابراین ترکیبی پر جنب و جوش از رنگ های اصلی مانند زرد فرش، آبی “میز مشترک” و محیط برای کودکان کوچکتر و پس زمینه قرمز قفسه کتاب چوبی.

فضای آبی که بخش ویژه ای از اتاق سوم را مشخص می کند، صمیمی و فراگیر است. این یک فضای استراحت است که در آن می توان نشست، بازی کرد، کتابی را ورق زد و دنیاهای دیگر را تصور کرد. رنگ آبی با توالی فضاهای قبلی می شکند و به این اتاق بعد صمیمی تر و ساکن می بخشد. همچنین در اتاق سوم، در کنار فضای آبی، ترکیبی از میزها امکان یک «میز مشترک» را فراهم می کند که به مطالعه، مطالعه و کار مشترک اختصاص داده شده است.

این سیستم ماژولار است که بسته به کاربرد آن برای تقسیم و تجمیع در اشکال مختلف طراحی شده است. در این قسمت از فضا است که می توان میزبان کارگاه های آموزشی برای کودکان، ارائه برای مخاطبان گسترده تر، خواندن با صدای بلند و لحظات بحث و گفتگو بود. هر اتاق توسط عناصر مبلمان متنوعی اشغال شده است که به طور سفارشی توسط معماران طراحی شده اند، با پوشش ها، حجم ها و هندسه های مختلف. در واقع، این پروژه از ظرفیت مبلمان برای عمل به عنوان یک وسیله فضایی، ابزاری برای جهت‌دهی کنش‌های مردم و ریتم فعالیت‌های آنها بهره می‌برد.

مداخله معماران مبتنی بر تمایل به ترکیب مجدد فضای داخلی و سپس تجزیه آن به انواع عملکردها و روابط است. بنابراین، مبلمان وظایف مختلفی را انجام می دهد: سطح کار، نمایش کتاب، صندلی، ظرف، صحنه نگاری، فیلتر. پالت رنگی که قبلاً در صنوبرها وجود دارد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه  طاق آجری در طراحی داخلی فروشگاه کتاب دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 176

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *