معرفی ۱۰ پروژه برتر معماری ساختمان آموزشی ۲۰۱۹ از دیدگاه Designboom

کانسپت طراحی مدرسه

معرفی ۱۰ پروژه برتر کانسپت طراحی مدرسه ۲۰۱۹ از دیدگاه Designboom

ساختمان آموزشی ابزاری قدرتمند برای تحریک قوه خلاقیت و همچنین افزایش تمرکز، انگیزه و درک دانش آموزان می باشد. این ساختمان ها خواه یک مهد کودک، مدرسه و یا دانشگاه باشند، محیطی که در آن افراد آموزش می بینند و به مطالعه می پردازند، به طور مستقیم بر چگونگی آموزش تأثیر می گذارند. با توجه به این موضوع در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ شاهد طیف گسترده ای از معماری ساختمان های آموزشی بودیم که طراحان حساسیت بالایی برای طراحی ساختمان و چشم انداز آن به خرج داده اند. وبسایت Designboom در سالی که گذشت نمونه های مختلفی را از معماری ساختمان های آموزشی منتشر کرد و تحت عنوان مقاله ای نیز ۱۰ پروژه برتر معماری ساختمان آموزشی ۲۰۱۹ را به معرفی کرد. در این بخش خط معمار قصد دارد تا این نمونه های برتر را برای کاربران گرامی به اشتراک بگذارد.

BIG nestles college into the undulating landscape of the faroe islands

کانسپت طراحی مدرسه

استودیو bjarke در سال گذشته طراحی ساختمان آموزشی این دانشکده را به اتمام رسانده است. این دانشکده در فضایی مرتفع قرار گرفته و  از چشم انداز شهر و منظره دریا بهره می برد. با توجه به تنوع در عملکردهای دانشکده، طراحان فضایی برای انتقال نیازها و هویت های مختلف طراحی کردند. این پروژه با توجه به نیازهای موجود در پنج سطح طراحی شده است. این سطوح در اطراف یک حیاط مرکزی قرار می گیرند و تصویری از یک گرداب را ایجاد می کنند

 students initiate construction of brick and bamboo school in rural mexico

کانسپت طراحی مدرسه

این ساختمان آموزشی در یکی از مناطق روستایی مکزیک قرار دارد. طراحان برای ساخت این مدرسه از متریال بومی منطقه استفاده کردند. کانسپت معماری به گونه ای تدوین شده است تا دانش آموان بتوانند حرفه های سنتی را که برای چنین جامعه ای دور افتاده ضروری است، آموزش ببیند و از این طریق از مهاجرت و دوری از خانواده جلوگیری کنند.

kindergarten in china organized as a mini village of scattered volumes

کانسپت طراحی مدرسه

این پروژه شامل معماری یک مهد کودک می باشد که در یکی از مناطق پکن در چین قرار دارد. این پروژه بر روی سایتی وسیع قرار دارد و مناظر مسطح و بدون مرز روستاهای منطقه را تعریف می کند. در طی طراحی پروژه، ادغام فضای بیرونی و درونی برای محیط آموزشی متناسب با بافت روستایی برای طراحان بسیار اهمیت دارد.

jean nouvel conceives university building in cyprus as an ‘earthwork’

کانسپت طراحی مدرسه

این پروژه شامل یک مرکز تحقیقاتی می باشد که در سال اخیر طراحی شده است. طراحان فضای داخلی را به دو بخش تقسیم کردند: فضایی که به نور متوسط و فضایی که به نور کم نیاز داشتند. یکی از چالش های اصلی پروژه سیستم گرمایشی ساختمان و راندمان انرژی آن بوده است. این پروژه حدود ۱ میلیون جلد چاپی، بیش از ۳۰۰۰۰ مجله الکترونیکی و ۱۵۰ پایگاه را در خود جای داده است. علاوه براین تمامی اطلاعات موجود رد جامعه علمی کشور در این مرکز قابل دسترسی خواهند بود.

 kindergarten in vietnam features a landscaped hilltop play area

کانسپت طراحی مدرسه

این پروژه شامل معماری یک ساختمان مهد کودک است که در ویتنام قرار دارد. این مهد کودک بخشی از مجموعه مدرسه بزرگی را تشکیل می دهد که در مجاورت یک دریاچه بزرگ واقع شده و از طرف دیگر توسط یک پارک احاطه شده است. در طراحی این پروژه طراحان در صدد آن بودند که بنایی را طراحی کنند که تأثیر مثبتی هم بر روی محیط و هم بر کودکان داشته باشد و آن ها بتوانند در این محیط به طور آزادانه به تفریح بپردازند.

net zero singapore school mixes sustainability with tropical vernacular

کانسپت طراحی مدرسه

طراحان در ساخت این پروژه که نمونه ای از طراحی پایدار است، روش های پایدار معاصر را با یک زبان ساختمان گرمسیری ترکیب می کند. این ساختمان به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع شامل استودیو طراحی، یک فضای باز به مساحت ۵۰۰ متر، چندین کارگاه، یک مرکز تحقیقاتی و یک کتابخانه می باشد.

denmark’s roskilde festival high school completed by MVRDV + COBE

کانسپت طراحی مدرسه

این پروژه شامل کانسپت طراحی مدرسه ای در دانمارک می باشد که بر روی سایتی صنعتی قرار گرفته است. این مدرسه در یک فضایی بنا شده است که کاربری قبلی آن کارخانه تولید بتن بوده است. بنابراین طراحان از ستون ها و سازه اصلی بنا بهره برده اما دیوارهای و فضای داخلی را جایگزین می کنند.

ryuji fujimura tops nursery school in japan with curved concrete roof

کانسپت طراحی مدرسه

پروژه بعدی یک ساختمان مهد کودک را شرح می دهد که توسط مزارع و دامنه کوه احاطه شده و بدین ترتیب فضای آموزشی با چشم انداز طبیعی ادغام می شود. با توجه به اسکان دو گروه سنی، این ساختمان به دو بخش کاملا مجزا تقسیم می شود که هر یک دارای فضای سبز به طور جداگانه هستند. یکی از درخواست های کارفرما بر اساس تجربه زمین لرزه در منطقه، ایجاد ساختمانی ایمن و تأکید بر آموزش های فیزیکی بود. طرح اصلی پروژه در قالب فرم S بود و بیش ترین دسترسی به فضای سبز را برای کودکان فراهم می آورد.

SANAA completes new bocconi university campus in milan

کانسپت طراحی مدرسه

استودیو SANAA که یک دفتر معماری ژاپنی می باشد، در سال گذشته به طراحی محوطه ای خلاقانه برای یک دانشگاه در میلان ایتالیا پرداخت. محوطه جدید شامل سالن اقامت ۳۰۰ تخته، دفتر مرکزی مدیریت دانشکده، سه ساختمان سیال و در نهایت یک پارک و یک سالن چند منظوره به همراه یک استخر می باشد. فضای موجود ۳۵۰۰۰ متر مربع می باشد که نیمی از آن به ساختمان ها اختصاص یافته و باقی آن ها را فضای سبز و مناطق خارجی اشغال کرده اند.

new face of RISD by WORKac expresses perforated materials

کانسپت طراحی مدرسه

ساختار جدید این مدرسه در فضای باز در قالب شکل U قرار می گیرد و دو فضای جدید (یک چهره برجسته برای فضای عمومی مدرسه و یک فضایی فعال از زاویه دید خیابان اصلی) را ارائه می دهد. در این بخش به معرفی کانسپت طراحی مدرسه و ساختمان های آموزشی برتر در سال ۲۰۱۹ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Designboom

تعداد بازدید: 3,817

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *