نگاهی اجمالی به طرح استخر ویلایی روباز

طرح استخر ویلایی روباز

نگاهی اجمالی به طرح استخر ویلایی روباز

در بخش های مختلف در خط معمار به بخش های مختلف در طراحی داخلی و معماری ویلاهایی با سبک های مختلف پرداختیم. اما آنچه کمتر به آن پرداخته شده است، طراحی محوطه ویلا می باشد. بدین ترتیب در این بخش قصد داریم تا نگاهی اجمالی به طرح استخر روباز بیندازیم. داشتن نمای بیرونی و طراحی داخلی فوق العاده برای خانه شما پیش از اجرا و ساخت منزل برآورد می شود. اما وجود یک استخر روباز در فضای بیرونی ویلای شما باعث می شود فضا رضایت بخش تر باشد، به خصوص استخری با طراحی بی نظیر!

بیش تر افراد تمایل دارند که همه چیز را در منازل خود داشته باشند، داشتن یک سالن تئاتر. به همین دلیل است که در بسیاری از ویلاها ما شاهد ایجاد سالن های سرگرمی هستیم و گاهی اوقات نیز سالن نشیمن منزل خود را به سالن های نمایش تبدیل کرده ایم. حتی تمایل داریم که وعده های غذایی خود را همانند رستوران ها سرو کنیم. به همین دلیل است که ما فضایی برای غذاخوری در نظر می گیریم و وعده ها را در این بخش سرو می کنیم.

داشتن تمامی این چیزها باعث می شود تا منزل خود را بیش تر دوست داشته باشیم و حضور در منزل برای ما لذت بخش تر از  بیرون باشد. یکی از چیزهایی که باعث می شود تا افراد در منزل خود سرگرمی بیش تری داشته باشند، وجود یک استخر روباز در فضای بیرونی می باشد تا افراد بتوانند در آن محیط به ورزش و سرگرمی مشغول شوند. وجود یک استخر در منزل ویلایی شما نه تنها فضایی برای سرگر می برای افرد ایجاد می کند و باعث کاهش استرس و فشارهای روزمرگی می شود، بلکه ظاهری جذاب و زیبا به فضای بیرونی شما می بخشد. بدین ترتیب خط معمار در این بخش برای کسانی که قصد طراحی یک استخر بی نظیر و فوق العاده را برای ویلای خود دارند، ایده هایی نوین را ارائه خواهد داد.

مواردی که باید در هنگام طراحی استخر در نظر داشته باشید:

شما برای اینکه بتوانید یک استخر برای ویلای خود خود ایجاد کنید ابتدا باید یک برنامه ریزی اساسی داشته باشید که فقط به حفاری یک فضای گسترده، انتخاب و نصب کاشی ها و پر کردن فضا از آب ختم نمی شود. شما جهت اینکه یک استخری از نظر بصری زیبا و کارآمد را طراحی کنید، باید فاکتورهای خاصی را در نظر داشته باشید. در ادامه نکاتی را خاطر نشان خواهیم کرد که می تواند شما را برای داشتن یک استخر رویاییتان راهنمایی کند.

در نظر گرفتن بودجه

ابتدایی ترین چیزی که شما باید در نظر داشته باشید بودجه می باشد. شما بر اساس بودجه ای که در نظر دارید می توانید تصمیم بگیرید که ابعاد استخر شما تا چه اندازه ای می تواند بزگ باشد. این بودجه شامل ساخت و ساز و سایر هزینه های غیر منتظره می باشد.

 در نظر داشتن کاربران

دانستن کاربران اهمیت زیادی دارد، به خصوص اگر شامل کودکان نیز باشد. اگر شما دارای کودک هستید، می توانید استخری جداگانه برای آن ها ایجاد کنید و یت اینکه استخر را با عمق های مختلف ایجاد کرده تا آن ها نیز بتوانند در بخش کم عمق استخر نیز از بازی کردن در آب لذت ببرند. با وجود این، تمامی این موارد بستگی به فضای موجود شما نیز دارد. سایر ویژگی های استخر نیز بسته به نوع کاربران دارند.

توجه به نوع کاربری استخر

به این نکته باید توجه کنید که آیا شما یک شناگر هستید و یا اینکه فقط قصد داشتن سرگرمی در استخر را دارید؟ اگر شما به منظور تفریح و تمرین شنا در ویلای خود می خواهید استخر داشته باشید بهتر است که از نوع Lap را در نظر داشته باشید. اما اگرصرفاجهت تفریح و سرگرمی اعضای خانواده مد نظر شما می باشد، توصیه می کنیم که با توجه به فضای بیرونی منزل خود نمونه های مختلف را انتخاب کنید.

امنیت 

طراحی یک استخر با طراحی مناسب، اما بدون در نظر گرفتن امنیت، بی ارزش می باشد. طراحی استخر باید به گونه ای باشد که شما اطمینان حاصل کنید که هنگامی که فرزند شما در اطراف آن تردد دارد، خطری او را تهدید نمی کند. به خصوص اگر آن ها وقت زیادی را در آب می گذرانند. شما می توانید استخری مجزا برای آن ها داشته باشید. طراحی آن باید تا ححد امکان ساده وبده و سطوح اطرف آن تا حد امکان لغزنده نباشد. همچنین سعی کنید از اشیا و متریال شیشه ای در اطراف استخر به کار نبرید.

انتخاب نوع و استایل استخر

بر اساس بودجه وسبک ترجیحی شما، نوع و سبک استخر را می توانید انتخاب کنید.ممکن است که شما استخر های بتنی، استخر فایبرگلاس و یا سایر انواع استخرها را با در نظر داشتن جوانب موجود انتخاب  کنید.

توجه به رنگ استخر

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که رنگ در طراحی استخر تأثیر زیادی ندارد، اما این چنین نیست. شما باید در انتخاب نوع و رنگ کاشی های به کار رفته در استخر توجه بسزایی داشته باشید.

انتخاب شکل و قالب استخر

ممکن است که فرم مستطیل شکل برای استخر کمی خسته کننده به نظر برسد. بنابراین شما می توانید با توجه به بودجه مورد نظر استخری را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد. شما می توانید از ویژگی های موجود در منظره ساختمان برای انتخاب فرم استخر نیز استفاده کنید. اگر ساختمان ویلای شما دارای اشکال زاوایه ای است، می توانید از فرم مستطیل شکل استفاده کنید. اگر قصد دارید که از فضای اطراف ساختمان استفاده کنید، می توانید فرم های منحنی را به کار ببرید.

نورپردازی

یکی از نکاتی که بر زیبایی اطراف استخر می افزاید، نورپردازی می باشد. شما می توانید با توجه به نوع استخر، چراغ هایی برای درون استخر، بالای استخر، فیبر نوری، فواره های شناور و سایر موارد را انتخاب کنید. شما می توانید با در نظر داشتن این موارد استخر ایده آل خود خود را طراحی کنید. بر خلاف برخی از افراد که علاقه مند به استخرهای روباز هستند، برخی دیگر طرفداران استخرهای روبسته در ویلای خود می باشند. بدین ترتیب در بخش های بعدی در خط معمار به شرح طراحی استخرهای روبسته خواهیم پرداخت.

در ادامه با دیدن تصاویر ما را همراهی کنید.

طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز طرح استخر ویلایی روباز

در این بخش به طرح استخر ویلایی روباز پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,287

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *