چه نوع کابینت آشپزخانه برای خانه شما مناسب است؟

کابینت آشپزخانه

چه نوع کابینت آشپزخانه برای خانه شما مناسب است؟

در دنیایی که هر روز مدل های طراحی منحصر به فردی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه معرفی می شود، بهتر است قبل از ایجاد هر تغییری در فضای آشپزخانه خود با یک کارشناس طراحی دکوراسیون آشپزخانه مشورت کنید.اگر همچین فردی را دم دست ندارید نگران نباشید ما در این مقاله به شما می گوییم که چطور کابینت آشپزخانه تان را با طراحی و سبک مختص به خانه خود داشته باشید.

کابینت آشپزخانه

خانه های آپارتمانی:

بافت شهرها در طی سال های اخیر تغییر بسیار زیادی نسبت به دهه های قبل داشته است، حال دیگر یک خانواده ایرانی را کمتر می توان در یک خانه ویلایی بزرگ با تعداد زیادی اتاق و یک حیاط که در میانش حوض آب زیبایی دارد تصور کرد. آپارتمان ها و برج های سر به فلک کشیده در همه جا به چشم میخورند. این تغییرات موجب شده تا سلیقه خانواده ها در انتخاب دکوراسیون همانند خانه هایشان مدرن تر از قبل شود. کابینت آشپزخانه سبک مدرن طراحی شده تا در اینگونه خانه های آپارتمانی خواسته های بانوان ایرانی را برآورده کند.

در این سبک از طراحی کابینت آشپزخانه تلاش می شود تا برای تمامی وسایلی که امروزه در یک آشپزخانه وجود دارد مانند یخچال ساید، ماکروفر، قهوه ساز، اجاق گاز صفحه ای و…، استفاده از جک های اونتوس که با نوع باز شدن منحصر به فرد خود سرعت و راحتی را در باز و بسته کردن درب کابینت برای شما به ارمغان می آوردند. همچنین استفاده از چشمی برای باز شدن قفسه و گنجاندن سطل زباله درون آن و امکانات دیگری که همگی در کنار هم معرف سبک مدرن کابینت آشپزخانه هستند.

خانه های ویلایی:

همانطور که قبلا اشاره کردیم با تغییراتی که در بافت شهری خصوصا تهران به وجود آمده، خانه های ویلایی بیشتر در مناطق ییلاقی و حومه شهر دیده می شوند و با توجه به اینکه افراد مسن تر ترجیح میدهند در مناطق آرام ساکن باشند این تصور به وجود می آید که کابینت هایی با سبک کلاسیک بیشتر خوشایند این قشر از جامعه می باشد.

در سبک کلاسیک طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه متریال قالب برای ساخت آین نوع از کابینت ها چوب و صفحات سنگی بوده و معمولا از تنوع رنگی بیشتری نسبت به سبک مدرن برخوردار است.

در ساخت کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک دست سازنده باز است و میتواند هرچقدر که می خواهد ریزه کاری و پاچ و تاب با کار اضافه کند.عنصر دیگری که استفاده از آن در سبک های دیگر بسیار کمتر از سبک کلاسیک است شیشه می باشد که برای ایجاد هر چه بیشتر حس نوستالژیک در این نوع کابینت ها استفاده می شود.

کابینت آشپزخانه

سبکی متفاوت:

سبکی از طراحی کابینت های آشپزخانه که تلفیقی از سبک های مدرن و کلاسیک را به مخاطب ارائه می کند نیوکلاسیک نام دارد.

در این سبک شما می توانید امکانات مدرن و طراحی کلاسیک را هم زمان در کنار یکدیگر داشته باشید.

اگر می خواهید که از هردو سبک در یکجا بهره ببرید ما توصیه می کنیم که سبک نیوکلاسیک کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید.

برای مشاهده نمونه کار های اجرا شده کابینت آشپزخانه در تمامی سبک ها به لینک زیر مراجعه کنید:

نمونه کار های کابینت آشپزخانه لوکس

کابینت آشپزخانه کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

 

تحریریه خط معمار

تعداد بازدید: 1,921

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *