ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده

ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده

ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده

معماری: استودیو Pistache Ganache

موقعیت: برزیل

سال: ۲۰۱۹

در این بخش خط معمار قصد دارد تا به شرح نکاتی ساده اما اساسی و معرفی یک پروژه از ویترین پوشاک زنانه ساده بپردازد. چیزهای زیادی برای تزئین یک فروشگاه پوشاک وجود دارد. یکی از مهم ترین مسائل در طراحی فروشگاه لباس فروشی این است که طراحان باید فکر کنند که چگونه توجه رهگذران را به خود جلب  کنند، چگونه بهترین لباس های خود را به نمایش بگذارند، چگونه فضا را سازماندهی کنند. گزینه های بیشتری وجود دارد که در بخش های دیگر به شرح آن ها خواهیم پرداخت. مد موضوعی نو و خلاقانه است که بخشی از طراحی داخلی مغازه لباس فروشی را شامل می شود و ممکن است که به سختی بتوان با به کاربردن آن در فضای داخلی تعادل برقرار کرد.

آپشن های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید پیش بینی کنید، بدین ترتیب چیدمان فروشگاه لباس ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که چه نوع لباسی را قرار است ارائه دهید و مشتریان شما چه کسانی هستند. در این راستا خط معمار لیستی از نکات کاربردی برای کمک به طراحی ویترین مغازه پوشاک زنانه به روشی ساده فراهم آورده است تا بتوانید به تصویری که در ذهن خود دارید،  برسید:

ویترین فروشگاه:

در نظر داشته باشید که می خواهید ظاهر بیرونی فروشگاه شما چگونه باشد. کدام دسته از لباس ها را می خواهید در ویترین مغازه خود به نمایش بگذارید؟ بر اساس مطالعات انجام شده ویترین مغازه اغلب اولین تصویر ذهنی از داخل فروشگاه را در مخاطب ایجاد می کند. ممکن است که شما بخواهید کانسپتی زیبا را ارائه دهید که علاوه بر نمایش محصولات، به معرفی نام تجاری نیز بپردازید. بدین ترتیب ویترین بیرون مغازه همانطور که می تواند مخاطب را به سرعت جذب کرده و به داخل فروشگاه دعوت کند ، می تواند نتیجه عکس داشته و برای رهگذران جذابیت نداشته باشد. کار شما در صورتی که فروشکاه های لباس فروشی دیگری در اطراف شما قرار داشته باشند دشوارتر می کند. زیرا باید نمای ویترین شما متفاوت تر و جذابیت بیش تری نسبت به سایر فروشگاه ها داشته باشد تا مشتری در میان فروشگاه های متنوع شما را انتخاب کند.

نورپردازی:

راجع به نورپردازی فضا تدبیر کنید. شما می خواهید تمامی فضا روشن باشد، زیرا فکر می کنید که این امر توجه بیش تری را به خود جلب می کند، اما باید در نظر داشته باشید که کدامین بخش باید روشن باشد، کل ویترین یا فقط جزئیات مانند مانکن ها؟ باتوجه به سلیقه افراد و کاربردشان می توانید از انواع نورپردازی ها استفاده کنید. اگر محصولات شما لباس های بیرون هستند، شما باید نورپردازی منطبق با فضای بیون با پس زمینه چوبی داشته باشید. اما اگر محصولات شما پوشاک های رنگی، و متناسب با فضاهای داخلی می باشد، نورپردازی شما باید تمامی ویترین را شامل شود تا رنگ ها به خوبی جلوه کنند.

رنگ فضا:

انتخاب رنگ مناسب نیز از دیگر نکات مورد توجه در طراحی فروشگاه می باشد. به این فکر کنید که چه طیف رنگی معرف نام تجاری فروشگاه شما می باشد. بدین ترتیب آن را در ترکیب با محصولاتی که قرار است ارائه دهید به کارببرید، اما قرار نیست که آن به طور محسوس دیده شود. این می تواند یک شی رنگی یا یک علامتی بر روی پنجره باشد.

تعطیلات را در نظر بگیرید:

مردم معمولا در تعطیلات بیش تر خرید می کنند. مناسب های مختلف به خصوص تعطیلات سال جدید معمولا بهترین زمان برای به نمایش گذاشتن محصولات می باشد. برای مثال تعطیلات نوروز، شب یلدا، کریسمس و جشن هالوین بهترین گزینه می باشد. شما می توانید ویترین خود را با این تم ها طراحی کنید و با ایجاد ویترینی چشمگیر رهگذران را به داخل مغازه خود فرا خوانید. بعد از طراحی ویترین فروشگاه به طراحی فضای داخلی می رسیم.

طرح:

نکات بسیاری در طرح بندی های فروشگاه وجود دارد مانند ساختار شبکه ای، مدور و فضای باز. برخی از چیدمان ها در برخی از فروشگاه ها به خوبی می نشیند.به عنوان مثال طرح شبکه ای در فروشگاه هایی مانند مواد غذایی و یا کتابفروشی به بهتین وجه کار می کند، اما چنین طرح بندی برای فروشگاه لباس مناسب نمی باشند. برای فروشگاه هایی مانند لباس فروشی طرح بندی های مدور و باز بهترین نوع طرح بندی می باشند، زیرا افراد به سادگی می توانند در میان محصولات حرکت کرده و اجناس را به وضوح و از نزدیک ببیند. البته باید اشاره کرد که طرح مدور برای فروشگاه های بزرگ مناسب است، زیرا در فضاهای کوچک افراد دچار سردرگمی می شوند.

مبلمان و راحتی:

مبلمان وایجاد راحتی در فضا یکی از مهم ترین نکاتی است که صاحبان فروشگاه باید در هنگام دیزاین فروشگاه خود به آن توجه داشته باشند. مطالعات نشان داده که فروشگاه هایی که افراد به سادگی می توانند در فضای داخلی لباس فروشی ها حرکت کنند و مبلمان راحتی دارند، فروش بیش تری نیز نسبت به سایر فروشگاه ها دارند.

نورپردازی فضای داخلی فروشگاه:

در فروشگاه لباس، نورپردازی می تواند تم کاری شما را منعکس کند. باید توجه داشت باشید که آیا نورهای سرد یا گرم با طرح رنگ و تم لباس شما هارمونی دارد؟ و اینکه شما می خواهید چه تأثیری بر روی مشتریان خود داشته باشید. نورهای گرم برای ایجاد فضایی رمانتیک و دنج مناسب است و به خوبی بر روی محصولاتی با رنگ های گرم می نشیند. از طرف دیگر برعکس، ممکن است که نتیجه بدی بر روی محصولاتی با رنگ های سرد داشته باشد. نورهای سرد، انرژی زا هستند و وضوح بیش تری دارند. این نوع نور تأثیر منفی بر روی رنگ ها ندارد و به طور معمول بیش تر برای فروشگاه ها به کار می برند.

آینه:

استفاده از آینه در اتاق پرو لباس فروشی ها یکی از ضروری ترین عناصر می باشد. قرار دادن آینه ها بر روی دیواره ها و ستون های فروشگاه باعث می شود تا مشتریان بتوانند در هنگام پرو به سادگی برای خرید تصمیم بگیرند. علاوه بر این آینه در فروشگاه باعث می شود تا فضا بزرگ تر و جذاب تر به نظر برسند.

در این بخش به نکات مهم در طراحی ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده پرداختیم. اکنون شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماییم.

ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده ویترین مغازه پوشاک زنانه ساده

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 3,096

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *