نگاهی به ۴۰ نمونه ی کمد دیواری مدرن و ریلی برتر سال ۲۰۱۹

کمد دیواری ریلی

نگاهی به ۴۰ نمونه ی کمد دیواری مدرن و ریلی برتر سال ۲۰۱۹

در این بخش خط معمار قصد دارد نگاهی به نمونه های کمد دیواری مدرن و ریلی برتر سال ۲۰۱۹ بیندازد. اما پیش از اینکه تصاویر را ارائه دهیم بهتر است که به برخی از نکات کلیدی در هنگام طراحی کمد لباس اشار کنیم.

در نظر گرفتن مزایا و معایب کمد لباس: باید در نظر داشت که نوع کمد انتخابی دقیقا متناسب با فضای داخلی اتاق می باشد. در اتاق های کوچک باید سعی کرد تا حداکثر بهره مندی را از فضا داشت. شما می توانید از کمد دیواری های تمام قد به کار ببرید زیرا علاوه بر این که فضای ذخیره سازی بیش تری را در اختیار خواهید داشت، فضای کوچک اتاق خواب بزرگ تر به نظر خواهد رسید. در عوض یکی از معایبی که طراحی کمد دیواری  دارد این است که قابلیت جابجایی را ندارد. بدین صورت که افراد در هنگام انتقال به جایی دیگر نمی توانند کمد را به فضای جدیدشان منتقل کنند.

اندازه کمد: هنگام طراحی کمد لباس علاوه بر در نظر داشتن فضای مورد نیاز، باید فضای موجود را نیز در نظر داشته باشید. آشنایی با اندازه گیری فضای مورد نیاز برای کمد دیواری می تواند به شما در برنامه ریزی بهتر ریز فضاها کمک کند تا بتوانید حداکثر فضا را برای ذخیره سازی لباس ها ارائه دهید. دانستن اندازه مورد نیاز این فضاها کمک بسزایی برای طراحی کمد دیواری ایده آل شما می کند. سعی کنید قفسه ها را خیلی عمیق نکنید. بیش تر لباس های تاشو فضایی در حدودعرض ۳۰ سانتی متر و در عمق ۳۵ سانتی متر نیاز دارند.

شلف، کشو و آویز: باید قبل از طراحی کمد لباس در نظر داشته باشید که به نوع فضایی بیش تر مورد نیاز شما می باشد. طراحان داخلی توصیه می کنند که فضای بیش تری را برای آویز کردن لباس ها در نظر بگیرید. زیرا باعث می شود که لباس ها مرتب تر قرار بگیرند و خمچنین مانع چروک شدن آن ها می شود. با این حال ، شما نباید کشوها و قفسه ها را کاملاً کنار بگذارید. این مواردگزینه های فوق العاده ای برای ذخیره اشیای کوچک ، لباس شبانه ، ملافه تخت ، حوله ، جوراب و لوازم جانبی مد است – چیزهایی که نمی توانند روی میله های حلق آویز یا چیزهایی که ترجیح می دهید از منظره پنهان شوند ، استفاده کنید. همچنین بهتر است که برخی از لباس ها مانند ژاکت های بافتنی و پشمی را در داخل کشو ها نگه داری شوند. بدین ترتیب توصیه می شود که در کمد دیواری برای لباس هایتان، ترکیبی از کشو، قفسه و جای آویز در نظر بگیرید. بسته به نوع لباس فضاهای حلق آویز خود را تقسیم کنید و برای انواع مختلف لباس آویز مختلفی داشته باشید. مواد لغزنده مانند ابریشم یا ساتن را باید روی چوب لباسی و یا وسایل دارای انتهای لاستیک آویزان کرد.

کمد ارگونومیک: بسته به این که شما درب های کشویی یا لولایی را برای کمد دیواری انتخاب می کنید، جایگیری قفسه ها و کشو ها تغییر می یابد تا دسترسی به آن ها آسان تر باشد. برای درهای کشویی قفسه ها / کشوها باید در کنار آن قرار گیرند. برای درهای لولایی ، قفسه ها / کشوها باید در ستون های میانی قرار بگیرند. سعی کنید که قفسه های باز را در راستای دید خود قرار دهیید تا دسترسی به آن ها آسان باشد مجبور به خم شدن نباشد و کشو ها که باید به سمت بیرون کشیده شوند را در بخش پایین قرار دهید. وسایل بزرگ و وسایل کم مصرف مانند ملافه و یا لباس زمستانی باید در قفسه های باز بالاتر از فضای  آویز لباس ها نگهداری شوند.

کمد های باز یا بسته: کمد های باز یا بسته؟ در حالی که اکثر افراد تمایل دارند با کمدهای بسته داشته باشند، تعداد بیشتری از افراد کمد لباس باز را ترجیح می دهند. با کمد های باز ، می توانید همه لباس های خود را با یک نگاه مشاهده کنید ، و آماده شدن در صبح ها خیلی سریع تر می شوید. همچنین می تواند انگیزه بیشتری برای نگه داشتن چیزهای دلپذیر در کمد فراهم کند. همچنین از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر می باشد، زیرا هزینه مربوط به درب های آن حذف می شود. اما چنین کمد هایی در معرض بیش تر کرد و غبار قرار می گیرند.

متریال: بر اساس نظریه کارشناسان بیشتر کمد های داخلی با تخته سه لا ساخته می شوند زیرا این مواد به اندازه کافی محکم هستند و می توانند مواد سنگین وزن را در خود جای دهند. تنها ضرر این امر این است که آنها تمایل به ایجاد بوی بسیار قوی از چسب دارند که برای تکه تکه کردن این تخته های تخته سه لا به کار می رود. اگر به بوی آن حساسیت خاصی دارید یا اینکه کمد لباس در اتاق کودکان شما قرار دارد ، آنا پیشنهاد می کند که به جای تخته سه لا از مواد برای تخته سه لا ملامین استفاده کنید زیرا چسب مورد استفاده برای نئوپان ملامین بوی کمتری می بخشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر کمد دیواری ریلی مدرن دعوت می نماید.

کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی کمد دیواری ریلی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 3,642

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *