۱۵ متریال معروف معماری در سال ۲۰۱۷

۱۵ متریال معروف معماری در سال ۲۰۱۷

بهترین متریال ها و محصولات موجود در بازار معماری کدام اند؟ آن هایی که معروف ترند؟ آرک دیلی با طرح این پرسش و تحلیل پاسخ های داده شده از سوی کاربران مجموعه ای از معروف ترین و پرطرفدار ترین متریال های مورد استفاده در طراحی را جمع آوری کرده است. که این پاسخ ها در نیمه اول سال ۲۰۱۷ جمع آوری شده اند.

پانل های پلیمری بتنی سوراخ دار برای نما هایی با گردش و تهویه هوا

این پانل ها از مخلوط سیلیس، کوارتز و بازالت به همراه رزین های پلی استر ساخته می شود که محافظت فوق العاده ای در برابر اشعه uv و عوامل مختلف جوی ایجاد می کند.

پارچه های فلزی: Illumesh

ایلو مش ها یا همان مش های روشنایی می توانند محدوده روشنایی را کنترل کنند. آن ها می توانند بر روی یک محدوده خاص متمرکز شوند یا کل نما را بپوشانند. با استفاده از کانسپت های خلاقانه روشنایی و برنامه ریزی و سازمان دادن نور ها می توان نمایی خلاقانه بوجود آورد.در مقایسه با سیستم های روشنایی مرسوم، ایلو مش ها از رزولوشن تصویری بالا ترو مقاومت بیشتر در برابر تغییرات دمایی و آب و هوا برخوردار اند.

پنجره های آلومینیومی: Soleal

در ساخت این این پنجره ها از پروفیل به عمق های ۶۵ یا ۵۵ میلیمتر استفاده می شود و در دو سبک متفاوت طراحی می شوند: در سبک اول فریم های پنجره به شکلی باز ونمایان و با ضخامت ۵۲ میلیمتر شکل می گیرد تا طراحی ای معاصر در نما ایجاد کند، در سبک دوم قاب پنجره با شکلی مینیمال تر با خطوط دیدنی ظریف و کاهش آلومینیوم قابل رویت به نمایش در می آید.

کاشی های هیدرولیک

این کاشی ها برای کفو دیواره ها بسیار مناسب اند و نیاز به نگهداری چندانی ندارند، ابعاد این کاشی ها حدودا ۳۰ در ۳۰ سانتی متر است.

سیمان فیبری سه بعدی مورد استفاده در نما

وظیفه اصلی این متریال جالب، بازی با نور و سایه است همچنین از ویژگی های دیگر این متریال، می توان به نمایش خطی یک طرح ایجاد شده به شکل و اندازه انگشت انسان اشاره کرد. این پانل ها در هر ساعت از روز زاویه نور را تغییر می دهند و جنبه ای متفاوت را به نمایش می گذارند.

پانل های فلزی سوراخ دار نما

این متریال خلاقانه قابلیت تولید به هر شکلی را داراست، با استفاده از دستگاه CNC و برش لیزری فلز می توان طرح ها و ایده های خلاقانه طراح را به راحتی بر روی نما اجرا نمود.

چراغ های خیابانی در فضای باز

این چراغ های نورافکن با استفاده از تزریق آلومینیوم ساخته شده و پره های به کاررفته در آن قابلیت قرار گیری نور بین زوایای ۳۰ تا ۹۰ درجه رافراهم می کند.

تایل های چینی

رنگ و طیف گسترده به کار رفته در این تایل ها امکان برقراری ارتباط بصری و ایجاد هارمونی با انواع محیط ها با کاربری تجاری، اداری و مسکونی را ایجاد می کند.

درب های تاشو

این صفحات مدرن می توانند ورود حشرات، نور خورشید و محرمیت فضا را کنترل کنند فریم های بزرگ مورد استفاده در طراحی های مدرن می توانند هم نقش عملکردی درب را داشته باشند هم به عنوان جداکننده ی فضای داخل و خارج به شکل های شفاف، نیمه شفاف و کاملا محصور عمل کنند.

سیستم های جداکننده داخلی: مش فلزی بافته شده

این مش های فلزی می توانند جلوه و جذابیت رنگ و بافت را به صورت همزمان فراهم کنند، همچنین این پارتیشن ها واکنش خوبی نسبت به نور دارند و انعطاف پذیر و قابل تنظیم نیز هستند.

پانل های سوراخ دار نما به عنوان صفحه ای برای عبور نور و ایجاد سایه

پانل های نمایشی را می توان کرکره های کشویی استفاده کرد، این کرکره های خلاقانه علاوه بر تامین عملکرد کنترل نور پنجره ها ، با ایجاد الگو های و بازی سایه روشن در فضای داخلی جلوه ای دوست داشتنی به فضا می بخشند. این الگو ها با حرکت خورشید و جهت نور تغییر شکل می دهند که در نوع خود کم نظیر است.

صفحات سفالی

دیوار هایی با فریم های فلزی را به راحتی می توان با متریال هایی مثل سرامیک، شیشه، چوب و دیگر متریال های پوشاننده پر کرد و بازی هایی به شکل پر و خالی را بر روی نمای ساختمان اجرا نمود.

براق کردن و لعابی کردن نمای خارجی ساختمان

این تکنولوژی می تواند نور روز و گرمای خورشید را به راحتی کنترل کند و همچنین باعث کاهش هزینه های ساخت  و مصرف انرژی نیز می شود.

مبلمان چوبی برای باغ ها و باغچه ها

استفاده از چوب های فرآوری شده به عنوان مبلمان باغ پیشنهادی یده آل محسوب می شود، چرا که چوب ها به دلیل زیبایی ظاهری و هارمونی رنگی با گیاهان و فضای سبز و همچنین شکل گیری مناسب، گزینه ای پرطرفدار برای باغ ها هستند.

درب های با ساخت  سفارشی

استفاده از فریم ساده داخلی و پوشش چند لایه ای این امکان را به درب های سفارشی ساخت می دهد که عمری بین ۵ تا ۱۰ سال داشته باشند.

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Archdaily

تعداد بازدید: 24,515

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *