چگونه بافت را در طراحی داخلی منزل به کارببریم!

بافت در طراحی داخلی منزل

چگونه بافت را در طراحی داخلی منزل به کارببریم!

در این بخش در خط معمار قصد داریم تا برای شما کاربران و معماران گرامی شرح دهیم تا چگونه بافت را در طراحی داخلی منزل به کارببریم. طراحان داخلی آموزش دیده اند تا به طور اجمالی به فضای داخلی بنگرند اما فضایی که بیش ترین توجه را بدان دارند فضایی است که دارای بافت می باشد. استفاده از بافت در دکوراسین داخلی به فضا انرژی مضاعفی می دهد و باعث می شود تا عناصر موجود در فضا برجسته تر نمایان شوند. تنالیته های مختلفی از رنگ برای پوشاندن دیواره های فضای داخلی منزل وجود دارد، اما با ایجاد بافت در دیواره ها شما می توانید زیبایی و جذابیت آن ها را دوچندان کنید. قطعا دیواره ها کاراملی رنگ به تنهایی زیبا به نظر میرسند ، اما اگر این رنگ را بر روی زمینه ای بافت دار به کار ببریم بر زیبایی آن افزوده می شود.

دیوارهای بافت دار به یک روند رو به رشد تبدیل شده اند، زیرا می توانند برروی بسیاری از زیبایی شناسی از پارچه کتان تا بر اشکال هندسی پررنگ برجسته استفاده شوند. بافت عمق و بعد متفاوتی به فضای داخلی می افزاید.اگر به دنبال راهی برای تغییر دیوارهای داخلی خود هستید، در اینجا چند پیشنهاد برای استفاده از بافت ها برای افزایش آنها وجود دارد:

برجسته سازی با بافت

یکی از جذابیت و زیبایی های استفاده از بافت ها، توانایی آن ها برجسته سازی در یک فضا بدون نیاز به تغییر مبلمان، کفپوش، و جزئیات معماری می باشد. پنل های بافت دار در رنگ ها و طرح های متنوعی در بازار موجود است اما بسیاری از کاربران رنگ سفید را ترجیح می دهند. شما با توجه به علاقه و سلیقه ی خود می توانید پنل های مورد علاقه خود را تهیه کنید.

ایجاد بافت کاذب

اکثر بافت ها قابل لمس می باشند، با وجود این ما می توانیم با استفاده از رنگ و با ایجاد تیرگی و روشنی نوعی بافت کاذب را در دیواره ها ایجاد کنیم.

تبدیل دیوار به بوم نقاشی

سایر تکنیک های بافتی که در دیوارهای داخلی استفاده می شود، شامل نقاشی های نقاشی، و الگوها می باشد که دیوار را شبیه به یک بوم نقاشی می سازد. Tromp l oeil یک تکنیک هنری است که شامل نقاشی های تصویری و صحنه های واقع گرایانه می شود تا توهم بافت ها و واقع گرایی را به ارمغان بیاورد. این در دیوارها استفاده می شود تا عمق اتاق، شخصیت، و یا به طور چشمگیری خلق و خوی یک اتاق را تغییر دهد. در ادامه خط معمار سه پروژه زیبا و در عین حال منحصر به فرد برای شما طراحان و کاربران گرامی آماده کرده و ارائه خواهد داد. شما نیز خواهید دید که طراحان در این پروژه ها چگونه بافت را در طراحی داخلی منزل به کار برده اند.

پروژه اول

این آپارتمان مدرن با مساحت ۸۶ متر مربع در سوئیس قرار دارد. طراحان در این پروژه بافت را با دیواره ی سنگی ایجاد کرده اند. این پروژه یک نمونه عالی ایجاد بافت در یک فضای خنثی و ساکن می باشد. طراحان با ایجاد بافت های متنوع این فضای ساکن را به محیطی پویا و با انرژی تبدیل کرده اند. کرکره پنجره ها علاوه بر اینکه ورود نور را کنترل می کند بافتی زیبا به فضای داخلی نیز می افزاید. همچنین تضاد میان بافت قالیچه و میز عسلی توجه را به خود جلب می کند.

بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل

بافت در طراحی داخلی منزل

پروژه دوم

این آپارتمان کوچک ۵۰ متری در اکراین واقع شده است. در فضای داخلی این پروژه تمامی دیواره ها به صورت ناتمام می باشد زیرا مصالح به کار رفته در آن گل رس می باشد. استفاده از این متریال خود به صور طبیعی بافتی ملایم ایجاد کرده است. این آپارتمان با بی نظمی طبیعی و بی آلایش خود، عشق به استفاده از متریال و اشکال طبیعی را نشان می دهد.

بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل

پروژه سوم

در نهایت پروژه سوم طراحان در تمامی دیواره های داخلی باتی عمیق ایجاد کرده اند. در این فضا نور های متعدد، بافت موجود در دیواره ها را تشدید می کند. طراحان در هماهنگی با فضا نیز کابینت بافت دار را انتخاب کرده است که بر زیبایی فضا می افزاید. با توجه به اینکه بافت دیواره ها در این خانه زمخت و سنگی است، سایر اشیا و اکسسوری های به کار رفته در آن  شیشه ای و طلایی می باشند.

بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل بافت در طراحی داخلی منزل

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 890

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *