وقتی یک معمار دفتر کار خودش را طراحی می کند: Bloom Design Studio

طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری

وقتی یک معمار دفتر کار خودش را طراحی می کند، Bloom Design Studio

در این بخش قصد داریم برای شما یک داستان نقل کنیم. خلاصه، مختصر و مفید. داستان طراحی که دفتر کار خود را با آنچه در ذهن داشته، طراحی نموده است: طراحی دفتر کار شرکت معماری چینی Bloom Design Studio، طراحی شده توسط Li Baolong.

این معمار، طراحی دفتر کار خود را داستان گونه برای ما روایت می کند: وقتی شما به استودیو معماری Bloom وارد می شوید، یک فضای کاملا سفید را پیش روی خود خواهید دید که تنها تابلوی معرفی شرکت به  صورت معلق در آن وجود دارد. در طراحی این دفتر، مطابق آنچه در ذهن داشتم، رنگ سفید را انتخاب کردم. رنگ سفید برای کف، دیوار، سقف، میزکار و صندلی و … . استودیوی معماری ما، پر از رنگ سفید است! فضایی ملایم که دوس داشتیم همان حس راحتی و آرامش یک موسیقی ملایم خوب را به ما بدهد.

سعی نمودیم در این دفتر، بهره وری مناسبی از نور طبیعی داشته باشیم و در واقع نور طبیعی را لازمه نشاط و انرژی در دفتر و فضای کار می دانستیم. بنابراین ار پنجره های بزرگ و یا چارچوب سفید استفاده شد. از سوی دیگر لمس گذر زمان در فضای کار، از نکاتی بود که بدان توجه داشتیم و نور طبیعی به سادگی این کار را برای ما انجام می داد.

از طرف دیگر، از دو عنصر دیگر برای ایجاد حس زندگی بهره گرفته شد. یک گیاه، دوم آجر. در این دفتر از انواع گیاهان و در بخش های مختلف استفاده شد. در واقع در این فضای سفید و پر نور، بیشتر از این که شما فکر کنید در دفتر کار هستید، حس حضور در طبیعت یا باغ گیاه شناسی را خواهید داشت!

و اما آجر؛ یک راهرو در دفتر ما وجود دارد. ما تصمیم گرفتیم این راهرو را تبدیل به موزه ای کوچک برای خودمان نماییم! بنابراین این دیوار با آجر کار شد و ویترنی از متریال های مختلف استفاده شده در پروژه های گذشته، روی این دیوار آجری قرار گرفت. استفاده از آجر در فضایی سفید، پرنور و پر از گیاه، تمام آن حسی که نیاز داشتیم را تکمیل نمود.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این داستان طراحی را مشاهده نمایید. اگر قصد طراحی یک فضای اداری، دفتر کار، منزل مسکونی و … را دارید و بدنبال سناریو و داستانی برای کارتان هستید، ایده های ساده و ارائه شده در این سناریو و طراحی را از دست ندهید.

طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری

دیوار راهرویی که در موردش صحبت کردیم و گفتیم ویترین خاطرات این دفتر معماری است:

طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری

دیوار سفید ورودی دفتر و تابلوی معلق شرکت بر روی آن:

طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری

دفتر کار معماری یا موزه گیاه شناسی 🙂

طراحی دفتر کار،طراحی داخلی اداری

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – RetailDesignBlog

تعداد بازدید: 1,381

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *