نکاتی مهم راجع به دکوراسیون پذیرایی بزرگ

دکوراسیون پذیرایی بزرگ

نکاتی مهم راجع به دکوراسیون پذیرایی بزرگ

خط معمار در این بخش قصد دارد تا نکاتی مهم راجع به دکوراسیون پذیرایی بزرگ را برای شما کاربران گرامی به اشتراک بگذارد. اگر به خاطر داشته باشید، در بخش های گذشته راجع به دکوراسیون نشیمن کوچک، مطالبی برای شما به اشتراک گذاشتیم، اما در این بخش می خواهیم نکاتی اساسی را برای نشیمن های بزرگ را براتان شرح دهیم. همانطور که همه شما می دانید سالن نشیمن، صرف نظر از اینکه بخش های مختلف دیگری چون فضای غذاخوری، مطالعه و غیره را نیز در خود جای می دهد، یکی از مهم ترین بخش های یک منزل می باشد. در واقع می توانیم بگوییم که سالن نشیمن بزرگ می تواند چندین نقش مختلف را برعهده بگیرد. ایده های سالن های بزرگ منحصر به فرد می باشند.

به هر حال ایده هایی برای دکوراسیون سالن های نشیمن بزرگ وجود دارد که می تواند شما را برای رسیدن به فضای ایده آلتان راهنمایی کند. اولین و مهم ترین اصل در طراحی سالن نشیمن بزرگ این است که بتوانید با استفاده از اشیا و مبلمان مختلف بدون اینکه آشفتگی و بی نظمی بوجود آورید، فضایی راحت و آرامی را ایجاد کنید. معمولا دیزاین سالن های بزرگ باید به گونه ای باشد که جادار و آرام به نظر برسد. این بدان معناست که مبلمان اصلی در جای مناسب خود در سالن قرار گرفته و پس از آن به افزودن سایر اشیا و لوازم مورد نیاز بپردازید. در ادامه به شرح نکاتی مهم راجع به دکوراسیون پذیرایی بزرگ می پردازیم: 

برای بیش تر افراد این گونه به نظر می رسد که فضاهای بزرگ نشیمن برای کاربردهایی چون میهمانی ها و برگزاری مناسبت های مختلف طراحی می شوند. سالن های نشیمن بزرگ بیش تر بر روی ایجاد سرگرمی برای افراد تمرکز می کنند. بنابراین شما باید از فضای موجود خود بیش ترین استفاده را داشته باشید. هنگامی که نوبت به رنگ آمیزی دیواره ها می رسد، توصیه می کنیم که برای دیواره ها یک رنگ را انتخاب کرده و در سراسر فضا به کار ببرید. معمولا برای افراد جالب است که بدانند که چرا برای رنگ آمیزی دیواره های سالن های بزرگ از یک رنگ استفاده می کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که طراحان معمولا سعی می کنند تا با رنگ آمیزی، فضاها را بزرگتر از آن چه هستند بنمایانند. در دیزاین سالن نشیمن نیز این مورد صادق است. معمولا طراحان سعی می کنند تا با رنگ آمیزی یکدست فضای نشیمن را بزرگتر از آنچه که هستند بنمایانند.

به طور معمول ارتفاع چیزی است که بسیاری از افراد در هنگام طراحی از آن غافل می شوند. در هنگام طراحی باید از ارتفاع دیواره ها به خوبی استفاده کنید. سعی کنید که پرده ها را بالاتر فریم پنجره ها نصب کنید تا علاوه بر زیبایی بصری، ارتفاع دیواره ها را بلند تر از اندازه واقعی خود جلوه دهد.

سعی کنید در فضا از اشیای منعکس کننده استفاده کنید. برای زیباتر دیده شدن سالن می توانید از آینه ها استفاده کنید و اجازه دهید تا نور از این طریق در سراسر فضای نشیمن پخش شود. حتی برای اینکه فضای شما دلباز تر به نظر آید می توانید از آینه های قدی استفاده کرده و در کنار آن ها لامپ ها و منابه نوری مشابه را قرار دهید. یکی از توصیه هایی که طراحان می کنند این است که یک آینه را در مقابل پنجره ها قرار دهید. این باعث می شود که افراد حس کنند که تعداد بیش تری پنجره قرار دارد. همچنین فضا را روشن تر و مطبوع تر به نظر می نمایاند.

میان ابعاد، رنگ ها و الگوهای موجود در سالن نشیمن تعادل ایجاد کنید. مبلمان را در کنار یکدیگر قرار دهید. معمولا افراد برای اینکه سالن نشیمنشان بزرگ تر دیده شود مرتکب اشتباهاتی می شوند: مهم ترین آن این است که سعی می کنند تا مبلمان را به دیواره ها نزدیک کنند. در دیزاین نشیمن های بزرگ نیز این نکته صادق است. قرارگیری مبلمان و نزدیک شدن آن ها به یکدیگر از لحاظ بصری تأثیر بسزایی دارد. این کار باعث می شود تا سالن بزرگ تر از آنچه که هست به نظر برسد.

افراد فکر می کنند که فضای نشیمن بزرگ، قابلیت و فضای کافی را برای قرارگیری تمامی متعلقات وجود دارد. با این وجود در چیدمان سالن های بزرگ، ذخیره سازی، بسیار کارآمد و مهم است. شما می توانید از مبلمان چند منظوره برای سالن های بزرگ نیز استفاده کنید. حال در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توان با قرار دادن مبلمان در سالن نشیمن بزرگ، این فضا را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنیم.

شما می توانید در نشیمن های بزرگ از گلدان های گیاهان طبیعی استفاده کنید. اما باید دقت کافی داشته باشید که این گیاهان را در موقعیتی قرار دهید که از نور کافی بهره مند شوند. شما می توانید در سالن های نشیمن بزرگ از نیمکت های به شکل X استفاده کنید. قرار دادن این نوع نیمکت ها و صندلی های راحتی در فضاهای خالی نشیمن به خصوص در مقابل شومینه، حسی از آرامش را برای افراد به ارمغان می آورد. حتی اگر فضای بیش تری را در اختیار دارید می توانید برای تکمیل فضا از میزهای عسلی و سایر اشیای تزئینی استفاده کنید. 

وقتی سالن نشیمن منزل شما بزرگ است، شما می توانید آن را به چند بخش تقسیم کنید. هرچقدر اتاق نشیمن بزرگتر باشد شما می توانید آن را به بخش های مختلف مورد نظر خود تقسیم کنید. اما به جای انجام این کار به طور سنتی، ما راهکارهای را ارائه می دهیم که می توانید با استفاده از مبلمان این کار را انجام دهید. استفاده از نیمکت ها، صندلی ها و میز های با شکل های مختلف بهترین گزینه برای انجام این کار می باشند.

نصب سطوح دکوراتیو یکی از راه های تزئین نشیمن های بزرگ می باشد. یکی ترفند ساده برای تبدیل فضای نشیمن بزرگ به محیطی صمیمی و گرم، استفاده از سطوح تزئینی و حتی تاشو می باشد.

معمولا افراد در سالن های بزرگ از مبلمان L شکل استفاده می کنند. علیرغم اینکه از آن به عنوان یک روند محو و منسوخ یاد می شود، مبلمان L شکل برای سالن های بزرگ به خوبی به کار می آید. در چنین فضایی سعی کنید تا از میز های عسلی به طور خلاقانه استفاده کنید. همچنین سعی کنید سطح آن ها را با استفاده از اشیای دکوری تزئین کنید.

احساسی که میهمانان در هنگام گذراندن وقت در سالن نشیمن منزل شما پیدا می کنند، ارتباط مستقیمی با رنگ دیواره های دارد. شما می توانید برای ایجاد آرامش و دادن انرژی به افراد از تنالیته های مختلف یک رنگ در بخش های مختلف سالن استفاده کنید. برای مثال رنگ هایی چون سفید، طیف های مختلف رنگ های خنثی و انواع آبی ها برای ایجاد فضایی آرامش بخش بسیار کاربردی می باشند.

صرف نظر از سبک زندگی شما، سالن نشیمن عمدتا فضایی برای تعامل های اجتماعی می باشد. بدین صورت اینجاست که چیدمان مبلمان در درجه اول اهمیت قرار می گیرد. نوع چیدمان مبلمان در سالن نشیمن بزرگ فضایی راحت را برای تعامل و مکالمه میان افراد ایجاد می کند. برای ایجاد  فضای مکالمه راحت و صمیمی، سعی کنید تا مبلمان را نزدیک به هم قرار دهید و با استفاده از نورپردازی محیطی دوستانه را برای ساکنین ایجاد کنید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,765

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *