وقتی معماران دفتر کار خود را طراحی می کنند: استودیو AERIE DESIGN

دیزاین دفترکار معماری

معماران همواره با به کار گرفتن خلاقیت خود سعی می کنند دفترکار خود را به بهترین نحو طراحی کنند. دفترکار طراحان معرف تجربه، خلاقیت و اعتبار آن ها می باشد. مشتریان با مراجعه به دفتر کار معماران تا حدود زیادی با سبک کاری آن ها، تجربه و سلیقه طراحان آشنا می شوند و در نتیجه با اطمینان خاطر بیش تری می توانند پروژه خود را به آن ها بسپارند. از طرفی نیز طراحی و چیدمان دفتر کار معماران نیز برای مردم و همچنین سایر طراحان و معماران موضوعی جذاب است. از این رو در سال های اخیر معماران با انتشار چیدمان دفترکارشان سعی می کنند تا مهارت و سبک کاریشان را به افراد و همچنین سایر معماران معرفی کنند. خط معمار نیز سعی بر این دارد تا نمونه های دیزاین دفترکار معماری را در ایران و سراسر جهان جمع آوری کرده و برای کاربران گرامی اش به اشتراک بگذارد. در بخش های گذشته نمونه های خلاقانه ای را از دفترکار معماران را منتشر کردیم. در این بخش نیز قصد داریم تا یکی دیگر از پروژه های موفق از دیزاین دفترکار معماری را برای شما به اشتراک بگذاریم.

پروژه حاضر شامل دفتر کار یک شرکت معماری در چین می باشد. این دفتر معماری دارای تیمی حرفه ای در حوزه طراحی داخلی با سبک صنعتی است. اعضای این مجموعه همواره به دنبال این بودند که یک داستان و روایتی را از سبک کاری خود ایجاد کنند. آن بر این عقیده بودند که محل کار بیش از این که فضایی برای کارکردن باشد، بایستی مکانی برای اختلاط های دوستانه نیز باشد. کاربری این دفتر کار پیش تر یک کارخانه تولید پوشاک قدیمی بوده که سال ها پیش فعالیتش متوقف شده بود. بنابراین طراحان در شکل دادن به ساختار فضایی، تصمیم گرفتند تا ماهیت فضا را جهت ادغام با روحیه قدیمی منطقه، حفظ کنند.

هنگامی که فرد از در وارد می شود، به نظر می رسد که از طریق پورتال وارد فضای دیگری می شود، به طوری که هر بخش با بخش قبلی در تناقض می باشد. همچنین هر یک از گذرگاه ها برای افراد جذاب و دلپذیر خواهند بود و آن ها را از فضای شلوغ بیرون به محیطی آرام منتقل می کنند. به علاوه طراحان یک فضای کاملا بازی را می خواستند که با حجم اصلی ساختمان ادغام شود. وقتی به فضای داخلی می رسیم می بینیم که کف و دیوار ها در این پروژه تقریبا یکدست و یکپارچه می باشند. طراحان با ایجاد اختلاف در ارتفاع کف سعی کردند تا به تفکیک فضاهای کاربردی بپردازند. فضای استراحت کارمندان نیز در کنار فضای کاری قرار داده شده به طوری که کارمندان می توان به سادگی میان این دو بخش تردد داشته باشند.

ستون ها و دیوارهای اصلی دست نخورده باقی مانده و فقط در بخش هایی که بافت آن خیلی فرسوده بوده ترمیم شده است. پوسته بیرونی ساختمان نیز دارای بافتی قدیمی و فرسوده است. اما طراحان برای این که ظاهر بیرونی ساختمان در هماهنگی با سایر ساختمان ها باشد، به جای تغییر کلی سعی کرده تا با حفظ بافت اصلی به تعمیر آن بپردازند. در مرکز سالن اصلی طراحان یک جزیره از جنس کفپوش سالن قرار داده اند. این نوار دو بخش مجزای دفتر را به یکدیگر متصل می سازد. وجود پنجره های سقفی علاوه بر افزایش نور طبیعی، امکان رشد و نگه داری گیاهان طبیعی بویژه بامبو را فراهم می آورد. در نتیجه طراحان افزودند که سادگی به این معنی نیست که از توجه به جزئیات بپرهیزند، بلکه باید روی آن ها و کاربرد به موقع آن ها تمرکز کنند و این آخر داستان دفتر معماری AERIEDESIGN بود.

در ادامه با دیدن تصاویر دیزاین دفترکار معماری AERIEDESIGN خط معمار را همراهی کنید.

دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماریدیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری دیزاین دفترکار معماری

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 467

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *