کاربرد عکس و سطوح رنگی در تزیین دیوار دفترکار OC ، استودیو Rapt

تزیین دیوار دفترکار

شرکت Orange Counter یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی و فناوری در کالیفرنیا می باشد. طراحی فضای جدید دفتر این شرکت توسط استودیو Rapt که یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین دفاتر معماری داخلی می باشد، انجام شده است. این دفتر معماری به صورت تخصصی بر طراحی داخلی دفترکار تمرکز دارد و در این حیطه نمونه های بی نظیری را از خود به جای گذشته است. استودیو Rapt معتقد است که طراحی داخلی خوب این قدرت را دارد که شیوه زندگی و کار افراد را تغییر دهد و یک مجموعه را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد، بنابراین طراحی های خود را بر مبنای این اصل پیش می برد.

خط معمار نیز در بخش های گذشته برخی از پروژه های این دفتر معماری را برای شما به اشتراک گذاشت. در این بخش نیز قصد دارد تا دکوراسیون دفتر Orange Counter که از نمونه های بی نظیری است که توسط استودیو Rapt انجام شده را معرفی کند.

تزیین دیوار دفترکار

این دفتر کار تنها یک راهبرد جهانی تکنولوژی و یک موتور جستجوگر غول پیکر نیست، بلکه به سبب دانش و فضاهای اداری سرگرم کننده اش و همچنین به سبب معرف بودن سبک زندگی در کالیفرنیا و فرهنگ ساحلی منطقه نیز معروف است. طراحان قصد داشتند تا در طراحی فضای دفتر جدید شرکت Orange County در Irvine ، بهترین های هر دو جهان را فراهم آورند. بنابراین فضایی را طراحی کردند که با فرهنگ بومی منطقه گره خورده بود. طراحان برای تقویت این موضوع از المان هایی چون کشتی های دریایی در لابی شرکت تا برج نگهبانی در سایر بخش های داخلی استفاده کردند. همچنین آن ها از عکس و سطوح رنگین که همانند سایر اشیا مرتبط با فرهنگ منطقه است، برای تزیین دیوار دفترکار استفاده کرده اند.

این دفتر اداری در چهار طبقه طراحی شده و از طریق یک راه پله فلزی سفید پانچ شده که به عنوان محور اصلی در کل ساختمان خدمت می کند، به یکدیگر متصل می شود. جهت تأمین روحیه رقابتی کارمندان این مجموعه، راه پله ها با سنسورها و لامپ های LED سیم کشی شده اند تا علاوه بر روشن نمودن مسیر، مسافتی را که کارکنان طی می کنند را نمایش دهند.

در سطوح دیوارها و همچنین در برخی از بخش ها در سقف طراحان از قاب های عکس برای تزیین استفاده کرده اند که بر جذابیت فضا در کنار سطوح رنگین می افزاید. همچنین این تنوع در رنگ و تصویر انرژی و روحیه کار گروهی را در مجموعه افزایش می دهد. یکی از برخورد های خلاقانه در این پروژه این است که طراحان برای جدا ساختن فضای مختلف کاری و فضای استراحت از متریال های مختلفی در کفپوش استفاده کرده اند و توسط متریال های متنوع، مرز فضا ها را مشخص ساخته اند.

ما همچنین این تنوع در استفاده متریال را در پوشش سقف نیز مشاهده می کنیم. طراح با توجه به ایستگاه های مختلف کاری متریال گوناگونی را در سقف به کار برده است. این خود باعث جذابیت بصری در فضا شده است. همچنین استفاده از رنگ های مختلف و به علاوه سطوح چوبی حسی گرم و انرژی مضاعف به محیط بخشیده است.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

تزیین دیوار دفترکار تزیین دیوار دفترکار تزیین دیوار دفترکار تزیین دیوار دفترکار  تزیین دیوار دفترکار تزیین دیوار دفترکار تزیین دیوار دفترکار تزیین دیوار دفترکار تزیین دیوار دفترکار تزیین دیوار دفترکار

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Raptstudio

تعداد بازدید: 272

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *