نگاهی به دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل در سال ۲۰۱۹

دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل

نگاهی به دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل در سال ۲۰۱۹

امروزه در دکوراسیون ها ی منزل شاهد فرم های متفاوتی در بخش های منازل می باشیم. آن چه در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم، دکوراسیون هال و پذیرایی می باشد. در بسیاری از موارد چیدمان نشیمن ها به نظر ساده می آید، اما وقتی به فرم های باریک و مستطیل شکل میرسیم دیگر چنین به نظر نمی رسد و ممکن است که افراد در دکوراسیون نشیمن منزل خود کمی با مشکل مواجه شوند. هانگامی که سالن نشیمن باریک و طولانی می شود، افراد باید بدانند که چگونه با چیدمان صحیحی اشیا بتوانند فضای موجود را به حداکثر برسانند. بدین ترتیب در ادامه خط معمار چند نکته ای اساسی را برای نحوه مدیریت چیدمان مبلمان در چنین فضاهای باریکی ارائه می دهد.

دیواره ها

سعی کنید دیواره های سالن های نشیمن با فرم مستطیل شکل را با رنگ های تیره رنگ آمیزی نکنید، زیرا چنین رنگ هایی خود باعث می شود تا فضا باریک تر و کوچک تر به نظر برسند. با انتخاب رنگ های روشن چون سفید، کرمی، بژ و خاکستری روشن به ایجاد جذابیت در سالن نشیمن مستطیل شکل خود بپردازید. سعی کنید به جای استفاده رنگ های مات از رنگ های براق  استفاده کنید تا نور را در فضل منعکس کند و باعث شود تا فضا وسیع تر و مطبوع تر به نظر برسد.

پنجره ها

قرار دادن پنجره بهترین گزینه برای سالن پذیرایی مستطیل شکل می باشد. ایجاد پنجره علاوه بر اینکه نور را به فضای داخلی وارد می کند، همچنین باعث می شود تا فضا بزرگ تر نیز به نظر برسد. حتی طراحان توصیه می کنند اگر برای افراد حریم خصوصی مسئله ای نیست، برای پنجره ها، پرده ای در نظر گرفته نشود.

مبلمان 

چیدمان مبلمان یکی از مهم ترین مسائل در هنگام طراحی سالن نشیمن به شکل مستطیل می باشد. سعی کنید مبلمان در فضای مستطیل شکل را در امتداد طول فضا قرار ندهید، بهترین راه حل این است که اشیا و مبلمان را در مرکز سالن و به صورت عمود بر ضلع بلند سالن قرار دهید.

اکسسوری ها

سعی کنید تا لوازم تزئینی و اکسسوری های موجود در سالن نشیمن را تا حد امکان محدود کنید تا از ایجاد ظاهری درهم و بی نظم خارج شده و فضا مرتب به نظر برسد. به عنوان مثال نصب یک تابلو هنری ساده علاوه بر ایجاد جذابیت، باعث می شود تا نگاه ممتد افراد را در هم بشکند و برای چشم ناظر خسته کننده نباشد. یا اینکه می توانید از تعدادی تابلو عکس در سایز های کوچک این تنوع بصری را ایجاد کنید. در انتهای سالن می توانید یک آینه بزرگ نصب کنید تا فضای بصری گسترش یابد. همچنین سعی کنید تا مرز فضاها را با استفاه از قالیچه ها از یکدیگر جدا سازید.

موقعیت قرارگیری تلویزیون

موقیت قرارگیری تلویزیون باید به صورتی باشد که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد. چیدمان مبلمان در مقابل تلویزیون نیز باید با فاصله ای استاندارد قرار بگیرد. همچنین اطمینان حاصل کنید تا این اشیا را به گونه ای چیدمان کنید که به سادگی می توانید در میان آن ها تردد داشته باشید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دکوراسیون هال و پذیرایی دعوت می نماید.

دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 2,547

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *