کاربرد چوب در حجم هندسی نما

کاربرد چوب در نما

کاربرد چوب در حجم هندسی نما

معماری: استودیو Shaun Lochyer

موقعیت: استرالیا

مساحت: ۳۸۷ مترمربع

سال: ۲۰۱۲

خانه های ویلایی در ابعاد و اشکال گوناگون وجود دارند. ساختار آن ها و متریال به کار رفته در نما و فضای داخلی خانه های ویلایی بسته به موقعیت قرارگیری ، شرایط آب و هوایی و همچنین متریال موجود در منطقه متفاوت می باشد. بنابراین در این بخش خط معمار قصد دارد تا کاربرد چوب در حجم هندسی نمای خانه ویلایی را به شما معرفی کند.

این پروژه در منطقه Paddington در شهر Brisbane استرالیا قرار دارد. باتوجه به شیب تند منظره، این خانه بر روی سطحی صاف قرار دارد و افراد می توانند از چشم انداز شمال شرقی منطقه لذت ببرند.  این طراحی به به بررسی اشکال “پیچیده و تراش خورده” در بیان معماری و داخلی می انجامد که در نتیجه منجر به ایجاد یک حجم داخلی پویا و گرم می شود که از نور از بالای حجم سراسر فضای داخلی را در بر می گیرد. ساخت و ساز خانه، یکی از بزرگترین ویژگی های این پروژه همراه با اجرای یکپارچه و بی انتها است.

تمرکز بربخش های داخلی و خارجی زندگی در فضای بیرونی با ارتفاع دو برابر سایر بخش ها، به اوج می رسد که از طریق آن می توان به چشم انداز اطراف مشرف شد. یکی از ویژگی های شاخص در این پروژه فرم هندسی حجم ساختمان می باشد که با استفاده از متریالی مانند چوب و پنل های فلزی مشکی رنگ پوشیده شده است. این یک خانه ی ایده آلی است که ساخت آن بواسطه رابطه میان کارفرما، طراح و سازنده امکان پذیر شد و در این پروژه کیفیت در تمامی جزئیات آن آشکار می باشد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما کاربرد چوب در نما

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 3,654

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *