نگاهی به انواع نمای ساختمان مدرن در سراسر دنیا

انواع نمای ساختمان ارزان قیمت

نگاهی به انواع نمای ساختمان مدرن در سراسر دنیا

بسیاری از ما احساس می کنیم طراحی داخلی , زیبایی یک خانه مهمترین است. اما یک استثناء در شکل نمای بیرونی شما وجود دارد که به عنوان پوسته یک ساختمان تصور می شود. این نماها قرار است یک بوم نمایش باشد که در آن می توان سبک های مختلف هنری و معماری به نمایش گذاشت. آنها همچنین در مورد فضای داخلی ، سبک و معماری داخلی خانه سرنخ هایی به بازدید کنندگان شما می دهند. در این بخش در خط معمار قصد داریم تا نگاهی به انواع نمای ساختمان مدرن در سراسر دنیا بپردازیم. در بخش های گذشته به شرح برخی نکات در طراحی نمای ساختمان های مسکونی پرداختیم که با کلیک روی لینک زیر می توانید به آن مطالب دسترسی یابید:

انواع نمای ساختمان مسکونی ، معرفی ۴۲ نمای مدرن

آیا تا به حال به جلوی ساختمانی که در آن ساکن هستید توجه کرده اید؟ آیا به نظر شما جذاب و با ابهت بوده؟ احتمالا شما نیز نسبت به طراحی آن واکنش نشان داده اید. در ادامه می خواهیم ببینیم نمای ساختمان چیست؟

وقتی به انواع مختلف ساختمان نگاه می کنیم، ممکن است که واکنش های بسیار متفاوتی نسبت به آن ها داشته باشیم. برخی از ساختمان ها بلند و با ابهت، با درب های قوسی عظیم و تاج های برجسته می باشند. برخی دیگر ممکن است که دارای یک ایوان بزرگ با پنجره های وسیع باشند. چگونگی جذب شدن به این ساختمان ها اتفاقی نیست، بلکه طراحی متفکرانه باعث ایجاد جذابیت این ساختمان ها شده است. نمای هر ساختمان صورت بیرونی آن می باشد. نمای هر ساختمانی ترکیبی از متریال، درب ها، پنجره ها و پشت بام آن می باشد. بسته به سبک طراحی آن ها این عناصر در نظم خاص مختص به آن سبک در کنارهم قرار می گیرند. عنوان "نما" علاوه بر این که می تواند هر دیواره خارجی ساختمان را تعریف کند، اغلب به ورودی جلوی ساختمان ها نیز اشاره می کند. طراحی نمای ساختمان اغلب خاص تر و پیچیده تر از بقیه معماری سازه برخوردار است. نمای بیرونی ساختمان ممکن است که با ابهت، دکوراتیو و ساده طراحی شود.

طراحی نمای ساختمان

معماران در هنگام طراحی نما عناصر متعددی را در نظر می گیرند. ورودی ساختمان به چه صورت باشد؟ از چه نوع مصالح ساختمانی به عنوان مثال سنگ، چوب و یا آجر می توانند استفاده کنند. همچنین آن ها محل قرارگیری پنجره ها را باید در نظر داشته باشند. در ادامه به شرح نکاتی راجع به انواع نماهای ساختمانی می پردازیم.

نمای فلزی: در گذشته نماهای فلزی در ساختمان های صنعتی و ساختمان های پیش ساخته کاربرد داشت. اما امروزه به طور فزاینده ای در نمای انواع ساختمان ها دیده می شوند. چنین متریالی برای نماهای مسکونی نیز کاربردی است، زیرا نصب و راه اندازی آن آسان می باشد. همچنین آن ها کارآمد و کاربردی نیز می باشند. این نوع نماها در فرم های گوناگون صاف، مواج، روغن کاری شده، و گالوانیزه در بازار وجود دارند که می توانند در ترکیب با متریالی مانند چوب، سنگ، گچ و بتن به کار روند.

فولاد Corten: فولاد Corten یکی از متریال موجود برای نمای ساختمان های مدرن می باشد که در معماری معاصر بسیار رایج می باشد. این ماده، برخلاف رنگ اکسید شده اش، مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. این همه به دلیل لایه محافظ اکسید است که توسط آلیاژ کروم و مس تشکیل شده است.

سنگ: پوشش نما با استفاده از سنگ در دوره های مختلف در تاریخ به وفور مورد استفاده قرار گرفته است. این متریال در رنگ ها و بافت های متفاوتی را ارائه می دهند که جذابیت متفاوت و منحصر به فردی را در ساختمان ایجاد می کند. علاوه بر این سنگ، به عنوان عایق حرارتی عالی در برابر رطوبت هوا می باشد. این ماده بسته به نوع انتخابی به دلیل سختی و مقاومت خوبی که دارد ، شناخته شده است. سنگ ها در انواع مختلفی از طرح ها موجود می باشد. شما می توانید با توجه به سبک معماری و نوع ساختمان و سلیقه خود از انواع سنگ ها را برای نمای ساختمان خود انتخاب کنید.

چوب: همه ما خصوصیات چوب را به معنای زیبایی شناختی و ادراکی می شناسیم. همانطور که می دانید چوب متریالی گرم و از نظر بصری جذاب می باشد. با این وجود چوب دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد که شما باید با در نظر گرفتن آن ها به انتخاب این متریال برای پوشش نمای ساختمان بپردازید. برخلاف مزایای بسیار، این متریال دارای معایبی چون حساسیت به رطوبت،  تابش نور خورشید، و همچنین تغیر دما و سایر آن ها دارد. پس از انتخاب نوع مناسب چوب ، فقط باید برنامه ای پیدا کنیم که بیشترین کاربرد را برای ما داشته باشد. شما می توانیذ سطوح چوبی را بسته به نوع طرحتان به صورت لایه های افقی و عمودی به کار ببرید.

Masonry: این یک نوع سیستم ساختار دیوار سنتی می باشد که با استفاده از متریال مختلفی چون آجر، کاشی و سنگ ساخته می شود. معمولاً این دیوارها ساختاری هستند و با تکنیکهای مختلفی قابل ایجاد هستند. در ساختار این نوع سیستم از متریال دیگری چون خاک رس و ملات سیمان نیز به عنوان ماده چسبندگی میان آن ها استفاده می شود. این نوع متریال بافتی روستیک را به نمای ساختمان می دهد.

بتن: امروزه نماهای بتنی جایگاه ویژه ای را در میان معماری معاصر به دست آورده است. این متریال در بافت ها و رنگ هایی چون سفید و خاکستری در نمای ساختمان های مختلف دیده می شوند. از آن جایی که این متریال مقاومت بالایی دارد و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. بدین ترتیب در بسیاری از نماها به کار می رود.

شیشه ای: شیشه یکی از متریال محبوب و مورد علاقه معماران در طراحی نمای ساختمان ها می باشد. این متریال می تواند جایگزین ایجاد فضای باز شود و باعث می شود که نور کافی به فضای داخلی بتابد.

چنان چه ملاحظه نمودید به شرح انواع متریال کاربردی در طراحی نمای ساختمان پرداختیم. اکنون می خواهیم ببینیم که کدامیک از این متریال از نظر "اقتصادی" مناسب می باشند. این بستگی به نحوه تعریف شما از "اقتصادی" دارد. اگر منظورتان از لحاظ قیمتی می باشد، در حال حاضر چوب از دسته متریالی است که مقرون به صرفه می باشد. اما اگر منظور از اقتصلدی به معنای استقامت و طول عمر طولانی است، بهترین گزینه نماهای بتنی می باشد. چوب نیاز به نگهداری است که می تواند هزینه ای داشته باشد ، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. اما یک ماده پایداری می باشد.

همچنین اگر از شیشه به طور صحیحی استفاده نشود، ممکن است که گرمایش و سرمایش در فضای داخلی را افزایش داده و از لحاظ اقتصادی هزینه های جانبی را بیفزاید. یک باکس شیشه ای در گرما گرم و در مقابل سرما سرد می شود . بدین ترتیب عایق خوبی برای سرما و گرما نمی باشد. بدین ترتیب شما می توانید با در نظر گرفتن امکانات متریال مختلف بهترین نوع متریال را برای طراحی نمای ساختمان خود انتخاب کنید که هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد و هم از لحاظ بصری جذاب باشد و در نهایت مقاوم و پایدار باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر انواع نمای ساختمان دعوت می نماید.

انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت انواع نمای ساختمان ارزان قیمت

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 2,166

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *