کاربرد نوارهای چوبی در دکوراسیون داخلی رستوران، ایجاد فضایی گرم و دنج

 کاربرد نوارهای چوبی در دکوراسیون داخلی رستوران، ایجاد فضایی گرم و دنج

بسیاری از از افراد به هنگام ورود به یک رستوران به دکوراسیون داخلی آن توجه می کنند. انتخاب رنگ، متریال به کار رفته و حتی نحوه چیدمان در دکوراسیون رستوران ها نیز از نظر روانشناسان می تواند بر اشتها و ذائقه افراد در غذاخوردن تأثیرگذار باشد. امروزه برای  صاحبان رستوران ها اهمیت دارد که فضایی را داشته باشند تا مشتریان در هنگام حضور در آن ها احساس آرامش کنند و از خوردن لذت ببرند. 

دکوراسیون داخلی این رستوران نوارهای چوبی به صورت عمودی و گیاهان طبیعی توانسته فضایی متفاوت، دنج و راحتی را در میان رستوران های شهر Tel Aviv ایجاد کند. طراحی این رستوران را گروه معماری Kimmel Eshkolot انجام داده است. فضای داخلی رستوران با استفاده از پنل های چوبی به فضاهای مختلف با عملکرد متفاوت تقسیم می شود. این نوارهای چوبی حتی در سقف نیز وجود دارد. برخی از آن ها به شکل طاق از سقف آویزاون شده اند و مانند یک دیوار فضاها را از هم جدا می کنند. در بخش رو به خیابان فضایی برای افرادی که به عنوان جلسات کاری در آنجا حضور می یابند، در نظر گرفته شده است. در این بخش این نوار ها به صورت پرده ای عمودی نصب شده تا حریم خصوصی برای افراد حفظ شود.

در بخش آشپزخانه و راه پله ها نیز طراح به طور خلاقانه ای از این سطوح استفاده کرده است. تراکم و موقعیت قرار گیری سطوح چوبی علاوه براینکه در هر بخش الگوهای شیب داری را ایجاد می کند، در عین حال  به گونه ای است که ورود نور را به فضا راکنترل می کند. فضای اصلی نشیمن رستوران در گزداگرد آشپزخانه قرار دارد و از تمامی زاوایا قابل روئیت است. یک فضای غذاخوری خصوصی نیز در طبقه بالا برای موقعیت های ویژه قرار داده شده ست.

طراح در این پروژه قصد داشته تا فضایی طبیعی و گرم و صمیمی را با استفاده از متریالی مانند چوب و چرم ایجاد کند. این عناصر گرم و ارگانیک در تضاد با کفپوش (صمغی) و آهن های مشکی رنگ می باشد. طراح رنگ سبز را به عنوان رنگ پس زمینه دیوار در بخش های مختلف این رستوران استفاده کرده است.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید. 

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 1,419

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *