کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس

کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس

کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس

در این پروژه کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس شرح داده می شود. همانطور که پیش تر گفته شد بتن از متریالی از که امروزه در دکوراسیون داخلی کاربردی فراوان دارد و ما به وفور این متریال را در خانه های با سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال مشاهده می کنیم. این حجم بتنی ساده در یک منطقه ساحلی دنج و ساکت در Yucatan در مکزیک قرار دارد. طراحی و معماری این ساختمان را معمار مکزیکی Enrique cadrera انجام داده است. این خانه در یک منطقه ای خلوت در کنار سایر ساختمان های موجود به صورت یک حجمی ساده و هندسی با پوششی از بتن بنا شده است. در فضای داخلی راه پله های بتنی در مرکز خانه واقع شده و سقف آن شبیه به فانوس دریایی می باشد.

در طبقه همکف طراح فضاهای عمومی را قرار داده است. در طبقه بالا نیز فضاهای خصوصی همچون اتاق خواب و دفتر کار خانگی جای داده شده است. در این بخش ها اولین چیزی که افراد هنگام ورود به آن برخورد می کنند دریا می باشد. دفتر کارخانگی از یک طرف به حیاط مرکزی خانه که دارای ارتفاعی دوبرابر است متصل می باشد و فضایی منحصر به فرد در دوطبقه ایجاد می کند. بدین ترتیب کاربر هنگام ورود به خانه با فضایی مرتفع را که با سطوح شیشه ای پ.شیده شده است و نور ملایمی را در هنگام روز به فضای داخلی می تاباند روبرو می شود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید عمده متریال به کار رفته در این فضای مدرن و مینیمال، بتن صیقلی داده شده می باشد. این متریال به صورت هنرمندانه ای در دیواره ها و کف سالن ها  به کار رفته است. این باعث می شود تا کنتراست شدید و در عین حال جدانشدنی با اشیا و مبلمان چوبی ایجاد کند. موزاییک های طرح دار نیز در برخی بخش ها مانند آشپرخانه، فضای غذاخوری، راه پله ها و همچنین در اتاق خواب و سرویس بهداشتی به کار رفته است. استفاده از این موزاییک های طرح دار در این فضای ساده و مینیمال چشم را به خود جذب می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس کاربرد بتن در دیزاین خانه مینیمال و دوبلکس

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Homeadore

تعداد بازدید: 893

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *